Windows 8

Software d.  06. juni. 2012, skrevet af _Letni
Vist: 1260 gange.

_Letni

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2012 19:40:14
Svar/Indlæg:
3084/261
Ja nu har jeg jo regnet med at beholde Windows 7.

Men efter jeg så har prøvet Windows 8 relase preview. Er jeg gået hen og blive ret vild med det kommende Windows.

Men hvornår udkommer det. Og vil der evt være mulighed for at man stadig kan installere den gode gamle startknap på den endelige version. For så tror jeg at jeg skal have det.

Hvis der er nogen der er i tvivl om hvilket OS jeg snakker om er det dette. Hvis der er nogen der har mod på at prøver det.

Windows 8 Release preview
http://windows.microsoft.com/e...
Anonym202158143552

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2012 19:56:49
Svar/Indlæg:
3671/66
Mener det kommer i september eller sådan noget.

_Letni

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2012 20:31:40
Svar/Indlæg:
3084/261
Glæder mig i hvert fald til det kommer på markedet. For så skal det bare forudbestilles.

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2012 20:34:18
Svar/Indlæg:
5750/124
Jeg tror det bliver et udemærket styresystem, ligesom så mange gange før (no shit). Og du kan sikkert godt få din start knap tilbage, selvom at det, hvis jeg har forstået ret, er opbygget således at tablets og PC's skal til at ligne hinanden så meget som muligt. Det er jo selvfølgelig for at skabe så meget gennemsigtighed og gnidningsfrit skift mellem de forskellige typer af computere.

_Letni

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2012 22:05:45
Svar/Indlæg:
3084/261
3# Ja det er jo og så når jeg er vant til at den er der. Og så jeg pludseligt skal til at vende mig til noget nyt. For jeg ved jo hvordan det ender hvis ikke at muligheden var der for at installere den start knap. Og det er at jeg så går tilbage til Windows 7. Men nu hvor muligheden er der. Ja så skal jeg da selvfølgelig og så skifte til Windows 8 når det kommer på markedet.

slate_dk

Superbruger
Tilføjet:
07-06-2012 08:50:39
Svar/Indlæg:
651/11
Til oktober
og Metro skærmen er den nye startknap ...

eposcorp

Enthusiast
Tilføjet:
07-06-2012 09:25:48
Svar/Indlæg:
10/1
Nogen der ved om man kan skifte baggrund på metro skærmen til noget ud over dem Microsoft har lagt ind?
Det eneste jeg kan skifte er Login skærmen og det "gamle" skrive bord

_Letni

Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2012 21:10:34
Svar/Indlæg:
3084/261
Jeg har ikke fundet nogen steder at gøre det.

Men jeg syntes ikke rigtig at jeg kan hitte ud af det der metro.

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2012 22:01:29
Svar/Indlæg:
5474/39
Jeg holder mig til 7eren, så må andre se være testpiloter. Jeg gjorde det samme med vista, men havde stadig på min pc. Idag er jeg glad og tilfreds med 7eren.
Jeg går kun 8, hvis kammaraterne gør det til krav for kunne være med i fællesskabet. Tror stadig ikke bliver til noget, der er stadig nogle af dem køre Xp...

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2012 01:27:37
Svar/Indlæg:
23132/740
Med fare for at lyde dystopisk:

-> #7 + #8

... hold da op. Det så da, meget... øhm, pænt ud. Når det virkede. I ved... nej, det gør I jo ikke.

Fuck it. 98Me var noget bras.

Hva' fanden tænkte de på?!

Skal man til at tælle versioner mellem Windows-fuckups?

Nu er min første reelle erfaringer vist baseret på:
98 Me
Vista

Hvordan ser listen ud?

Windows 95 1
Windows 98 2
Windows Me 3

Windows 2K/XP 1
Windows Vista 2
Windows 7 3

Windows 2012 1
Windows ? 2
Windows ? 3

Først var det tredje udg. der fuckede.
Så var det anden udg. der fuckede.

... gad vide om 2012 så bliver noget pis?

Ej. Det er jo bare benzin på dommedags-bålet at skrive den slags.

"... gad vide om 2012 så bliver noget pis?"

*Shh* - Hvis vi lader som ingenting, jinxer vi det ikke 😐

NoNig skrev d. 30-05-2011 23:11:56

Især set i lyset af, at Dvorak lige har langet ud efter Microsoft: http://kortlink.dk/b4zw

- så fortsætter jeg med at være lidt kritisk. Windows 8 så, i lang tid, rigtig godt ud. Men, det samme gjorde Vista.

Personligt, så tror jeg ikke på, at "det samme" operativsystem er løsningen på ikke alene at binde mange forskellige konfigurationer men også flere platforme. Så hellere tilgangen med forskellige platforme, forskellige konfigurationer og så en overliggende GUI der binder det hele sammen. Bevares, lidt påvirket af tankegangen bag Mac OS og iOS, ja.

Microsofts kæmpe fejl er, som det hele tiden har været, deres ønske om at være på flere platforme, på samme tid, på samme måde. Idéen med at gå efter laveste fællesnævner og kalde det "valgmuligheder" appelerer bare ikke til mig, som PC-bruger.

Og, hvis det så bare var dét. Men jeg kan forstå på det hele, at der ikke vil være en direkte cross-platform (ikke fordi at iOS og Mac OS X har det) - men det er dét Microsoft forlader sig på. Men det den almindelige forbruger ikke, og de er også pisseligeglade. Det skal bare virke.

Om windows 8 bliver en bragende succes, eller en Vista #2, kan jeg ikke spå om. Men jeg har fulgt udviklingen af Windows 8, og alle gode intentioner til trods, så har Microsoft stadigvæk ikke fattet det. De var forbandet tæt på med Windows 7, der stadigvæk er fejlbehæftet, træls og til tider idiotisk.

Og på dét punkt er jeg fuldstændig enig med Dvorak. Hvorfor f*nden laver de så sådan et stunt, og foretager en radikal ændring af et i forvejen hæderligt operativsystem?

Lad PC være PC og håndholdt være håndholdt. Få de to ting til at snakke sammen, men uden at gøre dem til at være det samme.

De fattede det ikke med tableten, og nu er det ved at begå den samme fejl med desktop, blot omvendt. Det er fuldstændig galimatias, og hvis det fænger, kan jeg kun undre mig over hva' pokker det er folk finder interessant ved det.

Microsoft havde fat i noget af det rigtige, med deres Windows MCE - jeg syntes faktisk, at det var rigtig, rigtig godt - til et mediecenter (til trods for, at Microsoft, Intel og AMD ikke fattede hvad et mediecenter skulle være). Det samme gjaldt deres interface til Xbox 360.

_Letni

Elitebruger
Tilføjet:
17-06-2012 21:23:49
Svar/Indlæg:
3084/261
Ja min liste over de styrestystemer jeg har haft

1. Windows 95
2. Windows 98
3. Windows 2000
4. Windows XP pro
5 Windows XP Home edition
6. Windows vista
7. Windows 7

Tester Windows 8 lige pt

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
17-06-2012 22:07:14
Svar/Indlæg:
5874/1287
Giver Nonig ret i, at samme styre"metode" til phone, tablet, bærbar og desktop bestemt ikke holder. Hvorfor MS så hårdnakket vil bibeholde det er lidt af en gåde.
Jeg roder selv med Windows 8 på en seperart SSD, og mit "problem" er, at selve Win8 (på desktoppen) faktisk er lidt hurtigere og mindre ramforbrugende end win7. Jeg er dog ved at få spat af Metro-skærmen og dens umanerlig grimme tiles. Dette design passer overhovedet ikke til en 24" monitor. Og nej, man kan IKKE udskifte baggrunden på Metro, kun ændre farven. Microsoft har selv på en blog (ka' ikke finde linket igen, desværre) skrevet, at Win8 bliver meget MINDRE tweakvenligt end tidligere versioner, da det ellers ikke vil ligne win8 på andre platforme 🤡

Der findes 3. parts programmer allerede nu, så man kan få startknappen og dens funktioner tilbage i win8, men man slipper ikke for Metro-skærmen ved opstart, ved søgning af filer, billeder, apps osv osv, samt ved en del andre opgaver vi alle udfører ind i mellem. Jeg har dette program installeret, og denne nye start-knap virker faktisk temmelig godt.

MS opfandt tiles og lavede en Windows phone. Da den blev en fiasko, så mener MS så nu, at vi ALLE skal bruge de tiles :no: 🤡. Når nu det een gang er failet, hvorfor tror de så, at det vil blive en succes fordi de påtvinger os det endnu mere?

Hvis MS synes det er svært at få aflivet XP, så bare vent til de en gang skal aflive Windows 7!!! Men måske vi gamere bliver tvunget over på Win8, hvis de f.eks lavet en dx12 exclusivt for win8? :no:

For der ingen tvivl skal være, jeg bliver på Win7 så længe som gaming er muligt i highend der. Win8 er FOR syltet ind i Metro til, jeg vil give penge for det, på trods af den lidt bedre ydelse det trods alt har.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
17-06-2012 23:12:34
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #11

For at svare på dit spørgsmål: Det er sikkert Rambøll som har overbevist Microsoft, at det var en god idé.

Rapporten kostede kr. 500 mio. som Microsoft sikkert lægger oveni prisen på deres OS.

Ironisk nok, så viser det sig, at Microsoft muligvis vil tage lige så meget for Windows RT som for Windows Metro. Long story short: Du kommer til at betale næsten lige meget, om det så er en tablet (baseret på ARM) eller en PC, med Metro-style... PC'en kan i det mindste køre Windows 7 😴