Det bliver nok også Apples trumfkort, et lille stykke tid endnu. Deres skærme. Og nu hvor de er kommet med Retina, tror jeg, at div. Apple-lovers, har endnu et argument i hylsteret 🙂
Det er dog fedt, at der er begyndt at komme lidt gang i de små laptops, uden det partout skal være de der skod-netbooks. Optisk drev eller ej, så duer de bare ikke til en døjt - synes jeg.
Omvendt, så kunne jeg godt bruge lidt at Ultrabook'ens mobilitet, men set i lyset af, at de fleste (selv MacBook Airs) faktisk er ret tunge, har jeg forholdt mig afventende.
Der er bare så mange ting man vænner sig til. Baggrundsbelyst tastatur, farverig (og -korrekt) skærm, relativt høj opløsning (nu tænker jeg eks. 1440x900 vs. 1280x800 eller 1366x768 på 15.4").
Men jeg synes da, at Ultrabooks fra div. producenter et begyndt at se spændende ud. Jeg sparer nok op til en ny MacBook Pro alligevel. Men kæresten synes nok at sådan en Ultrabook er smart. Bare de kan serviceres på brugerniveau, ellers får nørderne, på Verdensplan, en kollektiv hjerneblødning 😉