Se første opstart af Windows 7

Software d.  27. juni. 2012, skrevet af PhillipA
Vist: 1150 gange.

PhillipA
 
Superbruger
Tilføjet:
27-06-2012 18:44:25
Svar/Indlæg:
293/32
Hej 🙂

Min fætter har købt en bærbar(Acer for at præcisere) for en uge eller to siden, men har først startet den op i dag.
Da han sartede den op, var Windows på engelsk og det samme var tastatur-layoutet. Samtidig var den konfigureret med brugernavnet "john".

Dette undrer mig jo en del, da det er(burde være) en hel ny bærbar. Derefter siger han at han undrede sig over at tapen på kassen var brudt da han pakkede den op.
-Alt dette tyder jo på, at maskinen er brugt eller er blevet returneret af en kunde.

Maskinen er købt i Expert, og jeg sagde at han skulle kontakte dem, og høre om det kunne passe.
Det han fik af vide da han talte med en medarbejder i forretningen var, at det ikke kunne være en mulighed, men at han tekniker kunne kigge på maskinen, og se hvornår den var startet op første gang.

Mit spørgsmål går så på, kan det lade sig gøre, og evt hvordan?

Forretningen mener 100% at fejlen ikke ligger ved dem, men de tilbyder at formatere maskinen så den kan blive "som ny", men det kræver at min fætter betaler for det.

Håber der(Som altid 🙂 ) lidt hjælp at hente her på siden.

På forhånd tak 🙂
-Phillip
ncdesign
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2012 18:57:26
Svar/Indlæg:
262/26
I systemloggen, søg efter eventviewer) står der detaljer om næsten hvad som helst, herunder alle detaljer om samtlige opstarter, siden maskinen er taget i brug. I kan sagtens selv kigge efter 😉


Kosire
 
Superbruger
Tilføjet:
27-06-2012 19:02:43
Svar/Indlæg:
540/29
"John" er standard navnet Windows foreslår når man installere Windows 7.. bare lige FYI 🙂


uheldig_engel
 
Overclocker
Tilføjet:
27-06-2012 20:38:05
Svar/Indlæg:
94/16
Heh... Jeg købte en bærbar til min kæreste i Fona for et års tid siden. Der lå en russisk version af win 7 på, og der sad railroad tycoon i dvd drevet! 🤣


PCDania
 
Superbruger
Tilføjet:
27-06-2012 21:43:20
Svar/Indlæg:
598/0
Hvis han åbner en kommandopromt (start --> Kør, skriv CMD og klik OK), skriver "systeminfo" (uden " ") og trykker Enter får han oplysningen som efter nogle få sekunder vil stå øverst i kommandoprompten (kør helt op i vinduet) ud for teksten Oprindelig installationsdato (hvis på dansk). Har lige tjekket det på min egen bærbar og datoen passer med den første dag jeg loggede på den.


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
27-06-2012 22:47:08
Svar/Indlæg:
2826/100
#4

Den hedder "original install date" på engelsk, bare en tilføjelse, siden han skriver den stod til engelsk 🙂


PhillipA
 
Superbruger
Tilføjet:
27-06-2012 23:48:08
Svar/Indlæg:
293/32
Tak for svarene - håber jeg kan bruge det til noget 🙂