Filserver AMD e-350

Bundkort / CPU d.  03. juni. 2012, skrevet af Don Kam
Vist: 595 gange.

Don

Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2012 17:53:32
Svar/Indlæg:
644/8
Hej

Jeg er blevet træt af at have nas. Jeg vil over på en Windows home server igen. Jeg har alt, ram, disk, kabinet og psu. Jeg skal bare bruge et bundkort og en CPU. Da det skal være en server er overall strømforbrug vigtigt.

Jeg har kigget lidt på dette bundkort fra asus med en amd e-350 cpu.
http://www.asus.com/Motherboar...

Mit største krav er at det kan udnytte mit gigabit netværk fuldt ud! Processeren og bundkortet må altså ikke være flaskehals for ikke at nå 125 MB/s.

Vil i tro at dette bundkort/CPU kan klare det, med 4 gb 1066MHZ ddr3 ram.

Der har været en test herinde, der bliver harddisk/netværk bare ikke testet. http://hwt.dk/Test/10082/Asus-...

Hvis der er nogle at der har et bedre forslag nede i det prisleje, vil jeg meget gerne høre det. Om det er AMD eller intel er jeg fløjtende ligeglad med, bare pris og ydelse er i orden. OG vi er nede i det meget lille overall idle watt forbrug.
snowflakefire

Superbruger
Tilføjet:
03-06-2012 23:20:43
Svar/Indlæg:
188/14
Jeg må nu nok indrømme at jeg har aldrig set 100% udnyttelse af en gigabit forbindelse..
Umiddelbart så skal du nok satse mere på at nå en 75-90 % udnyttelse i stedet for med overhead osv.

Det kommer meget an på hvilken slags filer du overfører, små eller store og så skal dine diske være lynhurtige i begge ender...der snakker vi nok noget ssd eller noget hurtigt raid, hvis de skal kunne nå op i nærheden af maksimal udnyttelse af båndbredden.

Maximus

Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2012 23:23:40
Svar/Indlæg:
538/20
Nu er det langtfra alle harddiske som kan skrive med 1gigabit hastighed - hvilket også kan blive flaskehals. Desuden sætter din switch/router sikkert også en begrænsning så du "kun" opnår 80% af hastigheden ~90-100MB/s

Jeg har dog en kammerat som har en AMD cpu som den du snakker om, og han kører fint WHS samt overfører med 80-100MB/s alt efter data og om det er sende/modtage.

Så umiddelbart vil jeg sige den godt kan klare dine behov.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Maximus d. 03-06-2012 23:24:24.

Don

Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2012 01:15:06
Svar/Indlæg:
644/8
#2 lige præcis det jeg havde brug for at høre. Hvilket bundkort har han?

Jeg har diske til et raidsystm der gerne skulle klare det dobbelte og der er SSD eller raid i alle klienter.

Jeg har leget lidt med overførsler hvor jeg oprettede ramdiske. der lå jeg tæt på at udnytte mit gigabit 100% på et ~15m hjemmelavet cat5e kabel

Maximus

Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2012 10:56:52
Svar/Indlæg:
538/20
Så vil jeg mene du sagtens kan benytte sådan en CPU.

Jeg prøvede at overføre data imellem min server (E1240 samt HW-raid5) og hans og der udnyttede jeg 99% af netværket over en periode på 3 minutter tror jeg det var. Så set udfra dette, så kan den sagtens klare det.

Jeg kan ikke helt huske hvilket bundkort han benyttede sig af, men mener det var et ASUS (model ved jeg ikke)