Anmeldelse af simracing hardware

Spil d.  29. juni. 2012, skrevet af The-Sheriff
Vist: 1420 gange.

The-Sheriff

Bruger
Tilføjet:
29-06-2012 20:21:31
Svar/Indlæg:
6/1
Hej
Jeg har min anmeldelse klar af den nye FANATEC Clubsport V2 serie, hvis nogen er interesseret i at læse mere.
Er online på www.romers.dk i henholdsvis dansk og engelsk version.
Det er hardcore hw gejl for fans af bilspil eg. simracing.
Tænkte der var nogen her der kunne være interesseret...
Ha´en god dag. Hilsen Peter
Prebbish

Superbruger
Tilføjet:
29-06-2012 20:28:52
Svar/Indlæg:
648/5
Er det der inden for forum reglementet??

The-Sheriff

Bruger
Tilføjet:
29-06-2012 20:32:21
Svar/Indlæg:
6/1
Ellers må I da gerne slette, jeg gik udfra man her også var interesseret i reviews af high-end hardware til bilspil, men jeg kan tage fejl. I så fald, sorry for det.
vh Peter

Prebbish

Superbruger
Tilføjet:
29-06-2012 20:44:25
Svar/Indlæg:
648/5
Jeg er bestemt interesseret og er i gang med at læse nu 😉

The-Sheriff

Bruger
Tilføjet:
29-06-2012 20:50:19
Svar/Indlæg:
6/1
Kanon, jeg sidder "bagfra" og opdaterer siden om 1 times tid, lidt flere billeder, og gør teksten lidt pænere.
World embargo blev løftet idag kl 13:00 før måtte vi ikke offentligøre noget.
Hardwaren kommer snart til salg. 🙂

Prebbish

Superbruger
Tilføjet:
29-06-2012 21:04:03
Svar/Indlæg:
648/5
Men det er jo en helt vanvittig pris, 6766 kr. for sættet med F1 rat 😲

Det er der jo ingen almindelige mennesker, som har råd til 😕

The-Sheriff

Bruger
Tilføjet:
29-06-2012 21:27:57
Svar/Indlæg:
6/1
Du har helt ret, men de kommer om nogle dage med introduktionstilbud, der forventeligt er en del billigere. Men, prisen vil stadig være pebret men så behøver folk ikke skifte det ud sådan lige med det samme. Fanatec kommer med flere rat siger de. Så har man først basen, såeeh, men helt enig..-

krikke

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2012 08:30:38
Svar/Indlæg:
2335/16
Takker mange gange 😀

Super anmeldelse du har lavet,dejligt at kunne læse en dansk anmeldelse for en gang skyld,i øvrigt en god side du har fået op at køre,den røg lige i foretrukne 🙂
Det kunne godt blive mit næste sæt,og ja det er dyrt,men hvis man sammenligner med hvad andre sæt koster rundt omkring syntes jeg ikke det er så galt igen,simracing hardware har altid været sindsygt dyrt hvis man ville have noget kvalitet jeg har set rat alene til 10.000 + 😕

Nu har jeg har selv et modet F1 rat på mit G25 også med quick release som jeg har kørt med en del år nu,og det køre faktisk ganske fint,men da jeg ikke har prøvet andet ved jeg jo ikke bedre 🤣
Så hvordan kører den wheel base sammenlignet med et Logitech G25? Jeg sad og tænkte på,om det ville være muligt at købe pedaler for sig selv i første omgang,hvis der alligevel ikke er den store forskel på dem,eller kræver de man har wheel base også for at de kan virke.?

Nu er det jo bare at holde øje med hvornår de kommer med deres introduktionstilbud. 😀

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af krikke d. 30-06-2012 08:32:55.

The-Sheriff

Bruger
Tilføjet:
30-06-2012 12:02:19
Svar/Indlæg:
6/1
Hej Krikke
Takker, fedt at høre det kan bruges af andre end de sædvanlige sim fora. kanon 😉
SUPER med dit rat der, sådan skal den ged barberes 😀

Svaret er ja, til dit spørgsmål. Tror faktisk jeg inkluderer i en mini FAQ liste, omkring anmeldelsen.
Altså de ting jeg er blevet spurgt om, + de ting jeg har spurgt baglandet hos Fanatec om. Så kan man kigge ét sted indtil de selv laver en.

Clubsport Pedals V2, kan bruges uafhængigt af hvad du styrer med. Der er faktisk flere der har G25/27 Thrustmaster som har kasseret pedalerne, og bruget Version1 af dem pedalerne. samme kan gøres hvis man lyster med V2.

Driveren er den samme, hvis man kun har en enhed tændt, styer du kun den ene. eks pedalerne.

Har du selv lavet F1 rattet ?
eller har du købt et af de meget få ultradyre ?

Ville da være kanon at se billeder af det - 🙂

krikke

Elitebruger
Tilføjet:
12-07-2012 08:40:32
Svar/Indlæg:
2335/16
Så jeg tilbage igen,sorry for lang svar tid,jeg har ikke været online et stykke tid 😕

Det lyder altså fedt jeg kunne godt finde på at købe de pedaler der,for dem der følger med G25,tjaa de kan da bruges,men så heller ikke mere,jeg har ingen rigtig føling med dem må jeg indrømme,og slet ikke deres kobling og bremse.

Mit rat har jeg købt ude i Japan hos http://www.frex.com/gp/
Mener jeg gav omkring 2500 kr.for det hele,for hmm 4 år siden tror jeg det er nu.
Det er sat på med en wheel adapter som jeg også købte der,der skulle dog et mod til før det virkede som jeg ville have det.
Hardwaren til rattet styres af af logitech's eget
jeg har så taget printpladen fra et formula force og lagt ind i G25,så der nu er 2 printplader i G25 😲
jeg købte det formula force for 200 kr,og det bliver så brugt til at give strøm og styrer knapperne på rattet med,det virker ganske fint når jeg selv skal sige det. 😉

Jeg havde ellers en del billeder af projektet med de forsvandt da min gamle hd stod af 😩
Men der ligger et gammelt billed i min profil,ikke det bedste godt nok men du kan da se rattet om ik andet,men jeg tager da gerne nogle nye hvis det er du er interesseret 🙂

Edit: tog lige et par hurtige billeder.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af krikke d. 12-07-2012 09:02:03.

The-Sheriff

Bruger
Tilføjet:
12-07-2012 10:19:23
Svar/Indlæg:
6/1
Ser ret så cool ud krikke, 😀
De laver FREX rattet den dag i dag.
En fra de gamel liga dage købte Logitecg MOMO i sin tid, så bygge han cockpit, og købte FREX, og lavede noget ala det du har lavet her 😉
Nu har han bestilt komplet sæt fra Fanatec. 😀
Sgu´da også utroligt der ikke er flere der har lavet noget F1 lignende udstyr før i de her år.
Hvis OK med dig ? vil jeg da smide billederne på mit website, da jeg er ved at forberede en lille section med selvbyggertips, ikke at jeg selv gør det i samme stil, men ham Henning, er igang med sit 3 cockpit. Det er jo spændende
projekter 🙂

krikke

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2012 08:39:18
Svar/Indlæg:
2335/16
Takker 🙂
Ja de laver dem stadig kan jeg se.
Okay jamen dengang var FEEX også toppen af poppen af rat,så er jeg da ikke ene om at være lidt tosset kan jeg se 😛

Der var der også nogle der lavede F1 lignende udstyr dengang,men de kostede langt over 50.000 med det hele 😲
Jeg kan ikke lige huske navnet på dem det er nogle år siden efterhånden.Jeg kan da prøve at google det senere,kunne være sjovt at se prisen i dag 😎

Men ja der har været en mangelvare i mange år for os der virkelig gik op i sim racing at kunne købe noget for meneske penge,så det fedt at se at sådan nogle som Fanatec er kommet på banen med noget der er til at betale og virker 🙂

Du bruger bare løs af mine billeder,jeg skal nok ligge nogle flere op når jeg får lidt mere tid,kunne være rigtig fedt at se hvad andre har bygget osv.så super god idé der med nogle selvbyggertips på din side 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af krikke d. 14-07-2012 08:39:48.

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2012 09:07:20
Svar/Indlæg:
8762/174
Lækkert mod du har lavet på det G25 rat 🙂

Med hensyn til G25/G27 pedalerne så findes der mange alternativer i dag hvor man enten kan udskifte til en load cell på bremsen eller opgradere til en helt ny og kraftigere fjedre, hvilket var det jeg gjorde.

Men helt klart det bedste ville være at købe et brugt g25 rat. Smide pedalerne af helvede til og købe et fanatec clubsport pedal sæt i stedet også har man et rigtig fint sæt at bygge videre på.

The-Sheriff

Bruger
Tilføjet:
14-07-2012 13:08:39
Svar/Indlæg:
6/1
Ja Rasmus det er også en fed option, som der heldigvis er kommet flere af. 🙂

Kører du F12011 Rasmus ?

Har sendt dig besked Christian med LAN, MODS med videre.

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2012 19:04:02
Svar/Indlæg:
8762/174

Synes ikke særlig godt om spillet. Er selv mere til Iracing 🙂

krikke

Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 13:27:10
Svar/Indlæg:
2335/16

Ja jeg kendte godt det trick med kraftigere fjedre til pedalerne been there done that,så jeg tror bare jeg køber nogle fanatec clubsport pedal sæt i stedet 😀

Ja jeg så den godt og svaret har jeg også 😉
Takker 😀

iRacing er også fedt sim spil. 😉