Overclocker
Tilføjet:
14-06-2012 21:08:04
Svar/Indlæg:
159/23
Hey HWT.
Var for nogle uger siden nødt til at sende mit gamle P67 bundkort tilbage, grundet en fejl (hverken jeg eller Komplett kunne fastslå fejlen, så jeg fik et nyt bundkort (se profil)).
Fik installeret bundkortet som man jo normalt gør, og alt var fryd og gammen.
Men da jeg ville formattere min SSD (Vertex 2), som jeg normalt gør efter skift af bundkort (har før i tiden haft problemer med blot at bruge samme install på forskellige kort, så det er blevet standard procedure), kunne installations DVD'en ikke finde drevet (Windows 7, i dette tilfælde).
Fint nok tænkte jeg, det var vel bare fordi der manglede nogle drivers til SATA controlleren. Så jeg hoppede ind på Gigabytes hjemmeside og hentede dem, pakkede dem ud, og lagde dem på et USB-stick. Startede forfra, og brugte "Load Driver" muligheden. Her fandt den et par stykker (hentede samtlige på siden, da jeg var i tvivl om hvilke der var gældende). Ved samtlige drivers giver den en fejlbesked om at der ikke må benyttes "unsigned" 64-bit drivers. Ved ikke hvordan jeg kommer uden om dette.
Har desuden forsøgt at pille ved indstillinger i BIOS, i håb om at det kunne ændre noget (ændre boot prioritet, skifte mellem AHCI og IDE mode, etc).
Men lige lidt hjalp det.
Så HWT, har i nogle foreslag til hvordan jeg kan fixe mit problem? Har overvejet om det var SSD'en der var defekt, men da jeg satte den til min bærbar via en SATA til USB adapter jeg fik med en Samsung 830 SSD jeg har brugt tidligere, kunne den sagtens se den under "Disk Management". Vil helst ungå RMA af SSD, da den er købt hos Proshop, der tager et ret stort beløb (IMO) for at tjekke for disse sager, hvis de ikke finder en defekt i produktet.