Moderator
Tilføjet: 07-07-2012 23:21:50
Svar/Indlæg:
4982/47
😲 🤣
Anyway...
Du måler ikke på Tcase også ?
Nu kender jeg jo ikke meget til de nye Intel cpu´er som sådan, men der kunne evt godt være småtegn på at Cpu blokken ikke er blevet helt optimalt pastet/monteret med de core temps (igen, kender ikke det store til den Cpu/ den´s fysiske placering af cores)
Men ellers ser det ikke slemt ud, du er ret sikkert indenfor Tcase max ihvertfald, selvom de fleste som OC´er/bencher vil skide højt og flot på denne temp 😛
tak #3+4 ughh, skal kigge på det. gider bare ikke nu...det var ikke helt så nemt som jeg regnede med. :/
jeg havde ellers håbede på det var ok, da core 4 har 1 oC over rumtemp. forskel mellem de højeste og laveste temps har altid været der, u anset hvad jeg briger og hvad jeg gøre..
@A3cer, tak :) ❤
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af laerling d. 07-07-2012 23:39:29.
Moderator
Tilføjet: 07-07-2012 23:50:14
Svar/Indlæg:
4982/47
Hvis forskellen mellem cores ikke ændre sig ifh til montering/re-paste overhovedet, så er der self ikke noget at gøre der (udover måske en lapping), så er det sådan den er opbygget internt, og den interne TIM er self også forringet ifh til de tidligere Cpu´er så det har klart også sin del i det.
Tcase måleren ligger sådan set oven på Cores, og lige under IHS, så den er lidt sjovere syntes jeg personligt, da den fortæller lidt mere kølerens evne end en Core temp nogen sinde kan 🙂 Men ja ja jeg er altså også perfektionistisk på mange punkter måske 😛
Tcase er forresten den samme temp som Cpu temp i bios, nyere EFI bios viser dog ikke altid Cpu temp, men istedet cores..
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Cocio21 d. 07-07-2012 23:51:58.
Moderator
Tilføjet: 08-07-2012 00:15:39
Svar/Indlæg:
4982/47
Yes jamen den skal du bare finde frem med noget software så i windows 🙂 Jeg bruger Speedfan da alt kan renames, men der bør næsten være software til dit mobo som kan vise den 🙂