Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2012 21:59:07
Svar/Indlæg:
23132/740
Vedr. 'Diablo 3'
Kære Blizzard
Rend mig. Noget så grusomt.
Men lad mig forklare, hvorfor jeg synes, at I bør brænde op i Helvede, alt imens en kat nænsomt slikker jeres håndflader.
Jeg er stor fan af computerspil, film, musik og andre deslige æstetiske nydelser. Deriblandt kaffe.
Derfor er jeg også af den faste overbevisning, at når man finder noget godt, så er man villig til at lange penge over disken, til gengæld for en lille smag af civilisation - hvor man et kort øjeblik glemmer alt om Darwins lære, hvor vi kommer fra, og i en lyksalighed minde sig selv om, hvorfor en flaske rødvin er bedre end den anden, hvorfor noget kaffe er bedre end andet og hvorfor vi går på toilet og ikke bare defækerer tilfældige steder - I ved. Som nogle folk lader deres hunde gøre.
Samtidig er jeg, af den faste overbevisning, at når man har langet pengene over disken og forberedt sig mentalt på et lille stykke af himmerig, så er ens hjerne sat i hak, og det sidste stykke tandhjul der mangler, for at denne guddommelige maskine går op i en højere enhed, er det førnævnte stykke æstetik man har erhvervet sig for en lille sum penge.
Sådan er der jo så meget, og det gælder store dele af livet. Man bliver så forfærdeligt skuffet, når man har sat sig ét for, og der så sker noget andet.
Det bringer mig tilbage til, hvorfor I burde overveje at sige jeres jobs op, bruge opsparingen på et skydevåben, som I så passende kan bruge til at skyde hinanden med... Jeg foreslår, at I finder på en turnusordning, med lodtrækning om hvem der skal være den sidste mand, der så derfor blot har valget imellem at skyde sig selv, hoppe ud fra en bro eller hænge sig i en ledning fra en gammel laserprinter (I ved. De der kraftige nogle af slagsen, med stik der sad fast med både skruer og klemmer).
Når nu, jeg har brugt kr. 350,- på at erhverve jeres lille stykke tidsfordriv (og lad mig i den forbindelse understrege, at mere end 10 års ventetid ikke får en til at skrue forventningerne op... tværtimod... eller, det skulle man tro, ikke sandt?), så er det med forventningen om, at det erhvervede stykke civiliseret æstetik, netop er det. Et stykke civiliseret stykke æstetik, der bringer nydelse til ejeren - som muligvis fanger sig selv i at tænke "wow! Det var en god investering."
OG NU, kære Blizzard, vil jeg gerne understrege min førnævnte påstand om, at I burde overveje jeres eksistensberettigelse - til trods for tidligere tiders gentagne succeser. Ja. Blizzard. Jeg vil netop gerne pointere, hvorfor jeres strategi om hvad et stykke civiliseret æstetik er, trodser alle former for sund fornuft og logik - det til trods, for jeres tilsyneladende tekniske kunnen og overblik. Samt mangeårige erfaring inden for branchen.
Punkt 1:
I sælger spillet i to udgaver. Den ene er en fysisk hardcopy, den anden er en udgave til download - lidt alá et spil købt på Steam. Idéen er god nok. Men, ser man bort fra al sund fornuft og tidligere tiders erfaring, kan jeg ikke forstå, hvorfor hardcopy'en er billigere end udgaven til download?
Punkt 2:
Når jeg starter et spil, er det vanen tro med forventningen om, at der nok er lidt reklamer (spiludviklere kalder dem sædvanligvis for 'credits') inden spillet går i gang. Det er der ikke i jeres spil. Derimod er der reklame for 'Diablo 3', og en tilkendegivelse om, at mit spil er "up to date" og klar til at spille.
Umiddelbart kunne dette tolkes som god service, jeg vælger dog at tolke det som en understregning af min tidligere påstand - når jeg undrer mig over, hvem af jer der har IQ over stuetemperatur, og dermed blev udpeget til chef for foretagende, grundet sit overlegne intellekt.
Punkt 3:
Til trods for, at jeg er stod modstander af piratkopiering og generel tyveri - har jeg svært ved at forstå logikken i jeres DRM/kopisikring. Nu ved jeg ikke om I er klar over det, kære Blizzard, men min internetudbyder er Yousee (et dansk selskab under TDC). Når det er sagt, så er det blot for at pointere, der er sommetider klumper i trafikken. Der er sommetider lidt lufthuller i forbindelsen. Med andre ord: Den kan bøvse lidt en gang imellem, hvormed internetforbindelsen er borte i ca. 1-2 sek.
Det er selvfølgelig irriterende, men da de fleste onlinetjenester efterhånden har forstået problematikken omkring ujævn bølgegang på cyberspace, er de fleste tjenester også indbygget med en slags buffer.
Så, når jeg eks. spiller andre spil, der kræver en internetforbindelse, i sagens natur, da man spiller i såkaldt "multiplayer" - og internetforbindelsen har et kort udfald, så pauser spillet lige og venter. Ikke noget med at smide mig af, logge mig ud, og sige noget alá "start fra sidste checkpoint". Det kan, kære Blizzard, godt virke lidt ulogisk, at folk gerne bytter 1-3 sekunders udfald - og de færreste lægger overhovedet mærke til det - for til gengæld ikke at blive smidt ud af spillet, og endda blive smidt tilbage til seneste checkpoint.
Punkt 4:
Dette punkt læner sig lidt op ad ovenstående, da det også er fokuseret omkring kopisikrings/DRM-delen.
Det jeg ville sige var: "Rend mig!" - jeg har købt spillet, og burde ikke belemres med den slags pis. Det er mig fuldstændigt ubegribeligt, hvordan et firma som jeres, rent faktisk kan retfærdiggøre den slags tiltag, når historien har vist - GENTAGNE GANGE!!! - at der aldrig er kommet noget godt ud af det. Især ikke, når det forstyrrer på primære, der hvor de fleste oplever problemer, nemlig brugerniveau.
Lad mig illustrere det for jer, således de tilsyneladende kyllingehjerne-fjolser, der styrer biksen kan forstå det:
Hvis du/I køber en bil, er det selvfølgelig ærgerligt hvis den bliver stjålet. Det kan jeg selvfølgelig godt forstå. Men, synes I, at det virker logisk at sælge en bil, til et andet menneske, og sige: "Ja. Vi har så støbt den ind i beton, så den ikke bliver stjålet. Det er, muligvis, en smule upraktisk, men, se det på den lyse side - din bil bliver ikke stjålet."
Kan I se hvad det er jeg mener?
Rend mig. Noget så grusomt.
- Det er hvad jeg mener!
Med venlig hilsen
Allan "NoNigDK" Meineche, Viborg
P.S.: Og fuck jer!
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 19-06-2012 22:03:45.