aquacomputer aquaseite fejler, jeg kan ikke få den til at vise noget

Vandkøling d.  05. juni. 2012, skrevet af zune
Vist: 660 gange.

zune

Overclocker
Tilføjet:
05-06-2012 16:45:53
Svar/Indlæg:
26/8
Hejsa..

jeg er helt grøn i vandkølede maskiner.

den har en power adjust usb kort fra qauacomputer.de og umiddelbart så er det den USB enhed i enhedshåndtering der ikke er installeret.

jeg har downloaded den nyeste aquaseite fra websitet og jeg har prøvet den på cd intet af det virker.

det er den første stationære jeg har haft i 10 år... så bær over med mig, jeg har været koblet af "nørd" bølgen i et stykke tid, så skal lige op i gear igen
zune

Overclocker
Tilføjet:
06-06-2012 16:09:16
Svar/Indlæg:
26/8
slet ingen der har forstand på dette det ville være rart hvis det kunne komme til at virke?

Stump1221

Nørd
Tilføjet:
06-06-2012 16:13:27
Svar/Indlæg:
264/8
Kom med et link direkte til produktet så vi ved hvad du snakker om, er det en Aquacomputer Poweradjust du har ? Er det en 2'er ? Standard eller ultra?

Og er det Aquasuite du ikke kan få til at virke eller hvad er det ?

zune

Overclocker
Tilføjet:
06-06-2012 17:55:49
Svar/Indlæg:
26/8
det er en brugt maskine fra 2009 så jeg er ikke helt klar over hvilken model det er men umiddelbart vil jeg mene det er denne her.

http://aquacomputer.com/powera...

problemet er at jeg ikke kan få maskinen til at vise data om det er mig der sætter noget forkert op eller der er noget drivermæssigt galt ved jeg ikke. Umiddelbart så er alle komponenter i enhedshåndtering installeret men jeg kan ikke få aquaseite til at vise nogen former for data. jeg ved ikke hvorledes det skal sættes op?

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
06-06-2012 18:31:17
Svar/Indlæg:
4983/48
Du har sat USB-header kablet på dit mobo ? 🙂

Og hvilken pumpe er det der er sat til ?

Ciric

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2012 18:53:44
Svar/Indlæg:
1881/22
Uanset hvad, bør du få et vindue i aquasuite fra "Poweradjust", hvis enheden er installeret.
Har du aquero sat til også? -jeg har flere gange været ude for at vinduet til poweradjust, gemmer sig bag vinduet til aquaero i aquasuite.

Hvis du bare lige hurtig vil chekke om din poweradjust virker, kan du prøve at pille kablet til bundkortet fra, så softwaren ikke vil styre noget, og så prøve at styre den via jumperne på enheden. -det nemmeste er nok at sætte den til "pulse-mode", (kan sku inte lige huske hvad de kalder det, men det er en funktion hvor den tænder og slukker pumpen i intervaller, til brug når man udlufter systemet).

zune

Overclocker
Tilføjet:
07-06-2012 10:52:34
Svar/Indlæg:
26/8
den virker nu... eller... 2009 udgaven af aquasuite virker.. men jeg kan ikke få 2012 udgaven til at virke, er det fordi det er for gammel hw eller hvad??

for den vil ikke vise noget som helst.. en anden ting.

hvor kan jeg finde en poweradjust kompatibel, flow måler, så jeg kan se liter/min og ikke bare power og rpm?

Ciric

Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2012 11:15:55
Svar/Indlæg:
1881/22
Ved ikke om den gamle generation virker med den nye aquasuite. Har ikke mit sat til i øjeblikket.
Men du kan prøve at opdatere firmwaren til dine enheder, (der er en funktion i aquasuite).

Mht flowmåler, kan du prøve at kikke på deres forum, men jeg mener at de fleste flowmålere virker. (der er desuden en tråd på XS omhandlende deres nye serie, hvori en fra aquacomputer skriver. -du kan evt prøve at sende ham en pm 😉 )

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ciric d. 07-06-2012 11:16:12.

zune

Overclocker
Tilføjet:
07-06-2012 12:09:51
Svar/Indlæg:
26/8
som sagt er jeg helt grøm i denne del af computer verdenen, har aldrig rodet med vand, og opgav OC efter jeg fik lavet en ganske god grill ud af en athlon xp 2100+

men nu vil jeg prøve igen.. da der er vand på denne maskine, så er den sandsyndlighed nok mindre.

men hvad er XS?

Ciric

Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2012 12:14:42
Svar/Indlæg:
1881/22
XS= Xtreme Systems. -et stort forum.
Link til den omtalte tråd: http://www.xtremesystems.org/f...

Mht opdatering af firmware, åbner du bare aquasuite, og så i en af menuerne i toppen, er der en funktion til at opdatere firmwaren på dine enheder.

zune

Overclocker
Tilføjet:
08-06-2012 15:43:47
Svar/Indlæg:
26/8
jeg kan ikke finde noget der hedder update firmware, det tætteste jeg kan komme hedder update check, og det er software.