Giver Nonig ret i, at samme styre"metode" til phone, tablet, bærbar og desktop bestemt ikke holder. Hvorfor MS så hårdnakket vil bibeholde det er lidt af en gåde.
Jeg roder selv med Windows 8 på en seperart SSD, og mit "problem" er, at selve Win8 (på desktoppen) faktisk er lidt hurtigere og mindre ramforbrugende end win7. Jeg er dog ved at få spat af Metro-skærmen og dens umanerlig grimme tiles. Dette design passer overhovedet ikke til en 24" monitor. Og nej, man kan IKKE udskifte baggrunden på Metro, kun ændre farven. Microsoft har selv på en blog (ka' ikke finde linket igen, desværre) skrevet, at Win8 bliver meget MINDRE tweakvenligt end tidligere versioner, da det ellers ikke vil ligne win8 på andre platforme 🤡
Der findes 3. parts programmer allerede nu, så man kan få startknappen og dens funktioner tilbage i win8, men man slipper ikke for Metro-skærmen ved opstart, ved søgning af filer, billeder, apps osv osv, samt ved en del andre opgaver vi alle udfører ind i mellem. Jeg har dette program installeret, og denne nye start-knap virker faktisk temmelig godt.
MS opfandt tiles og lavede en Windows phone. Da den blev en fiasko, så mener MS så nu, at vi ALLE skal bruge de tiles :no: 🤡. Når nu det een gang er failet, hvorfor tror de så, at det vil blive en succes fordi de påtvinger os det endnu mere?
Hvis MS synes det er svært at få aflivet XP, så bare vent til de en gang skal aflive Windows 7!!! Men måske vi gamere bliver tvunget over på Win8, hvis de f.eks lavet en dx12 exclusivt for win8? :no:
For der ingen tvivl skal være, jeg bliver på Win7 så længe som gaming er muligt i highend der. Win8 er FOR syltet ind i Metro til, jeg vil give penge for det, på trods af den lidt bedre ydelse det trods alt har.