Sjovt du nævner at Asus ikke kan lide ujævn bus hastighed, for ALLE Asus kort kører med 100.3Mhz bus hastighed på SB-e og SB, bare for at få hastigheden til at se godt ud i CPU-z. ALLE Asus kort stiller sig altid højere på bus hastighed end den normalt skal være. Jeg har ihvertfald endnu ikke haft fat i et asus kort der ikke har gjort sådan.
Han skriver at hans system kører standard, og med et reset BIOS burde den også smække bus hastighed på 200Mhz, der kan selvfølgelig være en fejl. Dog ved jeg at X58 nemt kan køre med 240Mhz bus hastighed, eller højere. Du kan slet ikke sammenligne SB/SB-e/IB med andre platforme, Intel har nemt låst BCLK på disse, men det gjorde de ikke førhend.
ja det er netop det alle Asus boards gør og det er det der får dem til at genstarte.
jeg køre med et maximus 4 extreme og standart sætter den min bclk til 103MHz og så genstarter den hver gang.
så jeg skal selv sætte den til at køre 100MHz og så stopper den med at genstarte.
det samme gælder på min lille brors formula board. der bliver den sat til 102,4 standart og genstarter hver gang indtil den bliver sat til 100MHz lige ud.
at det så ikke gælder for x58 var jeg så ikke klar over (man lære noget nyt hver dag). men det var i hvertfald et forsøg vær