De har haft et fald i omsætningen på 10% sammenlignet med 2010, men kom stadig ud med et pænt overskud. Selvfølgelig reducerer de deres stab - de er jo lige som alle andre koncerne mærket under at firmaerne under finanskrisen købte en masse nyt IT, som stadig kører derudad, og trenden er for tiden ikke at skifte IT udstyr der virker.
Sådan er det vel altid, hvis omsætningen falder med 10% og det ikke forventes og stige i 2012 > 2013. Så har men jo 10% der ikke laver noget, og så er det ud.
Der er ingen firma der vil betale mere end højest nødvendig. Og det er også lige meget om der er overskud, der er nogen aktionær som har skudt nogle penge i HP og de vil ha så meget ud af de penge som muligt.
I ren romersk stil giver det også rimelig velfunderet mulighed for at slippe af med de 10 % af ens arbejdsstyrke som er svagest. Dem som producerer mindst, har flest sygedage og skaber dårligt arbejdsmiljø - Spareøvelser ind imellem de naturligvis mere positive opture, er en ret god ting til at slanke en koncern og fjerne overflødigt spild.
HP er på alle fronter noget LORT! Det er sgu fint med mig hvis de lukker og slukker.
Synes helt bestemt ikke de er LORT på alle fronter. Må indrømme de billigere bærbare pc'er ikke er noget at råbe hurra for, men blandt andet deres Elitebooks er sgu lækre maskiner.
Derudover producerer de gode printere og servere!
Mener du, dybt seriøst, at HP er LORT på alle fronter, eller er du bare bitter over at du må erkende at pris/kvalitet ofte følges ad - nogle steder mere end andre?
Hvis du kan svare ja til ovenstående, vil jeg gerne bede om at uddybe det lidt.
Enig i HP er i orden kvalitet eller lavede engang nogle nice ting. Jeg ved ikke idag, jeg bruger ikke 10k på en bærbar igen. Der dengang var lysår foran diskunt og de billige maskiner. Det var kun de dyre, som havde en chance for måle sig med den. Jeg ejede dengang, ZV5000 med kardon-højtaler en fin bærbar. Batteriet virkede bare, som det skulle, Batteriet kunne max køre 1 time dengang.
Det var først 3-4 år efter jeg havde givet de 10k for bærbaren std kom deropad i specfik. Idag, så har jeg gået discunt igen ejer jeg AMD. Jeg kan godt mærke min Acer er billig pc... Jeg har så kun givet det halve for min Acer... Jeg har efter følgende set meget skrammel fra Hp i deres mellem segment...
Jeg vil til gengæld sige, at batteriet i Dells er ringere end HPen. Jeg havde tilgengæld god garanti på Dell, hvor Hpen bare var klippestabil og ordenligt kram.
Svaret blev redigeret 7 gange, sidst af Shadowhunter d. 21-05-2012 21:55:50.
Det er det samme hos alle producenter hvis du købe de billige f.eks dell inspiron så få man skravet model. køber man en latitude eller xps/alien ware.. så ved man hvad man får.
Hp pavillion vs. elitebook eller envy.. så er forskellen igen stor.