Ja 🙂
1x PWM header = 1 styrings enhed, til at styrer 1 blæser, eller flere sammen med et kabel som det her. (vi ser lige bort fra om styringen så virker via bios/overhovedet)
Din Cpu PWM header er forbundet med Cpu Tcase temp, som er den bios også viser.
En evt PWM Chassis header, må forventes at være kørt sammen med Case/mobo temp´en, hvis den ikke er kørt sammen med CPU headeren, eller slet ikke er kørt sammen med noget (altså en PWM header uden styring)
Det kan også være en switchable header, både min Cpu og Chassis header har styring, hvor Cpu kan skifte mellem Volt og PWM, men Chassis header kun kan volt regulere.
Om min chassis header hopper tilbage i PWM mode uden brug af regulering i bios ved jeg sku ikke helt, men det ville være smart da en PWM port kan trække op til 20W hvor 10W er farligt for enhver 3pin port og særlig med volregulering på 😛
Er der ikke 4 pins på fanheaderen, er intet af overstående muligt self 🙂
Når du bruger det kabel, så trækker du 12V fra PSU´en og ikke mobo, du har faktisk kun sat styringskablerne på Cpu headeren og trækker derfor ingen strøm derfra.
Du kan også nogen gange styrer headers som ikke er til at styrer i bios, med Speedfan men her skal man lige huske at det kræver man slå bios styring fra først.