Jeg tænker på at finde en billig 120/128GB SSD til spildisk. Jeg har en gammel Samsung Spinpoint F2 640GB der agerer lager, men den er ikke så kvik at det gør noget. Jeg har set på en OCZ Agility 3 120GB SSD til 679kr, men jeg ved ikke om den er "god" eller stabil nok. http://www.computersalg.dk/pro... der er også denne http://www.edbpriser.dk/ssd-so... OCZ Vertex Plus R2 ?
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 05-07-2012 00:37:13.
#1: Den har jeg også lige kigget på 🙂 Nu fandt jeg så også denne http://www.proshop.dk/Harddisk... Det er lidt fristende at tage den og installere og så bruge den inkluderede clone software og clone min windows install over på denne disk og så bruge min "gamle" 64GB som spildisk....oh choices 😛
Nu siger du spildisk. Så bliver 120/128GB hurtigt for lidt. Brug hellere lidt mere og køb en 240/256GB. Jeg har selv kig på Agility 4, 256GB, til knap 1600, da den ikke er med Sandforce controller og har fået gode anmeldelser.
#3: Selv om de er blevet billigere de større diske, så er det desværre ikke nogen der er råd til pt. Men der udover så er det ret få spil jeg har installeret ad gangen. Det ligger mellem 4-7 styk maksimalt. Jeg har også lavet en "spil prioritet". Dvs de spil jeg spiller oftest bliver så dem der bliver installeret på SSD'en, mens dem jeg kunne kommer til en gang i mellem deler plads med andre filer osv på lagerdisk (ganske almindelig HDD).
Hmm skal vist læse mere om hvad det er for en type disk. Har set nogle bruger anmeldelser på flere OCZ SSD's og mange er ret negative over døde diske eller som forsvinder i BIOS.
Ja, det er netop det med "i praksis". Disken kan jo have flotte overførselshastigheder på papiret, men hvor meget har det lige at gøre med dagligdags brug? Jeg kan godt lide Techreports anmeldelse af Samsungen, her laver de en række tester, der minder så meget som muligt den måde disken bliver brugt på IRL. Samsungen klarer de store filer suverænt bedst, mens det er andre modeller der er hurtigst når der skal kopieres mange små filer. Og læg mærke til hvor langt vi er fra de overførselshastigheder diskene bliver solgt med:
Ud fra praksis, så kan man vel hurtigt konkludere at Crusials M4 + Samsung 830´erne er (the way to go).
Imo har jeg ikke turdet hoppe på sandforce vognen, men hvis man endeligt skal så bør man da krafigt overveje Intels løsninger, lader til at de har mest styr på dem(bios/firmwares osv til sandforce drev).
Vi hører hele tiden om frygten for Sandforce controlleren, men jeg har spurgt et par gange om dokumentation for at de problemer stadig eksisterer uden at få svar.
Er der nogen her der kan sige noget præcist om det? 🙂
Ka sige min OCZ Agility 3 60gb fungere upåklageligt. Har ikke problemer med sandforce ihvertfald. Men synes at ha læst i den store SSD test der lå her på siden at der efterhånden var styr på det.
Her er konklusionen fra artiklen: Something that really helped SandForce win back public confidence is that Intel started using the controllers earlier this year, for their SSD 520 and SSD 330 series. Intel was honest enough to admit that during the one-year-long validation process a number of issues and bugs were found, but that all of these were resolved together with SandForce. Intel provided SandForce with its findings so that all other manufacturers could take advantage of the solutions as well. Intel is known for having the most rigid validation process around, so it's safe to assume that the issues with the SandForce controller are over.
Ikke fordi jeg skal reklamere for nogen, men jeg syntes denne test af en komplet maskine, med og uden SSD, prøv at se FPS i de forskellige spil - der alt er optaget i live spil - ingen syntetiske benchmarks.
#23: Jeg har kigget på en del bruger oplevelser på OCZ SSD's på newegg og andre brugersites der kommentere på dem, og kritikken på stabiliteten og pålideligheden er ikke helt god. Ikke god nok til jeg har det "ok" med at investere i en OCZ SSD.
Har skiftet min gamle Mushkin 60GB SSD ud med Samsungs 830 128GB til OS og mest spillede spil og den fungerer bare. Den kommer med noget ret genialt software, nemlig Samsung magician hvor du med et enkelt museklik kan optimere ikke bare SSD med osse dit OS for at få den bedste brugeroplevelse.
#25 Kan du mærke en markant forskel? Har selv lige skiftet min Intel 320 SSD 120GB i den bærbare ud med en Samsung 830 Series 256GB, og der er kæmpe forskel i hastighed.
Jeg mener nu stadig at det er for Risky at købe andet end Indelix infused + marvel + samsung baserede SSD`er.
Dog syntes jeg dette tilbud er værd at overveje for folk med behov for en ok SSD (Som dog ikke er den hurtigste i fældet) men stadigvæk er markant hurtigere end samtlige alm mekaniske diske.
Kan måske indskyde, at jeg havde meget vrøvl med force3 indtil de udgav ny firmware. Den forsvandt i bios, dukkede vilkårligt op og når jeg nu bruger den til paging og cache-disk, så var det et kæmpe problem. Til alt held har firmware-opdateringen fjernet alle problemer. Så sandforce er a-ok herfra.
#34 i mine øjne er det bare ikke godt når et firma sender en SSD på gaden der har fejl på fra start af. så må de fanme teste deres lort noget mere, jeg betaler sku heller ikke for beta spil osv, vil ikke gi penge for noget der er defekt/semi defekt fra start af.. 😉
#35 Corsair
det er deres Billigste sandforce 2 series SSD så vidt jeg husker.
... jeg sværger sku godt nok stadig til samsung og Crusical, men sådan er vi jo så forskellige, fuck en smule mb/s , stabillitet er klart det vigtigste.
+ stabile mb/s lige meget om det er pakkede filer eller ej, er imo klart at foretrække frem for (vi låver dig 530/530 mb/s read write Bullshit, og når det så kommer til stykket så er det kun i specifikke ting de kan det, i resten er de langsommere end alle konkuranterne osv) Mega dårlig markedsførring imo, minder næsten om SF/S´s politik/valgløfter pt.
#36 Det kan vi hurtigt blive enige om. Havde jeg kendt til problemerne havde jeg ikke købt OCZ, men det gjorde jeg og problemerne ser ud til at være løst, så jeg er interesseret i at finde ud af om det så passer eller om man fortsat skal være på vagt.
Har ikke set på de links endnu.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Villads d. 23-07-2012 06:02:24.
Så har jeg fået Intel 330 120GB SSD i maskinen på SATA 3.0 på Intels egen controller. Jeg har uden problemer brugt Intels (Acronis) kloning tool til at klone windows med.
Windows giver dette resultat
og ATTO giver dette - jeg ved ikke om det ser rigtig nok ud ?
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 23-07-2012 22:35:53.
Er der nogen der har efaring med OCZ Vertex Plus Series 240GB SSD (SATA 2)http://www.edbpriser.dk/ssd-so... Jeg kunne godt være fristet til at anskaffe mig denne disk engang senere i august. Så vil jeg næsten kun køre med SSD'er i PC'en og sådan en 240GB SSD vil være mere end rigelig til kun at afvikle min spil.
Er der nogen der har efaring med OCZ Vertex Plus Series 240GB SSD (SATA 2)http://www.edbpriser.dk/ssd-so... Jeg kunne godt være fristet til at anskaffe mig denne disk engang senere i august. Så vil jeg næsten kun køre med SSD'er i PC'en og sådan en 240GB SSD vil være mere end rigelig til kun at afvikle min spil.
#41: Dem har jeg også set på, det var mest fordi, at jeg fra Tyskland kunne få den for ca en tusse inkl. levering. Jeg kan godt se at den heller ikke får den bedste medfart... Så bliver det nok en Samsung M830 engang senere næste måned.
#42: Jó men som spildisk hvor der egentlig bare mest skal "reades" så synes jeg ikke det er nødvendigt med så dur en disk :_)