Flytbar harddisk

Diverse d.  31. maj. 2012, skrevet af Kaipiroska
Vist: 840 gange.

Kaipiroska

Overclocker
Tilføjet:
31-05-2012 11:56:43
Svar/Indlæg:
71/31
Jeg synes at have søgt en del på det her.
Men kan ikke helt finde noget om det.

Men har en flytbar harddisk på omkring 1 tb som jeg bruger som backup af billeder og sådan noget, bare sådan at hvis min computer en gang gik ned, så var det gemt, plus har ikke meget mere end 500 gb harddisk på min computer.

Men så her sidste år, skulle vi flytte og min søn som var omkring de 3, ville også gerne hjælpe, og ved et uheld taber han så den harddisk, og der lød godt nok et højt knald, da den ramte gulvet.

Når jeg så forsøger og sætte den til min computer, kommer der lys i den, men den bliver ikke vist på min computer, den finder ikke drevet, og den laver bare sådan en lav hakke lyd, efter at have søgt lidt om det på google, kan jeg så læse mig til at det er fordi den har sat sig fast, spørgsmålet er så.

Hvor pokker får man lavet sådan noget henne ?? har spurgt i et par computer butikker, og alle siger neeeej det kender vi ikke rigtig noget til.

Og forsøgte selv at og åbne den så flotte plast kasse, og opdager så det er en alm. harddisk der gemmer sig derinde, og den er der ingen skader på, hvad jeg kan se.

Håber lidt på i herinde kan hjælpe, og hvis i selv kan eller bare kender nogen, der kan lave den, betaler jeg jo for det.

Men hvis i anbefaler, må det meget gerne være omkring københavn.

/Jonas
/Jonas
MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
31-05-2012 12:00:21
Svar/Indlæg:
5039/109
Du vil nok ikke kunne se de "rigtige" skader, da selve harddisken sidder i et kraftigt aluminium kabinet.

Men inden i det sidder den nogle skiver og nogle læse/skrive arme. De sidder meget tæt på hinanden og kan ikke tåle stød.

Hvis du har meget vigtige data, og er villig til at betale, så er ibas nok det eneste rigtige. Koster omkring 9-10000 kr.

tatoo1956

Overclocker
Tilføjet:
31-05-2012 12:30:55
Svar/Indlæg:
1630/101
Desværre har jeg ramlet ind i defekte harddiske gennem årene og det koster virkeligt mange penge at få disken skilt ad. Det billigste, som jeg har set en adskillelse og montering i bænk - samt aflæsning af skiverne til, er ikke under 35.000 kr. Der er et firma i England, som vi har et samarbejde med (U.S.Airforce) og det er dét firma, som er billigst.
Jeg tror at din læsearm er røget sig en tur - men er ikke sikker før jeg har testet disken. Du burde selv kunne høre det når den forsøger at læse, klaprer og skramler den, så er læsearmen røget sig en tur men nok ikke informationerne.

Kaipiroska

Overclocker
Tilføjet:
31-05-2012 19:44:34
Svar/Indlæg:
71/31
Ud af de lyde den laver, virker det mere i mine øjne, at den måske har sat sig fast - var også et par stykker derinde, der havde fået den til at virker, ved at give den et stød mere, for der intet der rasler inde i boxen så ved ikke om jeg måske har været heldig...

Men hvis de skiver ikke er i stykker så min data er intakt, vil det så stadig løbe op i over 10.000 ?

tatoo1956

Overclocker
Tilføjet:
01-06-2012 16:41:42
Svar/Indlæg:
1630/101
Desværre, jeg kender ihvertfald ingen firmaer som piller skiverne ud, monterer dem på en skabelon og derefter sætter læsearm til... for under de store penge.