Bærbar vil ikke starte op - hjælp ønskes

Bundkort / CPU d.  27. maj. 2012, skrevet af zørn
Vist: 2042 gange.

zørn

Superbruger
Tilføjet:
27-05-2012 12:54:59
Svar/Indlæg:
86/45
Jeg har en packard bell easynote TK som altid har virket upåklageligt men for nyligt er der opstået et problem. Hver gang computeren har været slukket starter den ikke op fordi den ikke kan finde harddisken (jeg har installeret en momentus xt som har fungeret fint i ca et år nu). Den skriver:

pxe-e61: media test failure, check cable
pxe-m0f: exiting broadcom pxe rom
no bootable device - insert boot disk and press any key

Når jeg resetter og går ind i bios er harddisken heller ikke synlig der, men det mærkelige er at hvis jeg gendanner bios' standardindstillinger kan hdd stadig ikke ses - men efter den rutine vil windows gerne starte op efter en genstart...
Det er lidt småirriterende at skulle igennem det rod - så er der nogen der kan hjælpe?
Polarfar

Senior Skribent
Tilføjet:
27-05-2012 12:59:53
Svar/Indlæg:
2309/846
tjek om ikke der er en BIOS opdatering. Det lyder som om der kan være et problem der, uagtet at den har kørt.

Har du evt den originale HDD du kan sætte i og se om problemet stadig er der.

EDIT /

http://www.legitreviews.com/ar...

tjek nederst - du kan montere en jumper for at tvinge drevet i SATA150 mode. Det skulle fjerne fejlen. Ved ikke hvilken type du har i din bærbare.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Polarfar d. 27-05-2012 13:07:12.

zørn

Superbruger
Tilføjet:
27-05-2012 13:02:40
Svar/Indlæg:
86/45
Jeg har lige prøvet at slå "network boot" fra i bios - det ser umiddelbart ud til at have hjulpet - bare mærkeligt at det pludselig er slået til, det er med garanti ikke noget jeg selv har gjort!

Polarfar

Senior Skribent
Tilføjet:
27-05-2012 13:08:33
Svar/Indlæg:
2309/846
ok - men den burde jo fortsætte bootsekvensen til din HDD uanset, når ikke den kan boote på netværket ?! Maskiner er sære 🙂