Telia, kundeservice og deres forretnigner...

Hyggehjørnet d.  29. maj. 2012, skrevet af E2X
Vist: 885 gange.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
29-05-2012 14:23:46
Svar/Indlæg:
4018/217
Jeg fandt i sidste uge ud af at telia inkluderede spotify i deres abm, hvilket gør at deres abm lidt mere attraktive.

Derfor prøvede jeg at købe en samsung galaxsy s3 på deres webshop uden held. På grund af jeg har hemmelig identitet.
Jeg ringede så til deres kundeservice for at købe telefonen der. Men det kunne heller ikke laden sig gøre og jeg blev henvist til deres butik. Jeg kørte så ned i deres butik og ventede i 15 minutter før jeg fik at vide at man ikke kunne skrive sig op til telefonen og at man skulle være der når butikken åbnede d.29.

Idag tog jeg afsted fra arbejdet for at være i telia butikken kl 10 da den åbnede. Der fik jeg at vide at de ikke havde fået telefonen inu og de ville få den iløbet af dagen med posten og at de pga jeg havde været der som en af de første ville ligge den til side til mig.
For lidt siden kørte jeg igen ned i butikken hvor jeg ventede i små 20 minutter på at blive betjent. Her fik jeg at vide at de kun har fået demo modellen hjem og at de vil få selve telefonen hjem iløbet af ugen men de ikke kunne sige hvornår.

Jeg syntes at denne behandling er at pisse mig op og ned af ryggen og vælger derfor at ringe til kundeservice for at få redt trådene ud. Der får jeg at vide at de intet har med butikkerne at gøre og på en lidt nedladende måde lige som hvis jeg var en dårlig betaler eller noget i den stil fik jeg at vide at jeg ikke kunne købe den der, men jeg skulle ringe direkte til butikkerne.

Jeg har nu ringet til 5 telia butikker hvor jeg enten har fået en telefonsvare i røret om at de ikke har tid eller hvor de har smidt røret på uden at sige noget.

Det er utroligt dårligt af telia at man skal igennem sådan en behandlign for at købe en telefon pga man har hemmelig identitet. Jeg har jo ikke gjort noget forket, eller er dårlig betaler. Det eneste der er sket er at jeg har været uheldig og været udsat for et slemt hjemmerøveri udført af en bande der ikke syntes om at jeg meldte det til politiet og derfor forfulgte mig på en så grum måde at politiet mente at mit liv var i fare hvis jeg ikke flyttede med det samme og fik hemmelig identitet.

Tak for det Telia.
NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
29-05-2012 15:37:24
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Jeg her selv Telia, eller, nå nej, det har jeg jo ikke. Min kæreste har Telia, og hun har så oprettet abonnementet til mig - ikke engang fordi jeg skulle købe telefon, men fordi jeg bare gerne ville have abonnement*.

Har aldrig været dårlig betaler eller haft økonomi i klemme på den kant. Kan heller ikke forså, at det skulle være fordi jeg lever på en SU.

Men, af en eller anden grund, vil Telia ikke have mig som kunde. Ironisk nok, vil de gerne have, en jeg kender, som kunde - der er registreret som dårlig betaler og desuden lægger regningerne nederst i bunken med "ting der skal prioriteres økonomisk" når SU'en ryger ind på kontoen.

Jeg fatter ikke Telia sommetider, og jeg kan kun føle med dig.

* - grundet lavt forbrug, har jeg i en del år kørt med taletidskort, men efter jeg begyndte at læse igen, sendte jeg flere SMS'er og ringede mere, end det kunne betale sig at blive på taletid.

silentk

Overclocker
Tilføjet:
29-05-2012 18:53:44
Svar/Indlæg:
48/10
lige en lille sidenote til deres spotify fremstød:
Spotify Premium inkl. i mobilpakker 6 el. 12 mdr. Herefter 79,-/md. 30 dg.s opsigelse. Ophører v. opsigelse af abn. Bruger data på mobilen.
så det er formentlig kun med i prisen i 6 måneder, derefter er det "kun" en 20 kr besparelse i forhold til bare at betale til spotify.

at de så samtidig har givet elendig kundeservice i dit tilfælde er uheldigt.
hvis en kunde har fået så meget bøvl og fejlinformation, burde de nok overveje at lade dig bestille din vare, og sende den gratis, så du er fri for at skulle komme endnu engang (måske forgæves) for at købe deres vare.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
29-05-2012 20:28:24
Svar/Indlæg:
4018/217
#1 Det lyder også absurt. Men jeg vil ikke lade mit abm være i en anden navn pga jeg har været udsat for et hjemmerøveri. Jeg er myndig og derfor har jeg ret til et abm lige som alle andre. Ellers må jeg gå til forbrugerombudsmanden.

#2 I know, men det abm jeg havde tænkt mig får man det i 12mdr derefter kan jeg jo bare opsige mit abm og finde et hos fx ymobile eller købe en ny telefon og få 12 måneder igen.

Teresa

Moderator
Tilføjet:
30-05-2012 18:00:17
Svar/Indlæg:
2458/91
Da jeg arbejdede for Telia delte de kunderne op i A, B, C, D og muligvis også E kunder. Dertil Kom Trumfkunde-mærket. Så en kunde kunne fx være BT eller AT. Det var deres system der selv lagde kunderne i skufferne.

A-E sagde noget om hvor meget kunderne talte for om måneden. A og B kunder var egentlig de eneste Telia tjente på, og vi fik at vide at vi egentlig kun skulle bruge kræfter på at holde fast i dem hvis de ville væk... de andre skulle vi bare slette uden spørgsmål, hvis de ønskede det.

T kunder handlede om, om folk betalte til tiden. Dvs A kunder der samtidig var T-kunder var klart de bedste kunder. En A kunde der til tider betalte sent osv.. men stadig var A-kunde, ville man også gerne holde fast i, fordi pengene KOM jo ind senere hen

Så det er nok svaret på din undren Nonig... (Hvis det altså stadig foregår sådan hos Telia) Din kammerat er sikkert A kunde.... Og du er C eller D kunde eller lign fordi du ikke snakker for 1000kr om måneden. Jeg mener ikke at kunder der taler for mindre beløb, får mærkningen T lige meget om de betaler til tiden eller ej. Muligvis C´erne. Svært at huske, det er længe siden :) Så du kan være CT kunde... han A kunde.. ergo.. han er vigtigst :)