Printer-ekspert til Epson C4000 farvelaser

Diverse d.  16. juni. 2012, skrevet af Aliaz
Vist: 937 gange.

Aliaz

Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2012 12:10:29
Svar/Indlæg:
1015/333
Printeren melder fejl i display "service reg E101".
Efter hvad jeg kan google mig til kræver det udskiftning af fuser unit.

Status sheet siger: Total pages 1377 (622 i farve og 755 i sort/hvid). Fuser unit har 4 ud af 4 streger, hvilket må indikere mellem 75-100% "liv". Transfer unit og photoconductor unit samme.
Kun 2 ud af 4 tonere er "nede" på 3/4 fuld.

Printeren har ikke været tændt ret mange timer flere end den tid det har taget at printe.
-den bliver vel næppe slidt af at stå helt slukket (off knappen).
-Derfor kan jeg ikke forstå, hvis hele fuser enheden skal udskiftes. Dette vil uden tvivl være bekosteligt.

Det er en ældre farvelaser, omend den printer rigtig flot - og den bør være langt fra døden.

Er der noget der skal rengøres/renses?

Håber nogen kan give informationer og råd.
Aliaz

Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2012 14:04:25
Svar/Indlæg:
1015/333
Det er stadig galt. Håber nogen kan hjælpe, tak.

Aliaz

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2012 11:46:11
Svar/Indlæg:
1015/333
Slet ingen der har erfaringer med det her?
Kan se at fuser unit er opgivet til 100.000 sider.
Den har så formået at udskrive 1377 sider.
Epson oplyser at der oprindeligt var 1 års garanti på printer og 90 dage på comsumer ala fuser unit m.v.

Derefter kan man bare rende og hoppe. Må sige jeg er noget skuffet - det er/var jo en printer til 7000 kr! Skulle lige ud med det.
Lampen i fuser unit kan heller ikke udskiftes - man må bare købe en ny fuser unit.

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
14-08-2012 14:28:00
Svar/Indlæg:
5039/109
Har et lignende problem med en laser printer. Den gik pludselig død, og ville ikke printe. Det var med de originale toner den kom med. Der var masser af toner tilbage, og havde ikke været brugt ret meget i den periode vi har haft den.

Tænkte at jeg ville prøve nogle andre tonere, så fandt et tilbud på inkclub. Men problemet var der stadig, så oprettede en rma sag der hvor vi havde købt den. De modtog den og meddelte at det var fordi der var brugt uoriginal toner. Det kunne jeg ikke forstå, da den døde med de originale i sat.

De sagde så at de havde repareret den, men på servicerapporten stod der at den bare var renset for støv fra uoriginale tonere.

Den virkede da den kom hjem, men kun ca. 10 sider, så døde den igen. Reklamationsretten udløber om 14 dage. Jeg har opgivet at gøre mere. De nægter at der er noget galt, men at jeg har brugt uoriginale tonere. Selvom at det ikke er en gyldig grund til afslag. Bare sure penge, og jeg handler ikke der igen.

Aliaz

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2012 15:04:57
Svar/Indlæg:
1015/333
Hvad hedder printer og model? og er der en fejlmeddelelse?

Jeg har intet skiftet i min, da den ikke er brugt ret meget - ej heller tonere, så alt er originalt.

Har skilt fuseren ad nu. Der er en lang lampe i fuseren - det er formentlig denne som ikke længere virker. Ser bare ikke ud til at delen kan købes for den almindelige forbruger.

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
14-08-2012 15:12:54
Svar/Indlæg:
5039/109
Min er en Samsung CLP-315W. Alt var originalt da den gik død. Den lyste bare rødt i indikations lampen, ingen decideret fejlmeddelelse. Men har efterfølgende læst flere forum indlæg omkring samme problem. Det er en sensor der brænder af, fordi printeren bliver for varm. Flere har haft printere hvor toppen er begyndt at ændre form. Sensoren der brænder af, skal mærke hvor langt papiret er nået, og eftersom sensoren dør, så stopper den. Den lyser for paper jam, selvom der intet papir er i, udover i bakken selvfølgelig.