jeg sidder her og lure lidt rundt på nettet. da jeg vil have mig en Nas el andet som jeg kan tilgå hvor end jeg befinder mig i verden.. har kigget en del på Buffalo cloudstation og linkstation med web access.
men er der andre der er værd at tage et kig på. jeg behøver ikke raid og jeg går efter så lavt strømforbrug som muligt..
så hvis der er nogen der har en ide til hvad det er jeg skal kigge på. og evt om der er andre Nas´er/ producenter der har noget i nærheden af buffalo´s web access el cloudstation 🙂
#3 skal du ikke generelt have fast ip/kende din nuværende IP for at kunne tilgå noget eksternt på dit interne netværk? Eller er det bare mig der er total spade og derfor helt kan droppe min plan om at jeg om noget tid (når jeg er nået længere med studiet) får lavet et program/webpage til at tilgå diverse på et lokalt netværk WW? 😛
Synology er utrolig nemt at sætte op. Og jo, du skal have en fast ip eller DNS navn som du kan finde den på. Der har Synology lavet så man kan lave sådan et gratis hos dem. Et eks. kunne være. www.xxx.synology.me 😀
Men skriv endelig hvis du skal have hjælp til opsætning af sådan en én dag.