Sidder og leder efter noget nyt gpu halløj, og så at de har zotac gtx 680 til 3,7k på komplett. Vil bare høre om nogen har erfaringer med dette kort. Lige nu har jeg et støjende kort, som nok er den største grund til at jeg skifter ud, så det skal ikke larme! derfor spørger jeg lige inden jeg køber :D
Samtidigt ved jeg at mit bundkort ikke har pci 3.0. Er dette vigtigt? eller er det bare en lille smule langsommere? eller hvordan er det
GTX680 kommer alligevel ikke med PCIe 3.0 så det er lidt ligemeget om du har det eller ej. Der skulle dog være en patch til driveren, men det er på eget ansvar hvis noget går galt med den.
#2 Det #1 Mener er sikkert at kortet alligevel ikke udnytter hastigheden, og derfor er lige så hurtigt på pci-express 2.1 🙂
Jeg kender desværre ikke noget til køleløsningen på kortet, måske der er andre sider som har testet netop det kort? Ellers gå efter et "Phantom" "Twin frozr II" eller "direct CU II" Det er de forskellige producenters svar på en mere effektiv køleløsning til kortet, de koster dog gerne nogle hundrede kroner ekstra.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af KeeZor d. 02-07-2012 17:16:56.
Hvis du skal have et stille kort er Twin Frozr vejen frem. Jeg har haft mange forskellige grafikkort mellem hænderne, og indtil videre, synes jeg, er Twin Frozr den mest stille køler.
Lavede lidt research, og gigabyte var billigst, så det var det dét endte med :) Gigabyte skulle vidst være beder til at overclocke på coren, og skulle være lidt køligere (1 grader eller lign) i forhold til MSI twinfrozr :) Tak for hjælpen