ny bærbar til software udvikling på flere platforme og sjov i fritiden.

Bundkort / CPU d.  07. juli. 2012, skrevet af PowerPat
Vist: 997 gange.

PowerPat

Nørd
Tilføjet:
07-07-2012 19:42:01
Svar/Indlæg:
19/6
Hej HwT!

Nu er det efterhånden længe siden jeg har spurgt om hjælp herinde. Jeg har siden mit sidste indlæg uddannet mig som programmør, og står i den heldige situation at jeg har fået et arbejde. Da min arbejdsplads ikke leverer nogen arbejdsbærbare, har jeg besluttet mig for at min gamle lenovo u550 skal skiftes ud.

Behovet:
Bærbaren kommer til at fungere som en arbejdsbærbar, hvor jeg vil få behov for at kunne køre windows 7/8, og køre osx igennem vm-ware. Jeg forestiller mig at jeg vil køre mindst et større udviklingsværktøj i hvert system samtidigt. Til dette går jeg ud fra at jeg får behov for en god portion ram?
Jeg vil desuden komme til at bruge den i fritiden til underholdning. Den må derfor gerne have en gpu der uden besvær kan trække spil såsom diablo 3 og battlefield 3 uden problemer.

Forestiller mig at bruge omkring 7-11.000 på maskinen.
Er der nogen der har nogle gode bud på bærbare i forskellige prisklasser? 🙂

På forhånd tak
eviling

Overclocker
Tilføjet:
08-07-2012 12:55:19
Svar/Indlæg:
442/14
Jeg står selv i samme situation.

De to jeg indtil videre overvejer er ASUS G75VW eller den lidt midnre ASUS G74Sx.

G75'ern har BD-drev, mulighed for 16GB ram, plads til 2 harddiske og et fornuftigt grafikkort.

http://www.asus.com/Notebooks/...

Der er en del gode reviews på nettet, men jeg mangler endnu at finde feedback fra nogen som har haft hænderne i maskinen.

SoundWave

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2012 14:00:54
Svar/Indlæg:
3011/103
Hvad med skærmstørrelse og opløsning på denne, hvad har det af betydning? Hvad har du af krav til batteritid?

PowerPat

Nørd
Tilføjet:
09-07-2012 13:33:11
Svar/Indlæg:
19/6
#2: Skærmstørrelsen skal være omkring 15". En kæmpe opløsning (såsom det nye retina fra mac) ville være super fedt. Men jeg tror jeg må nøjes med en omkring de 1400x900 (eller deromkring ;))

#1: Tak for inputtet, men sådan en maskine er desværre for stor til mig :)