Problemer med Windows-installation (løsningsforslag)

Software d.  03. juli. 2012, skrevet af NoNig
Vist: 4836 gange.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2012 06:44:18
Svar/Indlæg:
23132/740
Hey all

Var i gang med at installere Windows 7 Pro (64 bit) på min computer, da jeg rendte ind i flg. meddelelse ved valg af partition/harddisk:

"installationsprogrammet kunne ikke oprette en ny systempartition eller finde en eksisterende systempartition. Du kan finde flere oplysninger i installationslogfilerne."

Først troede jeg, at det var noget med AHCI, og begyndte at google på dét, og fandt frem til noget hejs med registreringsdatabasen, eller download af drivere som skulle lægges over på en USB-stick... blargh blargh blargh.

Men, så faldt jeg over flg.: http://problemstosolve.com/201...

Og det virkede sgu! 🙂

Så her er et lille tip, såfremt det er løsningen på jeres problem. Windows' installation, bliver simpelthen en smule forvirret, og ved at sætte harddisken forrest i køen, kan den lettere finde ud af det.

Som han skriver, så kan det overraske, at Microsoft ikke har styr på den slags småting.

NB: Kører ikke med dual-boot. Der er tale om en helt frisk harddisk.

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 03-07-2012 06:45:23.
Cocio21

Moderator
Tilføjet:
03-07-2012 13:33:10
Svar/Indlæg:
4983/48
Normalt er det ikke et problem for Win7 installeren at OS disken ikke står først i bootrækken.

Men når..

A:
Der er mere end 1 HDD/SSD, vil installeren smide bootfilerne på den disk der er tilsluttet det laveste portnr (og kan den ikke det, for du også den fejlbesked du snakker om her)

B:
Mobo har begrænset INT 13 boot funtioner (det er rimlig normalt for et mobo idag at have fuld support) og det kan igen give denne fejl så længe OS disken ikke sat først i bootrækken.Nogen mobo har rent faktisk en enable/disable switch til INT 13 i bios fremfor at mobo selv styrer det.

Og det er altså ikke for at rette på dig eller noget, men der var altså ikke meget forklaring af hvad dit problem rent faktisk var udfra det link og din egen ret sparsomme udlægning 😀

MS har ikke helt styr på de installeres endnu, men så slemt er det nu heller ikke mere 😛

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
04-07-2012 06:42:40
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #1

Blargh blargh.

Det skal bare virke! 😛