Retur retsspørgsmål

Diverse d.  03. juni. 2012, skrevet af gasolin
Vist: 769 gange.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2012 02:58:11
Svar/Indlæg:
5505/640
Jeg handler tit hos elgiganten, lige pt har jeg købt(haft) en g110 (tastatur fra logitech) og g700 mus, synes tastaturet larmede for meget så jeg byttede det, det næste larmede stadig,løse taste(r) så tænker jeg at jeg vil prøve razer mamba musen, så musen og tastaturet bliver byttet til razer mamba musen (jeg er bare til trådløse mus).

Synes de færreset mus er ergonomiske, da jeg har 2 finger på den venstre side af scroll hjulet og 3 på den anden side, men de fleste mus incl razer mamba er ens på begge sider bortset fra 4 diskrete knapper på mambaen. Tænker om en mad cats cyborg rat 9 er en jeg skal bytte min mamba til.

Hos elgiganten er det muligt både via nettet eller butikken at købe noget, tage det med hjem, prøve det og aflever det efter max 14 dage og få det byttet eller pengene tilbage, så frem det er i samme stand som da man købte det(gælder ikke installeret software). De har lavet det sådan at man for beløbet overført via det hævekort man bruger (fik jeg sidste gang).

Nå men nu (endelig) til mit spørgsmål, hvor mange gange kan man "tillade" sig at få byttet noget til noget andet, hvis man ikke er tilfreds med det man har købt (er perfektionist eller bare ikke kan finde nogen som passer til ens behov, krav)?

Personligt ville jeg føle mig lidt flov over at skulle aflevere noget jeg har købt i en butik for 3 gange eller måske 4 gang og få det byttet til noget andet, især når det ikke er i stykker, men bare ikke passer til ens behov.

Hvad synes i?

Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af Tha_noob :) d. 03-06-2012 11:04:23.
crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2012 07:30:26
Svar/Indlæg:
7765/230
Hvis det er fordi det ikke passer til dine behov, så 1 max 2 gange...vi de fleste nok sige.
Jeg vil sige 0...Det er jo ikke deres problem, at du ikke gider finde ud af, hvad det er du har brug for inden du bestiller. :no:
Så får man bestilt noget man alligevel ikke er glad for, må man betale hvad det koster at være for doven til at undersøge tingene ordentligt første gang...imo.. 😛

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 03-06-2012 07:31:24.

Villads

Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2012 08:08:34
Svar/Indlæg:
1495/69
Stærkt opildnet af kaninens sure svar 😉 vil jeg sige: Indtil de bliver træt af dig.

angloamerikansk

Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2012 09:00:07
Svar/Indlæg:
978/160
#1 Det er jo firmaet selv som reklamerer med at der er 14 dages returret i deres butikker, så han kan gøre det 1000 gange hvis han vil. De har jo kalkuleret det ind i priserne. Derfor #0: Byt alt det som du lyster. Har INTET med dovenskab at gøre. Du gør bare ligesom alle vi andre.

He he og får du en vare med hjem der tidligere har været åbnet/solgt så skal du have afslag i prisen 😀

På nettet er det en speciel dansk lov med de 14 dage. EU er ved at få den fjernet så der bliver ens betingelser i EU.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af angloamerikansk d. 03-06-2012 09:01:25.

Morpheuz1986

Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2012 09:09:00
Svar/Indlæg:
486/37

Jeg synes bestemt du skal blive ved med at byttet indtil du finder et produkt du er tilfreds med.

Loven og elgigantens egne regler giver dig lov til, så hvorfor dog lade være.

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2012 09:11:10
Svar/Indlæg:
7765/230
Quote:" Du gør bare ligesom alle vi andre." 😲

Hvem er vi andre? Ikke mig kan jeg da sige, betaler selv for mine fejlkøb og andre fejl.. :yes:

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2012 10:46:47
Svar/Indlæg:
2958/84
#4 jeg gider heller ikke sammenlines med Jer: Egocentreret modbydelig provedkerende talende her kommer jeg alt vidende ungdom, med total manglende opdragelse for hvordan begår sig ude i samfundet.

Nej et tastatur larmer ikke med mindre du bruger det samme med en lufthammer og hvis du stadig syntes at det larmer så du tænk på dit tastetur næste gang du spiller tekno og skru så ned for det lort.

Og nej ironi kan ikke forefindes.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af bornholm d. 03-06-2012 10:54:58.

kasperg

Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2012 11:36:38
Svar/Indlæg:
1436/25
Jeg synes at du skal tage ned i nogle butikker og se om det ikke kan lade sig gøre at prøve nogle forskellige og så ellers læse nogle anmeldelser. Jeg synes at alt over 2-3 gange er imod min moral.

Mht. fortrydelsesretten så er den danske lovgivning ikke speciel. Der er mange lande som har 14 dages fortrydelsesret ved internethandel(fjernsalg), og i EU er der i alle tilfælde min. 7 hverdages fortrydelsesret ved internethandel.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af kasperg d. 03-06-2012 11:38:02.

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
03-06-2012 13:03:22
Svar/Indlæg:
2826/100
Melder mig enig med kaninen

Butikken kan jo ikke gøre for at man laver et fejlkøb, er faktisk ikke mere end 4 måneder siden jeg købte et logitech iluminati tastatur ved proshop som jeg ikke var tilfreds med, det problem jeg havde med den var dog nævnt rigtig mange steder på nettet, så hvorfor skulle proshop straffes for at jeg ikke havde lavet min research? Den røg i stedet ud på mit arbejde og virker ganske glimrende til det den skal bruges til der.

Så holder mig til at hvis det er pga. man ikke selv har undersøgt det ordentligt og laver et fejlkøb så tager man det tab det giver selv. Omvendt hvis du har taget den forkerte kasse i butikken vil jeg mene det er ok at bytte det (eks. har razer nogle tastaturer som ligner hinanden udover den detalje at den ene er baggrundsbelyst og den anden er ikke)

Men igen, rent lovmæssigt er du i din gode ret til at bytte det, rent moralsk set synes jeg ikke det er i orden.

@Bornholm

Hey! kan du da lide lade være med at generalisere, find lige et enkelt sted hvor jeg har gjort noget af det du skriver ude i samfundet og så kan vi snakke videre..

Svarer til jeg skriver at alle ældre personer bare er nogle super gamle R*vhuller, det passer ikke, men det er helt sikkert rigtigt i mange tilfælde.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af martinta d. 03-06-2012 13:05:47.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2012 13:22:19
Svar/Indlæg:
5505/640
En ting er at læse en test, en anden ting er at få produktet med hjem og afprøve det der hjemme i de vante omgivelser, det være en mus, højtaler eller noget andet (med den akustik og udstyr man har)

F.eks de kritik punkter der er i denne video er jo noget man ikke kan vide på forhånd, ikke sikkert det er med i en test på nettet, de problemer,svagheder der er med et produkt som en i video(ikke at det er i stykker) opdager man ofte ved at bruge musen eller andre produkter (især det med klikket og laseren)

http://www.youtube.com/watch?v...

F.eks razer mambaen synes jeg godt nok er længe om at blive opladet over 3 timer,(har læste om en hvort det tog mere end 5timer) jeg har en trådløs mus pga jeg ikke bryder mig om en mus med kabel, man kan godt bruge kabel med musen men det oplades musen ikke af.

Logitech kan oplades via kabel og tager måske en 1 time til 1½ men ikke 3 timer eller mere end 5 timer (kan iøvrigt oplades via min oplader til min sgs 2 via stikkontakt)

Enormt upratisk (når musen oplades skal computeren være tændt)

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gasolin d. 03-06-2012 13:30:19.