Kære Blizzard

Hyggehjørnet d.  19. juni. 2012, skrevet af NoNig
Vist: 2658 gange.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2012 21:59:07
Svar/Indlæg:
23132/740
Vedr. 'Diablo 3'

Kære Blizzard

Rend mig. Noget så grusomt.

Men lad mig forklare, hvorfor jeg synes, at I bør brænde op i Helvede, alt imens en kat nænsomt slikker jeres håndflader.

Jeg er stor fan af computerspil, film, musik og andre deslige æstetiske nydelser. Deriblandt kaffe.

Derfor er jeg også af den faste overbevisning, at når man finder noget godt, så er man villig til at lange penge over disken, til gengæld for en lille smag af civilisation - hvor man et kort øjeblik glemmer alt om Darwins lære, hvor vi kommer fra, og i en lyksalighed minde sig selv om, hvorfor en flaske rødvin er bedre end den anden, hvorfor noget kaffe er bedre end andet og hvorfor vi går på toilet og ikke bare defækerer tilfældige steder - I ved. Som nogle folk lader deres hunde gøre.

Samtidig er jeg, af den faste overbevisning, at når man har langet pengene over disken og forberedt sig mentalt på et lille stykke af himmerig, så er ens hjerne sat i hak, og det sidste stykke tandhjul der mangler, for at denne guddommelige maskine går op i en højere enhed, er det førnævnte stykke æstetik man har erhvervet sig for en lille sum penge.

Sådan er der jo så meget, og det gælder store dele af livet. Man bliver så forfærdeligt skuffet, når man har sat sig ét for, og der så sker noget andet.

Det bringer mig tilbage til, hvorfor I burde overveje at sige jeres jobs op, bruge opsparingen på et skydevåben, som I så passende kan bruge til at skyde hinanden med... Jeg foreslår, at I finder på en turnusordning, med lodtrækning om hvem der skal være den sidste mand, der så derfor blot har valget imellem at skyde sig selv, hoppe ud fra en bro eller hænge sig i en ledning fra en gammel laserprinter (I ved. De der kraftige nogle af slagsen, med stik der sad fast med både skruer og klemmer).

Når nu, jeg har brugt kr. 350,- på at erhverve jeres lille stykke tidsfordriv (og lad mig i den forbindelse understrege, at mere end 10 års ventetid ikke får en til at skrue forventningerne op... tværtimod... eller, det skulle man tro, ikke sandt?), så er det med forventningen om, at det erhvervede stykke civiliseret æstetik, netop er det. Et stykke civiliseret stykke æstetik, der bringer nydelse til ejeren - som muligvis fanger sig selv i at tænke "wow! Det var en god investering."

OG NU, kære Blizzard, vil jeg gerne understrege min førnævnte påstand om, at I burde overveje jeres eksistensberettigelse - til trods for tidligere tiders gentagne succeser. Ja. Blizzard. Jeg vil netop gerne pointere, hvorfor jeres strategi om hvad et stykke civiliseret æstetik er, trodser alle former for sund fornuft og logik - det til trods, for jeres tilsyneladende tekniske kunnen og overblik. Samt mangeårige erfaring inden for branchen.

Punkt 1:
I sælger spillet i to udgaver. Den ene er en fysisk hardcopy, den anden er en udgave til download - lidt alá et spil købt på Steam. Idéen er god nok. Men, ser man bort fra al sund fornuft og tidligere tiders erfaring, kan jeg ikke forstå, hvorfor hardcopy'en er billigere end udgaven til download?

Punkt 2:
Når jeg starter et spil, er det vanen tro med forventningen om, at der nok er lidt reklamer (spiludviklere kalder dem sædvanligvis for 'credits') inden spillet går i gang. Det er der ikke i jeres spil. Derimod er der reklame for 'Diablo 3', og en tilkendegivelse om, at mit spil er "up to date" og klar til at spille.

Umiddelbart kunne dette tolkes som god service, jeg vælger dog at tolke det som en understregning af min tidligere påstand - når jeg undrer mig over, hvem af jer der har IQ over stuetemperatur, og dermed blev udpeget til chef for foretagende, grundet sit overlegne intellekt.

Punkt 3:
Til trods for, at jeg er stod modstander af piratkopiering og generel tyveri - har jeg svært ved at forstå logikken i jeres DRM/kopisikring. Nu ved jeg ikke om I er klar over det, kære Blizzard, men min internetudbyder er Yousee (et dansk selskab under TDC). Når det er sagt, så er det blot for at pointere, der er sommetider klumper i trafikken. Der er sommetider lidt lufthuller i forbindelsen. Med andre ord: Den kan bøvse lidt en gang imellem, hvormed internetforbindelsen er borte i ca. 1-2 sek.

Det er selvfølgelig irriterende, men da de fleste onlinetjenester efterhånden har forstået problematikken omkring ujævn bølgegang på cyberspace, er de fleste tjenester også indbygget med en slags buffer.

Så, når jeg eks. spiller andre spil, der kræver en internetforbindelse, i sagens natur, da man spiller i såkaldt "multiplayer" - og internetforbindelsen har et kort udfald, så pauser spillet lige og venter. Ikke noget med at smide mig af, logge mig ud, og sige noget alá "start fra sidste checkpoint". Det kan, kære Blizzard, godt virke lidt ulogisk, at folk gerne bytter 1-3 sekunders udfald - og de færreste lægger overhovedet mærke til det - for til gengæld ikke at blive smidt ud af spillet, og endda blive smidt tilbage til seneste checkpoint.

Punkt 4:
Dette punkt læner sig lidt op ad ovenstående, da det også er fokuseret omkring kopisikrings/DRM-delen.

Det jeg ville sige var: "Rend mig!" - jeg har købt spillet, og burde ikke belemres med den slags pis. Det er mig fuldstændigt ubegribeligt, hvordan et firma som jeres, rent faktisk kan retfærdiggøre den slags tiltag, når historien har vist - GENTAGNE GANGE!!! - at der aldrig er kommet noget godt ud af det. Især ikke, når det forstyrrer på primære, der hvor de fleste oplever problemer, nemlig brugerniveau.

Lad mig illustrere det for jer, således de tilsyneladende kyllingehjerne-fjolser, der styrer biksen kan forstå det:

Hvis du/I køber en bil, er det selvfølgelig ærgerligt hvis den bliver stjålet. Det kan jeg selvfølgelig godt forstå. Men, synes I, at det virker logisk at sælge en bil, til et andet menneske, og sige: "Ja. Vi har så støbt den ind i beton, så den ikke bliver stjålet. Det er, muligvis, en smule upraktisk, men, se det på den lyse side - din bil bliver ikke stjålet."

Kan I se hvad det er jeg mener?

Rend mig. Noget så grusomt.
- Det er hvad jeg mener!

Med venlig hilsen
Allan "NoNigDK" Meineche, Viborg

P.S.: Og fuck jer!

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 19-06-2012 22:03:45.
Capiz

Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2012 22:06:14
Svar/Indlæg:
1498/226
Kære NoNigDK

Jeg oplevede det samme med NeedForSpeed Underground tilbage for mange år siden, ang DRM/piratkopi sikkerhed.

Jeg hader at blive belemret med beskyttelse, når man rent faktisk har betalt for lortet.

Rest +1

/Rasmus

Silent

Skribent
Tilføjet:
19-06-2012 22:13:29
Svar/Indlæg:
3223/205
-> #0 Helt enig!!

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2012 22:44:59
Svar/Indlæg:
10398/435
Sry NoNig.. Dette ligner et rant for rants skyld.

Punkt 1.
Hardcopy er billigere for dem og derfor billigere for os. Ønsker du forklaring?

Punkt 2.
Min IQ er lunken temperatur så jeg forstår ikke klagen? Du skriver "umiddelbart..tolkes", men så vælger du ikke at tolke det på sammen måde som den umiddelbare måde?

Punkt 3.
Der står på boksen man skal have internet forbindelse. Burde din klage ikke henvende sig til Yousee?

Punkt 4.
Gentagelse af #3?

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2012 22:45:37
Svar/Indlæg:
4263/107
LOL. det er sgu godt du ikke er nået til inferno pre nerf ( 1.03 i nat)

BTW enig. D3 er noget copy paste slamkode af dimensioner, hvor de er gået amok med et gangetegn et sted i koden for at wow fanboys kan få deres 100k crit orgasmer

Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2012 22:49:20
Svar/Indlæg:
2246/14
jeg købte dette til launch... jeg droppede det, nu er jeg ved at spille torchwood færdig istedet. Torchwood er et overraskende godt spil, og er meget mere den originale diablo stil..

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
19-06-2012 22:55:35
Svar/Indlæg:
6368/477
Fedt rant.. Jeg er selv stoppet helt med D3, det er noget værre møg. Især at man bliver smidt helt af hvis der kommer et udfald. Jeg har sjovt nok ALDRIG udfald i LoL eller andre online spil, men D3 har overraskende nok ofte udfald, hvor jeg bare bliver smidt helt af.

Tha_noob

Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2012 22:57:15
Svar/Indlæg:
3854/175

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2012 22:59:48
Svar/Indlæg:
4536/104
#0 i dont get it.

Hvordan fuck kan det være blizzards problem at du bruger TDC/yousee og at deres net stinker ?..

derudover syntes jeg det er små problemer@ ikke problemer men derimod ting der får dig til at blive gal, modsat 99,8% andre.

Selve spillet er detsværrer en smule skuffende og ens-formet. Derfor kan jeg til dels være enig i at være lidt gal på blizzard, men med henblik på prisen så er det fordi du køber 1 kopi(fast høj pris) og de faste copy´s som findes i hardcopy udgaver er handlet ind i stor mængde eller uden for landets grænser og kan derfor fåes for ekstrem lave priser i indkøb (eksembelvis ved elgiganten og div andre danske shops). Ka ikke forklare mere pt. da mine øjne er ved at dø af kløe og vand@jeg ikke kan se en skid grundet høfeber.

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2012 23:04:44
Svar/Indlæg:
4536/104
#3 hardcopy er IKKE billigere for blizzard, læs min historie i stedet.

Softcopy er billigst at producere (ingen fragt/ingen æske osv) Og ingen mængde rabatter.

Hardcopy kan indkøbes i syg store mængder @ mængde rabatter kan gives derved, + De kan findes i udlandet og derved fåes uden om en masse afgifter og uden om Blizzards danske sales price.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Fearless Angel d. 19-06-2012 23:05:57.

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
19-06-2012 23:07:15
Svar/Indlæg:
2826/100

*hint hint* det er ikke kun i Danmark hvor der er mange personer som har internet der gør som NoNigs, tag Tyskland som eksempel.. deres internet stinker værre end TDC's de fleste steder.

Så det er da i den grad noget de bør være opmærksom på i forbindelse med udviklingen af spillet...

Morpheuz1986

Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2012 23:10:21
Svar/Indlæg:
486/37

Klynkehoved :D

CrixD

Overclocker
Tilføjet:
19-06-2012 23:15:55
Svar/Indlæg:
73/3
Må sige jeg selv har lagt D3 på hylden.

Ikke på grund af deres DRM, men mere på grund af selve spillet.

Kæft en gang slask de har fået bikset sammen, og det pisser jo nærmest på den legacy som Diablo 1 og 2 opbyggede i sin tid.

Hvis det er fremtiden med Blizzard, så er jeg for alvor stået af når vi snakker Diablo, som jeg gjorde med Warcraft delen, da WoW viste sig at være noget bras mht. Lore.

EDIT: Mangler bare de laver hattrick og ødelægger HotS også.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af CrixD d. 19-06-2012 23:17:07.

Teresa

Moderator
Tilføjet:
19-06-2012 23:26:12
Svar/Indlæg:
2458/91
Hmmm... Jeg har ikke haft net-problemer med D3... Jeg tror faktisk aldrig jeg er blevet smidt af.

Men ja.. man kan godt blive lidt træt når man for 3 gang starter forfra på samme historie... og snart starter forfra 4. gang :S og det der stort set ændrer sig, er at de forskellige monstre får én ability mere - og nu er ENDNU mere pisseirriterende.

Selv random "mini-bosser" er sværere end selv finale-diablo-kampen i spillet.. lol. Det er lidt underligt.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2012 00:08:17
Svar/Indlæg:
23132/740
Til alle jer, der skyder skylden på Yousee/TDC:

Man kunne jo passende undre sig over, hvorfor det kun er D3 der brokker sig over mit internet, og ikke alle andre online spil jeg har spillet den seneste tid.

... bare en tanke. Men den var måske lidt for kompleks at læse ud af konteksten. Så, tillad mig at omformulere:

Fuck jer Blizzard! Fuck jer meget, for at gøre noget til et problem, der slet ikke burde have været der til at starte med.

-> #3

Punkt 3, går på deres idé om hvad en stabil internetforbindelse er.

Punkt 4, går på deres brug af og - form for, kopibeskyttelse.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 20-06-2012 00:09:36.

p0Pe

Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2012 00:16:35
Svar/Indlæg:
3100/53

Kære NoNig,

Tak for din henvendelse. Da vi allerede har modtaget din betaling, og ikke planlægger et lignende spil de næste 11 år, så takker vi for deres klage som vil blive behandlet snarrest muligt.

Venlig hilsen
Blizzard

Gerner

Moderator
Tilføjet:
20-06-2012 01:07:26
Svar/Indlæg:
589/101
Giver dig fuldstændigt ret, dog har jeg ikke oplevet alt det du har, men giver dig ret alligevel. Har droppet det spil flere uger siden, vil nu hellere spille diablo2! Dejligt spil, det gjorde Blizzard godt.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2012 01:44:50
Svar/Indlæg:
20170/383

Torchlight...

Torchwood er en serie.

Verdenshersker

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
20-06-2012 06:06:28
Svar/Indlæg:
3636/386
Jeg har Torchlight paa Steam, maaske jeg skulle gaa i krig :)

Volo

Superbruger
Tilføjet:
20-06-2012 08:13:57
Svar/Indlæg:
109/0
Hardcopy kan da aldrig være billigere end en gang bits og bytes over nettet(jojo med taxes og alt muligt andet).

Men ligesom med SC2 har Blizz valgt IKKE at underminere alle spilbutikker, som deraf også laver en kæmpe reklame for dem...

Angående punkt 3 og 4, så tuder i sku for meget. Det var ting i vidste før i valgte at købe spillet, og tilsyneladende noget som ikke er et problem for alle.

At spillet så er knap så godt som de tidligere Diablo og D2, er jo bare en skam 😕

Chessr

Superbruger
Tilføjet:
20-06-2012 10:38:46
Svar/Indlæg:
398/54
sikke meget whine for 350 kr ?? :)
har ingen problemet og spillet er rigtig sjovt i coop imo

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2012 16:10:06
Svar/Indlæg:
5474/39
Jeg er også stoppet med at game. Mange af de gode titler er kørt i sænk.
redalert, age of empire 2 var godt 3 skuffede meget hvad de andre siger. Nu har de også kørt Diablo i sænk...
Need for speed osv, hvor blevet til baneracer istedet for.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 20-06-2012 16:11:00.

Tha_noob

Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2012 18:00:41
Svar/Indlæg:
3854/175
#19 Du skal lige huske på at de jo skal have nogle servere til at hoste det der bliver downloadet. Ikke nok med det, så skal der en ordenlig omgang netværksudstyr til for at alle sammen ikke sidder og downloader med 25 kB/s.

Og så betaler de vel for båndbredde brugt 😉

malkin

Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2012 20:51:20
Svar/Indlæg:
1118/24
det er et spil 350 kr. Køb et andet.
Jeg har ingen problemer som dem du fortæller, ingen andre jeg kender har de problemer.

Jeg har købt mange andre dårlige spil, som jeg kun har spillet i 2-3 timer, dvs ca. 150kr i timen for underholdning. Det er lidt dyrt, men jeg kunne godt bruge dem hurtigere på en bar f.eks.
D3 har jeg brugt 40 timer på, og til en pris på 399 har det kostet mig ca 10 kr i timen, det er ikke så galt for let underholdning.

Derudover syntes jeg at du plejer at holde en lidt mere cool attitude, det er ærgeligt at du har taget en helt anden agressiv slags, det gør blot at man ikke kan tage den klage alvorligt.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af malkin d. 20-06-2012 20:52:13.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2012 22:05:22
Svar/Indlæg:
10398/435
#9, #19, Som jeg siger i #3 og som #22 siger.

Tryk manual, tryk DVD, fold boks og kør ud. Pris: ~10-15kr. Done forever.

Ansæt, opsæt, vedligehold, opgrader infrastruktur til online distribuering. Pris ~70. Driftes for "evigt".

Blizzards datacenter anno 2009:

Blizzard Online Network Services run in 10 data centers around the world, including facilities in Washington, California, Texas, Massachusetts, France, Germany, Sweden, South Korea, China, and Taiwan.
Blizzard uses 20,000 systems and 1.3 petabytes of storage to power its gaming operations.
WoW's infrastructure includes 13,250 server blades, 75,000 CPU cores, and 112.5 terabytes of blade RAM.
The Blizzard network is managed by a staff of 68 people.
The company's gaming infrastructure is monitored from a global network operating center (GNOC), which like many NOCs, features televisions tuned to the weather stations to track potential uptime threats across its data center footprint.

Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Illuminati d. 20-06-2012 22:07:55.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2012 22:08:42
Svar/Indlæg:
23132/740
*omg*

svedel77

Grafiker
Tilføjet:
20-06-2012 22:12:57
Svar/Indlæg:
2263/307

det er et spil 350 kr. Køb et andet.
Jeg har ingen problemer som dem du fortæller, ingen andre jeg kender har de problemer.

Jeg har købt mange andre dårlige spil, som jeg kun har spillet i 2-3 timer, dvs ca. 150kr i timen for underholdning. Det er lidt dyrt, men jeg kunne godt bruge dem hurtigere på en bar f.eks.
D3 har jeg brugt 40 timer på, og til en pris på 399 har det kostet mig ca 10 kr i timen, det er ikke så galt for let underholdning.

Derudover syntes jeg at du plejer at holde en lidt mere cool attitude, det er ærgeligt at du har taget en helt anden agressiv slags, det gør blot at man ikke kan tage den klage alvorligt.

malkin skrev d. 20-06-2012 20:51:20

Så hvis folk er agressive så eksisterer pointen ikke, eller hvad havde du forestillet dig?

Tha_noob

Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2012 22:15:28
Svar/Indlæg:
3854/175
#26 Korrekt 🤡

malkin

Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2012 22:28:37
Svar/Indlæg:
1118/24
Jeg forstår det her som en klage NoNig sender til Blizzard?

Rend mig, brænd levende og alle de andre ting, som egentlig bare fylder uden at fortælle om hvad der egentlig er problemet.
Jeg er ret sikker på at den person som læser eller sorterer disse klager, IKKE går videre med denne klage, han stopper nok med at læse ved REND MIG.
Forstår du det nu?

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2012 22:40:34
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #28

Ja. Kære malkin, det er jo et brev jeg sender direkte til Blizzard. For så kløgtig er jeg.

Jeg beklager min ytring, da jeg ikke var klar over, at det kun var teenagepiger og deltagere i reality-TV der var tilladt at komme med irrelevante udbrud.

-> Alle

Undskyld jeg spildte jeres tid, med noget jeg formodede kunne være et humoristisk indslag.

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2012 22:52:10
Svar/Indlæg:
5474/39
tror ikke du spilder nogens tid, da de kan gå igang med noget andet end læse på HWT.

Sjovt er smagssag, men kan ikke se det i svine andre til.

Tha_noob

Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2012 22:57:14
Svar/Indlæg:
3854/175
#29 Jeg syntes den var sjov (noshit)

🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Tha_noob :) d. 20-06-2012 22:57:26.

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
20-06-2012 23:01:20
Svar/Indlæg:
4983/48

Ingen jetpacks på Hwt, den er konfiskeret og skal sendes til min addr snarest 😛

uheldig_engel

Overclocker
Tilføjet:
20-06-2012 23:04:05
Svar/Indlæg:
94/16
#15 - Kære Blizzard.

Må jeg da venligst foreslå at I bruger de 350 kr. på en stavekontrol til jeres medarbejderes mailsystem da ordet "snarrest" ikke findes i den danske ordbog? 😛

Knuuuuuus mig

Tha_noob

Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2012 23:08:52
Svar/Indlæg:
3854/175
#32 Kan du ikke huske koden til den?

(hint til gamle GTA:SA gamers, ingen der husker koden til jetpack 😀 😀 )

malkin

Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2012 23:11:08
Svar/Indlæg:
1118/24
Hvis jeg vidste at en smule kritik af flamingen ville såre jer så meget, siger jeg oprigtigt undskyld, jeg skal nok have ja hatten og fløjshandskerne på en anden gang.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2012 23:14:16
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #32

Bah 😛

-> #35

Undskyldning godtaget, og lad det ikke ske igen 😎

AJU

Overclocker
Tilføjet:
21-06-2012 09:03:03
Svar/Indlæg:
55/5
#0, du mangler at sammenligne D3 med D2, og fortælle hvor godt D2 var/er i forhold til. Husk i den forbindelse på alle de nerf og rollbacks der er blevet lavet i D2, for slet ikke at tale om dup og hack i D2. Når du så er i gang på side 17, kan du jo lige smide en kommentar om D1, der jo var perfekt, da der i v.1, slet ikke var mulighed for online game over Internettet... 😲

Eller måske sammenlign det med WoW, der jo på ingen måder har været ustabil eller nerfed, rolled back eller andet. Nej, et spil, der har været på gaden i 1 mdr. SKAL være perfekt - selvom det skal holde de næste 12 år 😛

Cheers!

/AJU

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
21-06-2012 09:09:06
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #37

Kunne de da så bare lade mig game i single-player, uden DRM - ville jeg være en lykkelig mand.

Ærlig talt, så fattede jeg ikke store dele af din post, ud over nogle smilies og "cheers" 😳

AJU

Overclocker
Tilføjet:
21-06-2012 14:12:53
Svar/Indlæg:
55/5
Np, hvis du har kigget rundt på nettet, har folk så fandens travlt med at sammenligne D3 med D2 og D1, at de slet ikke har opdaget at D3 er et spil for sig selv. Så min post var nu bare ment som en provokation til de spillere. Og de mener D3 er dårligt, fordi det ikke er en tro kopi af D2... :no:

Så ville jeg bare lige minde folk om, at det er forskellige spil og at D2 bestemt heller ikke var fejlfri ved launch, ser ud som om folk har glemt det. D3 er trods alt kun 5 uger gammelt, lad det nu lige lære at stå, inden det skal gå 😉

Men ellers nyd spillet. Jeg bliver også smidt af i tide og utide, men det ødelægger nu ikke spillet for mig. Giver bare det mere XP 😛

/AJU

Don

Elitebruger
Tilføjet:
21-06-2012 16:03:26
Svar/Indlæg:
644/8
NoNig, Kunne sagtens se det sjove i dit indlæg. Det kommer bare på et skidt tidspunkt. Regner ikke med at du har fulgt med på diverse diablo forums den sidste måned. Der har overskriften i mindst hvert andet indlæg været noget ala "I hate blizzard", "Give me my $$$$ back", "Will Never buy a blizzard game ever again"...

Havde du kommet med indlæget tre dage efter spillet var udkommet, havde alle smilt af det, men er folk bare ved at være træt af at høre om hvor dårligt spillet er og alle de forkert valg blizzard har taget :)

Jeg grinte nu alligevel, da du med din sædvanlige gode formuleringer, lød en del annderledes end ungerne inde på diablofans.com

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
21-06-2012 20:31:02
Svar/Indlæg:
4536/104
#22/#24 i har ikke sat det regne stykke ordentligt op overhovedet.

i glemmer priser på fragt af ting til hardcopy + hardcopy fragt pris.

+ i glemmer de rabatter de giver til firma´er der køber (stort) ind.

Det kan umuligt være dyere at ha et par servere kørende som de alligevel ville ha haft kørende, takket være alt det andet de sælger/har på deres hp.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
21-06-2012 20:51:40
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #40

Jeg undskylder min uoplyste rant i #0 med, at jeg har læst til eksamen og først for nyligt åbnet mit 'Diablo 3'. Måske det blot var umiddelbar skuffelse, efterfulgt af glæde over ingen "error 37", der gjorde, at jeg oprettede ovenstående 😳 😛

pansertjald

Superbruger
Tilføjet:
21-06-2012 23:00:11
Svar/Indlæg:
1119/58
jeg har nu ikke haft de problemer du har haft med udfald i spillet.

MEN til gengæld så synes jeg det er totalt hul i hovedt at actiblizzard laver et spil som gør at man er nød til at lave millioner af guld, for at bruge på AH for at kunne komme vider på inferno og for slet ikke at talle om de nye repair cost efter patch 1.0.3.

havd fanden tænker de på?..... en stigning i repair cost på 400-600%. man kan jo hurtigt regne ud at de vil ha folk til at købe guld på RMAH, så blizz kan få deres 15% hveg gang nogen køber noget på RMAH.

lige siden at activision over tog/slog så sammen med blizzard er det kun gået ned af bakke for dem. de tænker kun på hvordan de kan malke deres spiller basse for mest mulige penge. først var det i wow med alle deres nye tiltag som kosted ekstra penge.
nu er det så også kommet til D3 og det er fandme ikke i orden.

jeg sider fast på min barb i act 2 på inferno fordi der ikke dropper godt nok gear til mig og jeg har ikke tid til at skulle farme og farme og farme for at få penge til gear på AH og efter de nye repair cost så få jeg da slet ikke råd til det.
så er der så nogen der vil sige at de har jo også nerfet inferno nu, men det hjælper sgu stadigvæk ikke en skid når man stadigvæk for lorte combos på elitepaks (molten, firechain, wall, fast, you name it) og hvis man skipper dem alle så får man jo ikke nok valor stacks og loot.

jeg er stoppet med at spille det efter patch 1.0.3 og jeg kommer ikke tilbage igen før de sætter repair cost ned igen.

good going actiblizzard

CF

Elitebruger
Tilføjet:
21-06-2012 23:23:47
Svar/Indlæg:
4689/105
#43 Det er umiddelbart også min største klage til Diablo 3 indtil videre. Det med at nogle characters bare ikke kan gennemføre Inferno, uden at man har en anden hvor man kan skaffe ordentligt gear til dem. Startede selv med Barbarian, men måtte simpelthen give op med Inferno. Så startede jeg så en Demon Hunter som jeg har gennemført det med, og er så ved at skaffe gear til min Barbarian på den måde.

Synes det er lidt plat, men altså det virker da.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2012 10:42:26
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #44

Man kan omvendt sige, at det trods alt også er en måde at forlænge spilletiden på? Ville nok bare være træt af det, hvis de lavede et lign. stunt i eks. 'Borderlands' - for så forbandet spændende er det sgu heller ikke bare at sidde og klikke [håber ikke jeg fornærmer nogle WoW-folk 😳 ]

CF

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2012 01:01:27
Svar/Indlæg:
4689/105
#45 Jeg synes nu heller ikke det er så spændende... Nu havde man lige sat sig for at gennemføre med 1 character, men så finder man ud af at det simpelthen er umuligt uden at bruge en ANDEN character til at finde ordentlige ting 😐

Googlede jo lortet fordi jeg tænkte det nok bare var mig der var møg-elendig til spillet, men selv de "store drenge" har måtte skaffe gear på anden vis.

Det giver lidt en fesen fornemmelse.

Noget helt andet er så det med at uniques i spillet er lige til at lukke op at skide i... eller nej, de er ok, men de bedste items i spillet er bare almindelig "rare", hvis du ved hvad det betyder? Dem med gult skrift 😛 Ret ærgeligt, når netop uniques jo i min verden skulle være det ypperste.

Så alt i aalt er jeg heller ikke synderligt posititvt overrasket over de valg de har truffet.

Noget andet er så det med at alle characters' skade skalere på den skade dit våben gør.

Ved ikke lige hvilke tanker der ligger bag det, men de må fandme have været skæve, hvis de syntes den her sætning gav meget mening:

Wizard: "Nu ska' i dææælme passe på helvedesyngel! Jeg har en møgskarp Global-kniv, så den her ildkugle kommer til at gøre rigtig nas!

... wtf?

Kan godt være det bare er mig der er lidt pjevset, men jeg synes fandme det er et mærkeligt system...

Svaret blev redigeret 6 gange, sidst af CF d. 23-06-2012 01:11:02.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2012 09:27:44
Svar/Indlæg:
10398/435
#43, Du er lvl 60 og sidder fast på ActII? Så har din MF ikke været høj nok..

whoa

Overclocker
Tilføjet:
23-06-2012 11:45:02
Svar/Indlæg:
428/18
jeg HADER også det med at dit main wep giver udslaget for al damage.. hvad sker der for det? en wizard skal sku da ikke rende rundt med en kæmpe økse eller et sværd.. alt for lamt!!!

Og så den måde skills er bygget op.. kunne jeg sku bedre lide D2 hvor man kunne blive vold vild med feks lightnig eller fire.. men så var presset hvis man mødte monstre som var imune for det..

det gav meget mere spil glæde og man skulle tænke over hvordan man ville opbygge sin char..

Og enig i det med at AH spiller alt for stor en rolle.. nægter at betale for guld men fuck man har svært ved at finde nok guld/ordentligt grej...

Spillet er for mig.. ved ikke om jeg vil kalde det en skuffelse for har vel også spillet en 40+ timer, men er slet ikke så fedt som jeg havde håbet.. ved godt der er nerfs osv, men de ting med damage generelt og så skills bryder jeg mig slet ikke om... og det er jo nærmest umuligt at spille spillet uden at bruge AH.. spillede de første 20-30 timer uden.. men det giver da en kæmpe fordel at bruge det... :( kan jeg sku godt se nu..

pansertjald

Superbruger
Tilføjet:
24-06-2012 10:36:00
Svar/Indlæg:
1119/58
jeg har skam også et MF gear sæt, som gav mig lidt over 300% i MF med 5 stacks valor. men det hjælper jo ikke noget når alt det gule der droppe har de forkerte stats og det meste af det gear der dropped, var lvl 50-58 gear.

jeg har været heldig 2 gange med en ring og en 2H som solgte for 1 mill. hver.

og efter patch 1.0.3 så er MF gear jo blevet totalt ligegyldigt da det kun virker på mobs og bosser nu og hvem har lige godt nok MF gear til at kunne nakke act 1 og 2 mobs med det?. fra patch note`s "Magic Find will no longer be considered when looting objects in the environment such as chests, barrels, vases, pots, and corpses"

man skal da være mere end BLIN for ikke at kunne se at blizz vil ha at man bruger RMAH til at købe guld så man kan få bedre gear.

jeg spilled lidt igen i går og kom igennem act 2 nu uden de store problemer, men på act 3 bliver jeg ganked totalt og da jeg så går på AH for at se havd der er af upgrades for mig, så kan jeg jo se at det gear jeg skal bruge koster +1 mill. og så kommer jeg sgu ikke langt med 2,5 mill.

og efter at ha farmet act 2 halvvejs så har jeg endnu ikke fået et eneste drop der kan sælge på AH.

så endnu en gang...... GOOD GOING BLIZZ