Hej igen
Tusinde tak for alle jeres input.
Det lader til, at problemerne er gået i sig selv igen - selv med det lange og ringe kabeltræk mellem telefonstik og modem.
Jeg kontaktede Telenors kundeservice vedr. den lave hastighed, og de kunne oplyse, at der var sket en fejl i forbindelse med et ønske om opgradering af vores hastighed. I stedet for at få hastigheden opgraderet til 20 Mbit, var hastigheden blev sat til 2 Mbit.
Det blev hurtigt rettet, og så kom hastigheden igen.
I forbindelse med med min kontakt til kundeservice, fik jeg foretaget en test af min linie for at finde ud af hvor høj en hastighed, jeg kan trække. Her blev jeg noget overrasket over, at min linie kun kan trække lidt over 10 Mbit. Det skal siges, at jeg bor i en relativ ny ejerlejlighed fra 2002 i København. Her havde jeg faktisk regnet med, at jeg kunne få mindst 20 Mbit.
I forbindelse med test af linien prøvede jeg at tilslutte modem til de forskellige telefonstik i lejligheden med det originale CAT 5 kabel (1 m), og det gjorde ingen forskel. Det gjorde ej heller nogen forskel, at have modemmet tilsluttet et decideret EDB stik i gæsteværelset (det er nok det stik, som man har tiltænkt, skulle være det stik, hvor modemmet til internet skal tilsluttes).
Lige nu har jeg stadig modemmet tilsluttet i stuen med et alm. telefonkabel på 8 m mellem telefonstik og modem, og de sidste par dage har alt kørt uden problemer.
Jeg er dog ikke i tvivl om, at et CAT 5 kabel er meget bedre til at isolere for indkommen støj, så jeg skal hurtigst muligt have fundet et 8 m kabel med 2 x RJ11 stik.
Mvh.
Henrik