Desktoppen i Windows 8 bliver en flad fornøjelse. To complete the story, we updated the appearance of most common controls, such as buttons, check boxes, sliders, and the Ribbon. We squared off the rounded edges, cleaned away gradients, and flattened the control backgrounds to align with our chrome changes. We also tweaked the colors to make them feel more modern and neutral.
Bare fra Consumer preview til RC1 i juni vil der ske ændringer, men ikke alle når med i næste udgave af Win8, i.flg. bloggen. While a few of these visual changes are hinted at in the upcoming Release Preview, most of them will not yet be publicly available. You'll see them all in the final release of Windows 8!
Læs om udviklingen af desktoppen siden Windows 1 og til Windows 8, samt om hvilke tanker der ligger bag. (lang læsning)
Ja, ikke sandt? Oven i dette, så ønsker de ikke at vi skal kunne tweake Windows nær så meget som vi kan i dag! 😢
In contrast to Windows 8, today's Windows is almost absurdly configurable. Even the most obscure features are often tweakable through a sometimes impenetrable labyrinth of control panels, group policies, special command-line utilities, undocumented registry keys, etc.
Synes det er lækkert. Bruger alligevel basic theme, som ser lidt ud som det der. Men hvor er desktop shortcut, ligesom i windows 7 som er helt ude i højre side? 😲
Ja, nogle vil have en "barebone" andre en glitter-udgave. Det er for mig OK med begge lejre (og alle os der imellem), men hvad jeg ikke synes er OK er at vi ikke selv kan bestemme om vi vil have et tema eller ej 😕
#14 man kan bruge ctrl alt delete og derefter klikke sluk knappen. en anden måde er at køre musen til højre så der popper en menu frem med settings osv. , der er der også en sluk knap et sted. men der må være en nemmere måde at slukke på.
I.flg Microsoft bør man slet ikke slukke sin PC mere. I bloggen beskrives, hvordan windows updates og "tilbud" fra Windows Store kommer om natten, hvor man ikke bruger den, så det kan installeres uden "gene" for slutbrugeren. :no:
Det skriver han !!! Han kender åbenbart ikke mange gamere 🤣
Alt+F4 virker også til at lukke Windows 8 med, i hvert fald i Consumer Preview.
Kan ikke lige finde det med windows store, men her er teksten omkring windows update:
Windows updates are applied silently in the background and in the middle-of-the-night "maintenance window" whenever possible. Because Windows 8 apps know how to preserve their state, this is totally seamless to you.
Jeg synes generalt at windows 8 er lidt for meget formet til tablets.
Det der med at grid view er hovedfocus, og skrivebordet egentligt bare er en side funktion, irritere mig lidt. Det fungere bare ikke særligt godt i praksis, og det føles lidt som om at det er en haste løsning MS har lavet.
Hvis jeg kunne blive fri for den der grid løsning, bestemme om jeg vil være online eller ej, samt få min elskede start knap tilbage.. så vil jeg da overveje det. Indtil da, er windows 8 bare en nummer 2 Vista = et flop.