hwt er drevet af entusiaster for entusiaster og qua sin alder bruger vi nicks for det gjorde man i OC.dk's tid - og man er ikke mange klik væk for at se hvem der "gemmer" sig bag @ngler, Verdenshersker , freakmaster eller andre.
Tror faktisk ikke at der er testskribenter under 18 (tror faktisk kun der er 3 crew som er under 18) - mange af billederne er MEGET gamle - mit er nok ca 12 år gammelt..Og der er en stor blanding af folk, alt fra studerende, pensionister, slagter , IT konsulenter og elektroingeniør. Men en på 17 kan jo sagtens have den tekniske forståelse og kunnen som en på 35 mangler.. og alt andet lige, så har vi også en meget stor spredning blandt vores brugere -så fx vil en test af om en telefon kan koble op til exchange og mulighed for at fjernsupport og wipe - kun give mening som erhvervsbruger.
Nu er der en prøvetid og vi lukker ikke alle ind , men vi prøver at finde folk med en bred baggrund, også folk som sidder i erhvervslivet med andre kompetencer.
rating systemet er tit oppe til diskussion og med god grund - , for fx Tab2 10.1 som får 60% er det dårligere end dropad A8 der fik 67% - for ingen tvivl så er tab2 10.1 bedre end dropad , som omvendt scores højt pga. den koster halvdelen... Man bør læse argumenterne for karaktererne , fx var jeg da meget i tvil om "pris" ratingen - for der findes mange tablets som er hurtigere og endda billigere - men ved at den testet har 3G er udvalget lige pludselig meget lille... så hvis man har behov for 3G - så er det 4 , hvis ikke så er det nok nærmere 2..
Det er lidt det samme som med biler (nu arbejder jeg i leasingbranchen) - fx når der skal findes en varebil - så er alle mulige fra kunden inde over for at måle ergonomi, brændstofforbrug , investeringsstræk, driftomkostninger og meget mere - når den så kommer ud til brugerne så er der altid nogen som siger, jamen en ****** er da meget, meget bedre - simpelthen fordi deres vægtning af kriterier er en anden...
Producenterne roser os nu ikke for ratingsystemet , men tilgangen til tests.