Min datter har sin macbook pro til rma i øjeblikket, den er under 1.5 år gammel, altid været i sleeve, stortset aldrig udenfor døren og bliver behandlet rigtig pænt 😉
Jeg fik lidt rabat på Fona forsikringen, og trods at vi har elektronikforsikring i forsikringselskabet, valgte ,jeg at tage den for en sikkerheds skyld.
status er nu at - batteriet vil ikke lade op og der var konstant problemer med netværkskortet. Hos Fona var beskeden at de ikke ville sende den ind på reklamationsretten da den ikke ville blive dækket. Vi kunne altså lige så godt lade være da den bare ville komme tilbage med det samme. Vi var her nød til at gøre brug af forsikringen, da en 10000 macbook åbenbart ikke kan holde til alm brug i under 2 år uden at fejle rent hardwaremæssigt 🙂og få evt fejl dækket af reklamationsretten.
selvfølgelig kunne så have taget den med forsikringsselskabet, men jeg er ret sikker på at min forsikringmand ville bede mig om at benytte min reklamationsret og så ellers være rimelig uforstående overfor, hvorfor et givent produkt/producent åbenbart ikke var dækket af samme lov og regler alle andre 🙂
yderligere så viser historikken at forsikringsselskaber, store som små, i sidste ende ikke tillader mere en 1-2 anmeldelser om året før præmien stiger eller man ryger ud af selskabet.
"edit"
Bemærk venligst at jeg på ingen måde er apple "hader". Vi har flere apple produkter i huset og jeg er faktisk ude efter en mac air, men ovenstående problematik holder mig sq lidt tilbage.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Symbol d. 15-06-2012 09:21:27.