Ingen forbindelse mellem pc og skærm

Diverse d.  04. juli. 2012, skrevet af Borgert
Vist: 1917 gange.

Borgert

Bruger
Tilføjet:
04-07-2012 23:37:32
Svar/Indlæg:
1/1
Hej HwT!
Jeg har lige fået samlet min nye computer, men tilsyneladende er der ingen forbindelse mellem computer og skærm. Jeg gik i starten ud fra at det enten var grafikkortet der var noget galt med eller en ram fejl. Jeg prøvede med 2 forskellige dvi kabler og 2 forskellige grafikkort (5970 og 5750) uden held. Jeg prøvede at rykke lidt rundt i de forskellige pci-e slots. Mht. til ram fejl prøvede jeg mig frem med en blok adgangen igen uden held. Der mit motherboard er udstyret med en lille Q-code led skærm tænkte jeg at jeg måske kunne finde fejlen der. De koder jeg har fået indtil videre har været (før jeg rykkede rundt med ram-blokkene) 67 - CPU DXE initialization eller hvis 6 er B istedet B7 Configuration Reset (reset of NVRAM) og efter jeg pillede ved rammene fik jeg B5 - PCI bus hot plug. Jeg tror dog mest på at der står b istedet for 6.

Motherboard: ASUS P9X79 Pro
Capiz

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2012 08:08:18
Svar/Indlæg:
1498/226
Når du nu siger det er en NY pc - er det så også en NY skærm?
Har den HDMI indgang? - hvis ja, prøv at ændre din "indgang", du skal vælge imellem de indgange din skærm har, det er ikke sikkert din skærm selv kan finde ud af hvilken indgang du vil se noget på.

Det skulle jeg ihvertfald med min, fra HDMI indgangen, og over på min DVI indgang.

/Rasmus

Borgert

Bruger
Tilføjet:
05-07-2012 12:37:04
Svar/Indlæg:
1/1
Skærmen er har været brugt tidligere på min gamle computer som benyttede sig af både grafikkortet og de ram jeg har i nu. Jeg venter stadig på at få mit nye grafikkort. Jeg er dog næsten 99.9% sikker på at problemet ligger i computeren.