Bruger
Tilføjet: 08-07-2012 23:01:49
Svar/Indlæg:
5/3
Hejsa, er ny her på siden og ville gerne have et godt råd, et am2 bundkort der kan tage 8 gb ram eller et am2+ bundkort der kun kan tage 4 gb ram, hvilket et er bedst at bruge?
Det kommer helt an på hvilket CPU du skal have i den. Hvis du køre med en Phenom CPU skal du have AM2+, men køre med du athlon CPU kan du bruge begge, hvor, hvis du skal bruge 8GB RAM, så er am2 kortet nok bedst.
Bruger
Tilføjet: 09-07-2012 13:51:22
Svar/Indlæg:
5/3
Jeg har en athlon 64 x2 5600+ så am2 boardet vil egentlig være meget fint, spiller ikke nogle vilde spil eller noget og regner ikke med at opgradere på nogle af dem, køber nok noget nyere på et senere tidspunkt, så vil jetway kortet ikke være fint nok?
jo, tag det billiste og nøjes med 2X2 gb ram, fordi at du senere vil opgradere til noget nyt, så til den tid kan det være at DDR4 ram er kommet på banen.
Bruger
Tilføjet: 09-07-2012 14:39:08
Svar/Indlæg:
5/3
jeg har fået begge kort af en kollega, så det var mere hvad der var bedst at beholde til mig selv, jeg kan fint nøjes med dual core til de spil jeg spiller. så ryger det am2+ kort bare videre til min kammerat eller bror, takker mange gange for hjælpen 🙂