Eneste forskel fra en processor købt i en hvilken som helst butik er at dens overclockingspotentiale er testet. Som jeg har forstået så er 5 ghz+ ikke unormalt for en 2500K.
Grafen hvor han sammenligner med en 2600K m.fl. er hvor den er overclocket og ikke et udtryk cpuens ydelse ud af boksen.
Personligt ville jeg holde mig langt væk fra den type salgstråde medmindre jeg havde et ønske om at slå nogle oc rekorder.
Det sker også af og til at nogle af de dygtige oc'er her på siden har lidt guf til salg.
Moderator
Tilføjet: 19-05-2012 22:56:57
Svar/Indlæg:
4982/47
Prebinned betyder at han har "hastighedstestet" (Dvs OC´et altså) Cpu´en, til de nævnte specs, udover Cpu´ens normale hastighed self..
Jeg tvivler på at han har pillet låget af den og skiftet den interne TIM, eftersom det er en SB Cpu og ikke Ivy, og han skriver at den sælges sammen med den alm garanti 🙂
Bruger
Tilføjet: 19-05-2012 23:31:53
Svar/Indlæg:
28/2
han skriver os
these are high binned, military quality 2500K's which have far superior overclocking capacity tested and guaranteed as rated - please note that new 22nm cpu's do NOT overclock well at all thus if you want maximum performance then this CPU is a clear choice for any gamer (or EVO 2600K for any professional)
Oh and I just confirmed these have a high quality compound used on all military prod lines - that's why better thermals and overclocking
Hvis du køber en random 2500K eller en 2600K for den sags skyld så kan 80% af dem køre 5 GHz med en god luftkøler
Det er fair nok at han køber dem hjem og sælger dem videre til en højre pris forbi de overclocker godt. Det har jeg også selv gjort, men synes du vil være bedre tjent ved at købe en cåu ved f.eks komplett også bare selv teste hvad den kan. Så er det også langt nemmere at få lavet en rma sag hvis der skulle opstå nogen problemer.
Bruger
Tilføjet: 19-05-2012 23:42:44
Svar/Indlæg:
28/2
jeg tænker bare at på 3570k og 3770k skulle der jo være dårlig køler pasta indeni så hvis man selv skifter køler pastaen så mister man jo garantien ikke men i hans er der os bedre køler pasta inden i så der mister du jo ikke garantien
Der kommer en guide til hvordan du selv kan gøre det i løbet af nogle dage. Skal nok lige sende dig linket i en pm.
Var med til at skifte kølerpasta på kernen af en 3770K cpu i dag og det er virkelig ikke noget der tager ret lang tid hvis man altså trækker hærde tiden på det lim der skal bruges til heatspreaderen fra
Hvis du gør dit arbejde ordenligt så kan det ikke ses på processoren at toppen har været af den.
På den 3770K cpu vi gjorde det på skifte vi kølerpastaen til noget flyende metal pasta af en art og det hjælp gevaldigt for bare idle temperaturen faldt 10 grader 😀
Moderator
Tilføjet: 20-05-2012 00:52:06
Svar/Indlæg:
5039/109
Altså, problemet med "dårlig" kølepasta var der også med A64, min egen Winchester kørte uden "låg". Var lidt en underlig følelse at stikke en hobbykniv ind under "låget" og føre den rundt i kanten.
1000% sikker for systemet startede op uden problemer første gang og vi oplevede samme fejl på et andet bundkort hvor den lige pludselig meldte en fejlkode 55.
jeg tænkte lige på når det nu er muligt at købe dem med bedre køler pasta efter hvad jeg har fået at vide hvor kan man så købe dem bare for at få stillet min nysgerrighed 🙂
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af purtsak d. 20-05-2012 19:00:14.
Af ren nysgerrighed, men siger i at problemet her er selve køleoverforslen fra core til heatspreaderen? Og ikke bare kølepastaen mellem heatspreader og køler?... Pis mig i øret jeg har været ude af gamet for længe... det lyder jo meget sjovere nu! 🤣