Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2012 00:53:47
Svar/Indlæg:
23132/740
Hey all
Da en lokal boghandel, Bog & Idé, var gået konkurs, og derefter opkøbt med henblik på udsalg af lagerbeholdningen, fik jeg fat i en kopi af Walter Isaacsons biografi til en fordelagtig pris.
Til trods for eksamenstid, læseferie og alt det der, kunne jeg ikke få mig selv til at lade bogen ligge. Alene det faktum, at mit 'Diablo 3' stadigvæk ligger indpakket, siger lidt om hvor nysgerrig jeg var efter at læse denne bog.
Jeg bladrede lidt i bogen, så på billederne, og besluttede mig for, at det nok ikke ville gøre den store skade at læse et par sider og se hvad jeg syntes.
Der gik ikke lang tid, så havde jeg altså læst de første kapitler. Så røg der et par stykker flere, og før jeg fik set mig om, fangede jeg mig selv i at lægge bogen fra mig ved sengetid, for derefter at stå op og læse videre.
Normalt stolter jeg mig af, at jeg sagtens kan læse flere ting ad gangen, faglitteratur, skønlitteratur, tidskrifter osv. på én og samme gang. Men den her bog kunne jeg bare ikke slippe igen. Jeg er, her til aften, blevet færdig med den - og jeg kan simpelthen ikke blive enig med mig selv om hvad jeg skal synes.
Bevares. Det er 'bare' en biografi. Et stykke tilsværtet papir i hvid indbinding, der fortæller en historie de fleste af os godt kender:
- Bortadopteret umiddelbart efter fødslen
- Rebel
- Legede med stoffer og sindssyge diæter
- Elskede teknik
- Elskede musik (især Bob Dylan)
- Stædig som ingen anden
- Fandenivoldsk
- En mand der, ifølge nogen, gjorde Verden til et bedre sted, ifølge andre, ikke bidrog med det store
Så derfor, af ren nysgerrighed, ville jeg høre om der er andre her der har læst den, og evt. hvad I syntes om den?