ny Media afspiller eller forsat bruge PS3?

Diverse d.  21. maj. 2012, skrevet af SkylineGTR
Vist: 630 gange.

SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-05-2012 17:34:41
Svar/Indlæg:
2011/185
Nu har jeg brugt min PS3 med stor glæde som media center/afspiller de sidste 4 år snart og det har været en fornøjelse. Men må efter hånden sige at det godt kan mærkes at PS3 er ved at være lidt outdated med support af film formater og lyd codes. Jeg synes efter hånden jeg tider og tider får beskeden fil ikke understøttet og ligene. Samtiddigt er det enormt iriterende med beskeden carniva protected så lyden forsvinder. Det er yderst sjælden den kommer, men trals når det sker.

Samtiddigt har jeg i noget tid savnet support for afspilning af f.eks. MKV filer direkte på PS3/afspiller og hvis noget understøtter det så afspilning af ISO billed filer også.

Så står lige nu om det måske snart var på tide at indvesterer i noget media afspiller som bedre supporter de nye film og lyd codes formater som MKV. Lige så en afspiller med indbygget harddisk eller andet lagring på, så film og andet kan ligges direkte over på og blive afspillet. Uden PC skal været tændt til stream vel og mærket. Altså en afspiller der tilsluttes direkte til TV og uden en masse bøvl og som kan tilsluttes PC for overførsel af filer.

Jeg har selv lidt kig på de her 2 afspiller:

AC Ryan Playon HD2 1TB HDD

http://www.komplett.dk/k/ki.as...

Western Digital Elements Play 2 TB

http://www.proshop.dk/Multimed...

Personligt har jeg fået et godt øje for den WD afspiller ud fra spec. God stor harddisk på 2 TB så der burde være plads til masser af sjov, support af både ISO og MKV filer og prisen virker ganske rimelig og størrelsen er også lige i skabet. Samtiddigt plejer WD produkter at være lige i skabet. Har selv 4 WD harddiske i min pc, en 2,5" sporpio i PS3 og en Extern WD my book harddisk. Alle WD ting er jeg fint tilfress med.

Men hvad siger i (specielt hvis i evt. ellerede har den lille WD media afspiller) til den WD afspiller kontra den anden. Er den det værd og har den evt. nogle bugs (kunne f.eks. være langsom menu og load af film inden start)?

Har i evt. andre bud i mener ville være bedre til mit behov?

pris: bugget er ikke for stort, så lavt så muligt faktisks.
Xqual
 
Superbruger
Tilføjet:
21-05-2012 18:06:15
Svar/Indlæg:
718/15
Nu ved jeg ikke meget om media centre.. MEN! jeg ved at en PS3 bruger en uhyrlig masse strøm. Så bare det du sparer på at skifte den ud med noget mere "egnet" gør at den tjener sig selv hjem på 3 måneder.


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-05-2012 18:15:16
Svar/Indlæg:
2011/185
#1 Jeg enig i at PS3 sluger mere strøm, ikke mindst fordi min PS3 er den gamle fat model. Men helt sikkert endnu en god grund til at skifte.


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-05-2012 18:16:44
Svar/Indlæg:
3907/73
Så meget spare du nok ikke helt i strøm.

Jeg bruger en PS3 slim i soveværelset og det bliver jeg nok også ved med. Den bruger trods alt ikke mere end 80-90 watt når den afspiller HD fra blu-ray, nok mindre hvis man streamer eller afspiller fra ekstern kilde.


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-05-2012 19:35:35
Svar/Indlæg:
2011/185
har kigget lidt mere på AC Ryan Playon HD2 1TB HDD og den lader faktisk til at være det bedste valg i sidste ende.

Men hvad mener i?