Test: Samsung Galaxy Tab 2 10.1

Litteratur d.  16. oktober. 2012, skrevet af @ngler
Vist: 28767 gange.

@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
16-10-2012 05:00:00
Svar/Indlæg:
4033/364
Vi har kigget på denne afløser til Samsungs populære Galaxy Tab 10.1 serie.

Læs mere her: http://hwt.dk/LiteratureDetail...
Nittenti
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2012 09:08:29
Svar/Indlæg:
1495/34
"Batterilevetiden er godkendt."

Den slap du let over, skal man så selv Google eller ind på Samsungs side for at finde ud af hvor lang tid batteriet holder ?

"som f.eks et tastatur a la det man kender fra Asus Transformer Prime"

Tastaturet til Galaxy Tab 2 langt fra "a la det til Transformer serien", det er en stand og langt fra så gennemført som tastaturet til Transformer serien. Der er i øvrigt heller ikke batteri i Samsungs tastatur.


bigthomase
 
Bruger
Tilføjet:
16-10-2012 11:27:05
Svar/Indlæg:
41/1
Jesus. Beklager meget, men det er en gang sjusk!

http://hwt.dk/Test/38021/Samsu...

Du skøjter let henover det med Godkendt. Skærmen er godkendt? Kunne du ikke bruge 5 min mere på at uddybe HVORFOR den er godkendt. Her til er det "Batteritiden er godkendt" total latterlig!

http://hwt.dk/Test/38022/Samsu...

Her går du over til STANDARD, og det virker ikke som du overhovedet har gidet bruge tid på at sætte dig ind i softwaren!

Jelly Bean omtales heller ikke, og hwt er det eneste site på WWW der giver den dårlig score.

Den dårligste test jeg har læst på hwt.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af bigthomase d. 16-10-2012 11:32:35.


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2012 13:11:14
Svar/Indlæg:
3385/80
Ingen test af kameraet?


bigthomase
 
Bruger
Tilføjet:
16-10-2012 13:13:21
Svar/Indlæg:
41/1
#3

Nope :)
Fatter ikke man kan lancerer en test som denne.


Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2012 17:58:39
Svar/Indlæg:
4536/104
Sikke dog nogle dårlige specs.

hvor er 4G/LTE suport + Full HD opløsningen
+ Quad core cpu som de andre respektable tablets har).
+ eventuelt 2gb ram, selvom jeg dog kun har fundet 1 anden tab med det pt.

Fanme skod specs for en Late 2012 tablet imo.

men fair nok, så betyder det bare at jeg skal vente lidt i nu, eller ha fat i en Asus transformer tablet.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Fearless Angel d. 16-10-2012 18:03:36.


DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2012 06:17:32
Svar/Indlæg:
2957/206
Jeg ville kalde det en discount tablet, men prisen er ikke der til, selv i Wifi versionen koster den 2600-2700kr, som næsten er det samme som ASUS'en med den mindste Tegra 3.


Det er sidste års model, i et nyere kabinet. Hvor man har et Samsung mærke som pryder denne - samt et medfølgende alt for højt prisskilt.


bigthomase
 
Bruger
Tilføjet:
17-10-2012 07:22:29
Svar/Indlæg:
41/1
Hvorfor kommer der ingen respons fra redaktionen


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
17-10-2012 16:59:07
Svar/Indlæg:
4033/364
#1 + #2 - nu har jeg kommenteret det billede som var i testen omkring batterilevetid.

Batterilevetid er en sjov størrelse, når det gælder tablets og smartphones - da der kan være meget store variationer i levetiden. Selv video kan have store forskelle, alt efter om hvor godt hardwaren er optimeret til formatet. JEg har forsøgt flere gange at køre batteritest af Tab 2 , men softwaren forhindrer at f.eks. Antutu kan køre til ende - hvilket så ikke giver valide resultater. Som på smartphones har signalkvalitet og skift mellem master (3G) også stor betydning for batteriet.

Jeg mangler stadig at finde et godt værktøj som kan teste batterilevetid under samme forhold - så man kan sammenligne de forskellige tablets..

#1
Fuldstændig enig i at Asus transformer docken er langt bedre udført. Det var mere pointen i at Samsung bruger deres eget 30 pins stik på samme måde som Asus mfl. ikke har standard stik som f.eks. microUSB. Alternativt kan man bruge et bluetooth tastatur, da det giver samme muligheder som Samsungs tastaturet.

#2
Jeg har skrevet lidt mere om skærmen. Desværre er det rigtigt svært at tage billeder uden alt for meget refleksioner som understøtter pointerne. Jeg har efterfølgende haft TF300 til sammenligning og der er skærmene umiddelbart nogenlunde ens.

Ang. software - der er 14 min gennemgang af softwaren - desværre mistede jeg rigtig meget af materialet da min bærbars HDD desværre røg - selvfølgelig efter at Tab2 var sendt retur til Samsung. Da samsung har fyldt tab2 med masser af programmer af mere eller mindre brugbar karakter. Jeg har add'd lidt om allshare som er et DLNA værktøj (som desværre ikke virkede med min Sony Bluray afspiller - men den er også buggy (S370)).

Vi plejer at have en kort gennemgang af browseren, galleriet, videoafspiller og musikafspilleren, da det er for mange de ting som man vil bruge - derfor er de med. Man kan jo også hente andre apps til det samme - som man kan med de andre konkurrenters tablets.

Desværre er det en test som har været lang tid undervejs - og da den blev skrevet havde Samsung ikke meldt noget ud om JellyBean - og den kører ICS som langt de fleste nye tablets. Jeg desværre kun JB kørende på en gammel SGS, så jeg glæder mig til at se hvad den kan på noget nyere hardware..

At vi er den eneste side der har givet Tab 2 10.1 dårlige karakterer er jeg nok ikke enig i - jeg synes ikke at konklusionen at det er en rimelig tablets, men der findes mange attraktive alternativer (især hvis man kan undvære 3G), synes jeg er hovedtrækkene i mange af de andre anmeldelser.


#3
Nope desværre - billederne og en hel masse røg - heldigvis var noget af det gemt på min telefons microSD kort (da jeg testede musikafspilleren og videoafspilleren).

Men et fremragende kamera er det langt fra. Faktisk er den en degradering fra den gamle Tab 10.1...

#5
Det er langt fra det nyeste hardware - 4430 har jo også SGX540 som bl.a. findes i den gamle (!) Galaxy S telefon.. Omvendt er 4430 en opgradering i forhold til Tegra2 som var i den gamle tab, da 4430 understøtter NEON - men i forhold til Tegra3 , så er den ikke super hurtigt.

Om man behøver quadcore er en hel anden sag - med Snapdragon S4 dualcore får man en rimelig god performance med "kun" to kerner.. og kommende ARM Cortex A15 vil jeg tro at dualcore versionerne sætter quadcoresne til vægs...

#6
Enig - det er i store træk også min konklusion (eller meningen anyway)

#7
"jobbet" som skribent er ulønnet - så jeg har arbejdet virkelig meget på en opgave som skulle være færdig, da der skal lidt $$ til regningerne. Så jeg ville gerne havde svaret igår , men togene var overproppet = ikke mulighed for at tænde den bærbare...

Så det er ikke uvilje at jeg først svarer nu og jo - indrømmet at der findes mange mere detaljeret test af Tab2 10.1 hos Engadget, Tomshardware og GSMarena mfl.

Jeg vil da afslutningsvis gøre opmærksom på at vi søger nye skribenter, der har tid, lyst og teknisk indsigt til at skrive artikeler:

http://hwt.dk/Nyhed/22463/Hwt-...


bigthomase
 
Bruger
Tilføjet:
18-10-2012 08:26:38
Svar/Indlæg:
41/1
Kunne fint ansøge, men så længe hwt ikke fremstår mere seriøst end nu, så mangler interessen

- Alderen på crew (tænker på folkene under 18)
- Jeres skribentnavne
- Jeres kritiske tilgang til modtagne produkter
- Jeres mangel på evne til at modtage kritisk feedback
- Ulønnet arbejde




@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
18-10-2012 09:01:49
Svar/Indlæg:
4033/364
#9

- vi er mange af crew som er over 18, mener den ældste er 66..

- Skribentnavne ??- øh det går jeg nu ikke op i.
- Vi er af mange af producenterne rost for vores tilgang til testene
- Nu kan jeg ikke svare på alle crew, men jeg synes jeg så vidt muligt prøver at lytte og svare på de indlæg der er i forbindelse med vores tests.

I et skrevet forum er det nemt at misforstå tonen - og hvis man har brugt mange timer på test, tage billeder og skriver - velvidende at det ikke altid har den kvalitet man havde håbet på og der er nogle pointer som er underforstået - så er vi forskellige ligesom vores brugere og hvor "hård" linjen er lagt.

Ja det er ulønnet - det gider nogle ikke, andre som jeg synes stadig det et spændende, selvom det tager en del tid. Så det er en investering af skribenten for den tid det tager at lave den, læseren skal også investere sin tid.

Så dem der vil, kan være med til at præge hwt :)


bigthomase
 
Bruger
Tilføjet:
18-10-2012 10:04:53
Svar/Indlæg:
41/1
- vi er mange af crew som er over 18, mener den ældste er 66..

- Skribentnavne ??- øh det går jeg nu ikke op i.
- Vi er af mange af producenterne rost for vores tilgang til testene
- Nu kan jeg ikke svare på alle crew, men jeg synes jeg så vidt muligt prøver at lytte og svare på de indlæg der er i forbindelse med vores tests.


I MIN verden lyder navne som Freak master, Verdenshesker osv super useriøst, når man tænker på I vil fremstå som andet end et review site.

Selvfølgelig roser de Jer, når I i 95% af alle tilfælde giver produkterne herinde Product of the year. Så vidt jeg ved, så har i flere testfolk under 18, og det virker ikke seriøst set fra min side.

Ulønnet tests er vejen frem, imo.

Du skriver "Dem der vil, kan være med til at præge HWT.
Det er nok der fejlen ligger.

Et lille hvalp, som man er i mine øjne under 18, mangler erfaring både fra livet, men også fra erhvervslivet som gør, at man kigger anderledes på et produkt i stedet for at tænke - waaaaau, Asus er jeg bare vild med, og nu må jeg teste deres sager.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af bigthomase d. 18-10-2012 10:07:51.


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
18-10-2012 11:02:10
Svar/Indlæg:
4033/364
#11

hwt er drevet af entusiaster for entusiaster og qua sin alder bruger vi nicks for det gjorde man i OC.dk's tid - og man er ikke mange klik væk for at se hvem der "gemmer" sig bag @ngler, Verdenshersker , freakmaster eller andre.

Tror faktisk ikke at der er testskribenter under 18 (tror faktisk kun der er 3 crew som er under 18) - mange af billederne er MEGET gamle - mit er nok ca 12 år gammelt..Og der er en stor blanding af folk, alt fra studerende, pensionister, slagter , IT konsulenter og elektroingeniør. Men en på 17 kan jo sagtens have den tekniske forståelse og kunnen som en på 35 mangler.. og alt andet lige, så har vi også en meget stor spredning blandt vores brugere -så fx vil en test af om en telefon kan koble op til exchange og mulighed for at fjernsupport og wipe - kun give mening som erhvervsbruger.

Nu er der en prøvetid og vi lukker ikke alle ind , men vi prøver at finde folk med en bred baggrund, også folk som sidder i erhvervslivet med andre kompetencer.

rating systemet er tit oppe til diskussion og med god grund - , for fx Tab2 10.1 som får 60% er det dårligere end dropad A8 der fik 67% - for ingen tvivl så er tab2 10.1 bedre end dropad , som omvendt scores højt pga. den koster halvdelen... Man bør læse argumenterne for karaktererne , fx var jeg da meget i tvil om "pris" ratingen - for der findes mange tablets som er hurtigere og endda billigere - men ved at den testet har 3G er udvalget lige pludselig meget lille... så hvis man har behov for 3G - så er det 4 , hvis ikke så er det nok nærmere 2..

Det er lidt det samme som med biler (nu arbejder jeg i leasingbranchen) - fx når der skal findes en varebil - så er alle mulige fra kunden inde over for at måle ergonomi, brændstofforbrug , investeringsstræk, driftomkostninger og meget mere - når den så kommer ud til brugerne så er der altid nogen som siger, jamen en ****** er da meget, meget bedre - simpelthen fordi deres vægtning af kriterier er en anden...

Producenterne roser os nu ikke for ratingsystemet , men tilgangen til tests.



bigthomase
 
Bruger
Tilføjet:
18-10-2012 11:39:39
Svar/Indlæg:
41/1
Tag udgangspunkt i seneste artikel:

Det råder vi bod på nu ! Så fremover kan du bitchslappe din kone, din kæreste, dine forældre

Rystende sprog for en skribent (Polarfar)

Forstil dig Jeres artikle rpå EB.dk Edbpriser osv. Skribent freakmaster er skribent. Det ser useriøst ud


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
18-10-2012 12:54:28
Svar/Indlæg:
4033/364
#13

Nu er polarfar en af vores ældre skribenter, så det er ikke noget aldersrelateret. Om det er rystende sprog, det er nok en individuel vurdering.

Vores artikler bliver nu publiceret andre steder - og det har ikke været et issue for dem som har frigivet dem - ellers tager det jo kun 1 klik at finde navnet... I modsætning til vores brugere som (også) bruger nicks, men hvor man ikke kan se navnet.


Anyway , jeg har masser af arbejde pga. Digital Motor register har ændret i måden at CVR/SE bruges - og det virker ikke helt til at vi bliver 100% enig.

Mange tak for dine indspark 🙂




DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2012 22:06:18
Svar/Indlæg:
2957/206
#13 - Personligt ser jeg det som lidt en humoristisk indgang til en artikel, ikke 'rystende' på nogen måder.

Det sprog er ikke 'værre' end så mange andre steder og artikler man ser, om dog de muligvis formulere det anderledes og mindre direkte.

... Just sayin'.


Djonez
 
Superbruger
Tilføjet:
19-11-2012 16:01:33
Svar/Indlæg:
2/0
"Hvad siger du?", "Hvad for noget?"
Jeg vil sige, at enten så skal manden der laver video gennemgang lærer at tale højere, eller også få en til at ligge lyd på bagefter. Det pisse irriterende man ikke kan høre ham på normalt vis, at man skal have høretlf. på for at høre det. Halvdelen af tiden er det mumle mumle mumle.
Ellers en god artikel. Men i får mange flere af disse kommentar hvis ikke der bliver strammet op på video gennemgang!