Server, XBMC, mediacenter men med Ipad??

Media Center d.  22. juni. 2012, skrevet af michaelnacho
Vist: 947 gange.

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
22-06-2012 19:10:14
Svar/Indlæg:
281/74
Hey folks

Jeg har i mange år haft en mediacenter pc stående i stuen. Har XBMC på den og ser film på den fra min server der er på netværket.

Det er sådan så jeg har en pc skærm hængene på den ene væg som er tændt når bare mediacenteret fungerer som jukebox med winamp.

Når jeg så skal se film så tænder jeg selvfølgelig fjernsynet da jeg kører splitscreen. Altså pc med to skærme der viser det samme. Yes yes det har virket nogenlunde men har fået ny forstærker og nyt fjernsyn. Har hdmi udgang på mce som går over i forstærkeren og videre ud til fjernsynet. Der er også vga kabel som går fra mce til pc skærmen.

Det virker så bare ikke rigtig godt mere. Hvis jeg skal have billede på tv'et så skal jeg slå over på indgangen og så genstarte media centeret før den finder tv'et og spytter et signal ud på hdmi.

Som sagt så går det smarte sku lidt af.

Jeg er også ved at være lidt træt af den pc skærm og overvejer om ikke jeg kan droppe den. Fjerne den og så købe en Ipad 3 istedet for?

Jeg er sku ikke helt inde i det men jeg kan se på min iphone at jeg kan få nogle XBMC apps remote så det lyder jo meget fedt.

Men kan jeg så på en måde få en ipad3 til at styre mit xbmc med film og musik fra serveren så jeg kan ligge ovre i sofaen og styre hele pisset.

Pt leger jeg lidt med at høre musik fra min iphone trådløst med airplay på min pioneer forstærker. Det vil jeg jo også kunne med en ipad. Men det jo bare ikke fedt hvis jeg skal kopiere alt musik og film over på ipad.

Kan jo ligeså godt lade det ligge på min server hvis det kan fungere på den måde?

Så ipad'en faktisk "bare" er en slags remote? Men er jo fedt at jeg på ipad'en kan se albums og sange og det hele. Er jo lidt fedt når man holder en fest at alt styres på ipad'en.

Nogen der kan give mig lidt råd og guide? 🙂
Azo

Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2012 20:11:55
Svar/Indlæg:
286/5
Du kan sagtens styre dit XBMC mediecenter med din iPad.

Bruger selv programmer XBMC Commander, og det spiller max med både iPhone og iPad - ser specielt fedt ud på den nye iPad!

http://xbmc-commander.com/

🙂