Personligt tror jeg aldrig rigtig jeg ville købe surroundsound. Ville klart gå efter et godt sterio setup med to gode fronthøjtalere og en god sub og ikke at forglemme en god Receiver/Forstærker. Siger dette da jeg aldrig får brugt surround og mest lytte til musik som ikke spiller i surround. Men alle prisklasser så tag ind i HiFi klubben og spørg dem ad. De er nok de bedste til at anbefale noget og de kan demonstrere alle deres højtalere.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ledet90 d. 16-06-2012 14:02:14.
Fordi surround højtaler ofte er nogle små nogle og de købes ofte ii sæt. Jeg ville personligt hellere købe to gode højtalere og en god receiver og få god lyd når jeg kører musik og jeg ved jeg sjældent benytter det surround jeg har.
Du aner tydeligvis ikke en skid om hvad du snakker om.. Så bare vær helt stille.
#2 der er stor forskel på hvor god kundeservice hifi klubben tilbyder. I Randers er den rigtigt god, hvorimod i fx Viborg og Kolding er det noget skrammel.
Hvis det var mig der skulle have nyt anlæg ville jeg kigge på et bose anlæg, da de altid levere en rigtig god lyd, uanset om det er stereo eller surround
Har selv Harman&Kardon derhjemme. Receiver og 5.1 system løb op i 6500. Jeg er sikker på man kunne få bedre, dog også til flere penge. Mit er jeg rigtig godt tilfreds med. Jeg er ikke lydekspert, så jeg vil sikkert ikke kunne høre forskel.
#6 Ja men de koster kassen og så ville jeg nok hellere købe et sæt surrondhøjttalere (som sagtens kan være store, dejlige gulvhøjttalere) og så en god receiver 🙂
Ved godt bose ikke er billigt, men når du ikke oplyser hvor meget du regner med at ville bruge på et komplet sæt er det ikke let at anbefale noget, men pris og kvalitet hænger tit sammen 🙂 Skal det være store eller små højtalere. ?? Jeg har selv audio pro højtalere og en sony forstærker da jeg syntes det passer godt sammeno det har kostet ca. 20k
#11 Har også selv de højttalere, og jeg synes da i hvert fald, at man får meget for pengene. Jeg kører med en NAD T747 Receiver + NAD C275BEE effekt til fronterne. Der er masser af kraft. Sådan et par højttalere og en fornuftig receiver er et godt bud på et billigt setup.
Det rammer de 10k. Så må du investere i en sub, når pengene lige er til det (kan ikke finde nogen til salg lige nu anyways). Og lyden er i top til prisen!
Jeg er helt enig i, at du i første omgang bør prioritere, at få en god receiver og fronthøjtalere. Især med dit budget. De der pakkeløsninger til billige penge kan da være okay, men hvis man er kvalitetsbevidst, vil man nok hurtigt søge noget andet.
Hvis dit setup udelukkende skal brugs til film, vil jeg ikke mene, at du har behov for store gulvhøjtalere. Så kan et sæt med mindre højtalere + sub altså være tilstrækkelig, men her kan der også være stor forskel på kvaliteten.
Hvis du til gengæld også vil bruge højtalerne til musik, synes jeg et sæt gulvhøjtalere er klart at foretrække. Særligt hvis du hører noget musik med stort lydbillede og "gang i den".
Jeg købte for 3 år siden et surroundsound sæt fra M&K sound til 5k, som normalt kostede ca. 15k (købte fra konkursbo). De er super til film, men sætter jeg noget rock, house eller lign. på, så falder de meget igennem synes jeg. Så jeg fortryder, at jeg ikke fik mig et par ordenlige gulvhøjtalere som fronter.
Jeg vil anbefale at du kigger lidt XTZ, der har opnået rigtig meget ros for deres prisvenlige kvalitetshøjtalere. http://www.xtz.se/index.php?st...
Gør ligesom mig. Køb en fed receiver og 2 fronter. og opgrader senerehen med center, sub og bagkanaler.. Men hvis jeg var dig ville jeg vælge en receiver som har airplay og hdmi 1.4 osv.. Det pænt lækkert! Kan personligt anbefale Marantz..
Men all-in-all mener langt de fleste at det ikke kan betale sig at købe et såkaldt sæt til en 6-7.000? og så i stedet købe en receiver og 2 fronthøjtalere?
Jo, du kan finde nogen fine sæt i fx HK som du god kunne købe, men de sæt jeg tror folk snakker om er de plastik sæt du kan finde i den lokale bilka. Altså stereo kan også give en god lyd til film, men med center, sub og bagkanaler, så har du altså noget der kan bruges til noget.
Mit bedste forslag vil være at finde en HK tæt på dig og så lytte på noget af de foreslåede i den her tråd, evt. Hvis du bor tæt på en af av-connections to butikker også lytte hos dem 🙂
#28 - Syntes jeg læste max 10k et eller andet sted :S.. Anyways var ideen mere, at man jo fint kan starte uden baghøjttalere og så tilføje undervejs :).