Kabel sleeving + management

Case-modding d.  25. juni. 2012, skrevet af Crasha
Vist: 966 gange.

Crasha
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
25-06-2012 17:29:49
Svar/Indlæg:
3/1
Er lige blevet færdig med mit første rigtige pc build, og har sleevet mine kabler selv, samt sørget for kabel management.

Overvejer om der eksisterer et marked for at lave denne type arbejde for folk, enten ved at bygge en hel pc for dem, eller ved bare at få sendt en pc og så få den til at se rigtigt lækker ud, for hvis der er kunne jeg godt tænke mig at lave den slags arbejde for folk.

Her er et galleri der viser mit build: http://imgur.com/a/kStvE#0
Gustavss14
 
Superbruger
Tilføjet:
25-06-2012 18:18:26
Svar/Indlæg:
121/73
God idé. :yes:

Jeg har lige et spørgsmål. Hvad er det for noget tape som du har brugt til at sætte ruden fast? 🤡 Er nemlig selv igang med at modde mit NZXT Phantom 🙂


Crasha
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
25-06-2012 22:48:05
Svar/Indlæg:
3/1
Tror bare det er almindeligt elektriker tape. Det fås i forskellige farver. Tror det er beregnet til at farvekode forskellige ledninger.


p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-06-2012 11:52:55
Svar/Indlæg:
3100/53
Nu spørger du ærligt, og så skal du da også have et ærligt svar.

Nej. Ikke noget man kan tjene penge på versus tiden du bruger på det.

Og skal du endeligt forsøge dig med det, så skal du blive væsentligt bedre til det.
Det her er for eksempel NOGO.


Sleevingen skal ind i strømforsyningen at ligge, så der ikke bliver nogle synlige kabler. Eksempel her:



Og så skal du behandle krympe-flex´en lidt bedre.

Men taget i betragtning at det er dit første forsøg, så ser det skam godt ud, og er LANGT over avrage for hvad nybegyndere laver:)


Crasha
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
26-06-2012 15:31:52
Svar/Indlæg:
3/1
Tak for svaret. Ja, det eksempel du trækker frem der med min PSU er nok også den løsning jeg er mindst stolt af, og nok også noget jeg kommer til at gøre noget ved i fremtiden.


nutman
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 01:36:46
Svar/Indlæg:
397/35
Alt skal læres.

Hvis du skal føre de sleevede ledninger helt ind i PC'en, som p0Pe siger, så skal du sandsynligvis også udvide hullet i PSU'en. Konventionel nylon-sleeving (MDPCs, f.eks.) fylder lidt meget og derfor bliver kablerne noget tykkere end de var uden sleeving.

Jeg har dog haft held med at sleeve med Paracord på en InWin strømforsyning, hvor hullet til kablerne var stort nok til at jeg ikke skulle bore det større.

Men du kan jo også bare købe en FULDT modulær PSU. Så slipper du for at skulle ind i PSU'en.