Nvidia har lanceret GK110 med officelle spec. Dog i første omgang forbeholdt deres Tesla kort. Senerer skulle GK110 så dukke op i GeForce og Quadro kort. Forvent dog nok først GK110 i geforce kort med lancering af deres 700 serie kort. Men man ved aldrig. Flere rygter har svirret omkirng GK110 bl.a. til at komme i august i år som GTX 685. Men det er kun rygter. Mest sansynligt er at GK110 kommer til desktop engang til næste år med 700 serien af geforce kort.
Spec på GK110 er således:
Citat fra guru3D:
"Update: new information shows that there actually might be 16 SMX cores and thus 3072 Shader processors on GK110."
7.1 billion transistors 2880 CUDA kerner (skal man tro guru3D så måske enda 3072 kerner) 15 SMX Clusters (måske 16 styk hvis guru3D har ret) 384-bit hukommelses controller op til 24 GB GDDR5 ram afhængi af om det er tesla, Quadro eller Geforce kort der er tale om (GTX 685/780 får nok 4 GB eller 6 GB ram) 250 GB/s hukommelses båndbredde TDP vil jeg gætte på omkirng 250 watt Frekvens kan man kunne gætte sig til. Men cuda kerner vil jeg skyde på mellem 700 og 800 MHz evt. + boost. Nvidias "rigtige" topmodel GPU er typisk ikke så højt clokket for at holde varme og TDP nogen lunde nede.
#4 monstro ikke de også smider den som en gaming GPU med anden driversoftware? Det er jo set (mange gange) før at det hovedsageligt er driver og ikke hardware der er forskel på desktop og workstation 🙂
Men stadig et Tesla kort, jeg vil gerne snart se officielle specs fra både Nvidia og AMD på deres næste generations single TOP KORT ;) (som jo nok bliver GTX 780 og 8970)