Jeg har selv en Samsung 830 256Gbyte SSD, og den har nu kørt i nogle måneder. Den startede her på et bundkort næsten magen til dit. Mit var et ASUS P7P55d-e (ikke Pro)
Tilslut den til en Intel-controller på bundkortet, hvis du (som jeg havde på mit mobo) har en Marvell-controller, så brug den IKKE, så vær sikker på, at du vælger en Intel-tilslutning.
Marvell-controlleren har tilsyneladende en lidt hurtigere overførselstid ved store filer end din Intel-controller, da den kun er SATA2, men ved små overførsler, kopiering mv, der er Intel-controlleren langt hurtigere. Ydermere, så sendes TRIM-kommando'en ikke videre til SSD'en via Marvell-controlleren, men det gør den gennem Intel-controlleren.
Sæt så denne tilslutning til AHCI i din BIOS, og du er klar til at installere Windows.
Når Windows er nyinstalleret, så skal du lige tjekke om defragmentering er slået fra på SSD'en. På begge systemer skal du slå indexering og Super fetch fra på SSD'en (spild af tid og SSD at indexere den), og så ellers, som foreslået af andre, installere Samsung SSD Magican programmet. Det på nettet er nyere end det der er på min disk, men måske du får en nyere disk?
På min Samsung anbefales det, at lade 23.8Gbyte være unallocated så den har noget at arbejde med (Kaldes "Over Provisioning" i Samsung-programmet).
Udover dette, så er #1's forklaring rigtig god, og du kommer ikke galt afsted, hvis du følger den. 🙂
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Burgurne d. 18-06-2012 22:59:43.