Iphone 4s vs Samsung galaxy s3

Diverse d.  11. juli. 2012, skrevet af jimmie1984
Vist: 2796 gange.

jimmie1984

Overclocker
Tilføjet:
11-07-2012 13:00:54
Svar/Indlæg:
125/43
Hej hwt'er

Jeg søger lidt hjælp til hvilken mobil jeg skal købe..??
Hvad for en havde i købt og hvorfor...???
Nu har jeg Xperia arc...

På forhånd tak for jers hjælp... 😉
Ledet90

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2012 13:10:49
Svar/Indlæg:
600/33
Ville da vente til den nye iphone udkommer.. Den burde komme ca omkring september/oktober. Men det handler jo om du er til ios eller android. S3 er langt hurtigere på HW men jeg syntes iOS er bedre end android.

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
11-07-2012 13:14:10
Svar/Indlæg:
5679/460
S2 er hurtigere end 4s ...men det er jo android vs. Ios ...det kommer ned til ..skal du bare ha enb smartphone der er låst så du ikke ka ændre noget som f.eks tastatur osv. men som så bare virker på de ting den skal virke på eller en Android som du ka ændre næsten alt på men som måske også kræver lidt mere setup alt efter hvad du vil ha den til :)

vis du er teknik spasser så snup en iphone der er f.eks også mange flere docks og tilbehør generalt vis du skal ha noget extra til den :)

gaming-king

Superbruger
Tilføjet:
11-07-2012 13:32:21
Svar/Indlæg:
1001/5
#2 Jeg er bestemt ikke teknik spasser, men har da en iPhone 4.. (har dog også Jailbreaket den).

Personligt ville jeg tage en iPhone, fordi jeg synes man får et gennemført produkt, men nok mest fordi byggekvaliteten af selve mobilen er den bedste på markedet.

Dog er S3 bestemt heller ikke en dårlig mobil! En af de første android mobiler der kan følge med iPhone 4/4S når det kommer til brugeroplevelsen.

JB

Superbruger
Tilføjet:
11-07-2012 13:55:25
Svar/Indlæg:
298/27
Ios vs android.

men lig vægt på skærmstørrelsen, det er jo fysisk helt vidt forskellige telefoner.

jeg kunne ikke leve med en så lille skærm på 4s til mit behov.
dog er gs3 en stor telefon, så jeg har en 4.3" One S istedet :)

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af JB d. 11-07-2012 13:56:15.

Johannesen6

Overclocker
Tilføjet:
11-07-2012 14:03:27
Svar/Indlæg:
35/5
Man kunne godt skrive en lang stil om pros and cons, men jeg synes allerede at der er svaret ovenfor.

Min mening er at skal du købe nu, så er det bedste valg S3, da iPhone er forældet (gammel og langsom), der er således mange telefoner i dag der overskygger iPhonen.

Men kan du vente, så vent da på iPhone 5 og se hvad de byder på 😉

Retro

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2012 14:10:02
Svar/Indlæg:
1643/172
Min personlige mening omkring dette emne er at man skal afvente om Galaxy S3 får Jelly Bean opdateringen eller ej. Problemet med Android er at producenterne har det med at være ligeglade med updates til deres tidligere produkter og tænker kun fremad til det næste i deres pipline. Her er Apple dog en del bedre til at holde deres hardware opdateret med de nyeste updates. Derudover så er deres update system ikke begrænset af teleselskaberne, som det PT er med Android med OTA, hvor teleselskaberne får lov til at bestemme, hvornår en opdatering må blive pushet ud på deres netværk osv.

Ser dog personlig lidt frem til at de første Windows Phone 8 telefoner.

P.S har selv en iPhone og har også haft en masse Android mobiler, som har været nødsaget til at smide 3rd party ROMS på da der ingen support var til disse mobiler fra producenten. Med Jelly Bean blive lag i Android endelige fjerne langt om længe. Windows Phone og IOS har ingen OS lag som Android har PT med Gingerbread og Ice Cream Sandwich.

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
11-07-2012 14:15:39
Svar/Indlæg:
5679/460
http://www.youtube.com/watch?v...

min S2 har jeg tabt på Asfalt med front først og det eneste der skete var en hak i siden hvor der var plastik ....glasset slap uden en ridse :9

Retro

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2012 14:27:49
Svar/Indlæg:
1643/172
Der er også muligheden for at købe en Googla Galaxy Nexus S, som med sikkerhed får Jelly Bean før alle andre og dette kan der også ses i videoen for neden.

Links til Galaxy Nexus S med Jelly Bean:

Link til gennemgang af Jelly Bean funktionerne:

Link til en artikel der har video med ICS vs JB OS lag filmet med et 300 FPS kamra i super slowmoo:
http://www.version2.dk/artikel...

Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Retro d. 11-07-2012 14:40:06.

CreepyShit

Superbruger
Tilføjet:
11-07-2012 14:36:55
Svar/Indlæg:
346/9
#7 det har jeg også med min iPhone 4S (min gamle 3GS har jeg tabt gud ved hvor mange gange og den har aldrig fået andet end små skrammer, den sagde folk jo ellers også gik i stykker bare man kiggede forkert på den næsten), det er imo mere et spørgsmål om held/uheld hvordan den lander når du taber den end om hvilken mobil det er, iøvrigt tror jeg heller ikke jeg er den eneste der har flere argumenter for/imod mobil valg en en drop test 🤣
Men som flere andre allerede har sagt, grundlæggende er det jo mest et valg om man bedst kan lide IOS eller Android mere end hvilken mobil man skal vælge, jeg er personligt ikke begejstret for Android men det er min smag og har INTET med apple fanatisme at gøre, kan lige så godt understrege det med det samme for der skal nok komme en før eller siden der begynder at himle op om fanboy'isme, det gør der jo stort set altid.
#0 se om du kan få prøvet beege mobiler lidt mere end bare at så lige og kigge på dem hos en forhandler, så vil du nok hurtigt finde ud af hvilken der passer dig bedst :yes:

Die_Happy

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2012 15:12:52
Svar/Indlæg:
3385/80
S3, ingen tvivl - medmindre du bare skal bruge en facebook-mobil ;)

Fluz

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2012 15:39:13
Svar/Indlæg:
525/68
#3 Jeg har intet imod Iphone, men at skrive følgende bygger vist udelukkende på din subjektive mening/holdning: "byggekvaliteten af selve mobilen er den bedste på markedet." Kort sagt har du intet belæg for at skrive dette/komme med denne påstand.

Men når alt kommer til alt afhænger det af personlige præferencer. Kan du vente lidt endnu så ville jeg personligt gøre det, idet Windows Phone 8 og den nye Iphone kommer her engang til oktober, november eller december.

Men gå ud og prøv dem - og find det mobil os og telefon der opfylder dine krav bedst. Kort sagt det beror sig på personlige præferencer, hvilke også er årsagen til, at du får en række forskellige vurderinger i sådan en tråd her.

/Fluz

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Fluz d. 11-07-2012 15:41:16.

Søndergård

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2012 17:00:36
Svar/Indlæg:
333/30
Jeg var helt hooked på GS3 (har en Iphone 4), men efter at jeg var inde i butikken og se/prøve den, besluttede jeg at beholde Iphonen. Kvaliteten er ganske enkelt for ringe!

Jeg ville dog meget gerne over på Android frem for iOS!

whoa

Overclocker
Tilføjet:
11-07-2012 17:04:54
Svar/Indlæg:
428/18
Kvaliteten er KANON på htc one s i den sorte.. metal... mmm 😎

jimmie1984

Overclocker
Tilføjet:
11-07-2012 17:04:55
Svar/Indlæg:
125/43
Det skal være en god allround mobil... Hvis det hjælper lidt til hvilken mobil jeg skal kigge efter...

Johannesen6

Overclocker
Tilføjet:
11-07-2012 17:35:05
Svar/Indlæg:
35/5
# 14

Du er ikke så specifik i dine øsnker. Kan du evt. fortælle hvad der er grunden til at du vil skifte din Xperia arc ud? Langsom, for lille/stor, træt af software/brugeroplevelse, træt af design, mm.?

Måske det kan hjælpe folk med at hjælpe dig 🙂

# 12
Kunne ikke lade være med at trække på smilebåndet, da jeg så at det kom fra en iPhone ejer. S3 er altså lavet i væsentlig mere holdbare materialer - f.eks. går skærmen ikke i stykker af at man går ind i hjørnet på et bord, som jeg kender flere der har ødelagt sin iPhone ved. Det er sweet med gorilla glasset på S3!

Rafcio

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2012 19:22:43
Svar/Indlæg:
445/32
jeg er en vanvittig glad ejer af en Sony Xperia S 😎 ... en rigtig god allround telefon som du kalder det. 12,1 megapixel kamera, masse hukommelse, ice cream sandwich android 2-3 dages batteri levetid ( efter opdateringen ) konge fon ❤

jimmie1984

Overclocker
Tilføjet:
11-07-2012 19:35:04
Svar/Indlæg:
125/43
Jeg synes min xperia arc er blivet meget langsom efter update til android 4.0 ice cream sandwich.. Den lag'er meget og genstarter også nogle gange...

Rafcio

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2012 19:45:41
Svar/Indlæg:
445/32
ja, men du kan da godt nok helle ikke sammenligne xperia arc med sonys xperia S for fanden, det er jo stenøksen og en rumraket du sætter mod hinanden, eller en iPhone 4S mod en galaxy s3 😀

Mercu

Overclocker
Tilføjet:
11-07-2012 20:11:19
Svar/Indlæg:
86/12
Jeg har skiftet lidt imellem iOS og Android, men jeg må erkende at hvis penge ikke er et problem, så vil jeg klart vælge iPhone!

Min første "smartphone" var en iPhone 3G den fungerede upåklageligt, og jeg var virkelig glad for den, men solgte den efter et års tid grundet rygter om iPhone 4. - Men jeg var for tidligt ude, iPhone 4 release lå måneder fremme, derfor købte jeg en HTC desire.

Android fungerede egentligt godt, men der var mange ting, hvor Desiren var iPhone underlegen. Generelt var kvaliteten af apps til iPhone langt højere, og generelt kørte tingene bare lettere på iPhone. HTC var bestemt en god telefon, og du kunne en masse, men iPhone havde bare 10-20% mere som gjorde den bedre!

Jeg havde min HTC desire indtil den led en grum død af fugt!

Efter døden på min HTC fik jeg en blackberry midlertidigt. Planen var egentligt at købe en iPhone, men jeg blev tilbudet en Samsung Galaxy S-2 billigt og købte den.

Galaxy s-2 var en gevaldig opgradering af HTC desire. Alt fungerede bedre, softwaren var mere sleek, designet var bedre, og generelt er android over tiden blevet bedre - flere kvalitets apps. - Jeg var virkelig glad for min samsung galaxy s-2, men desværre blev den sjålet og jeg måtte købe en anden.

Da jeg lige havde anskaffet mig en iPad 3 faldt valget på en iPhone 4S da disse fungerer rigtig godt sammen.

Selvom Samsung galaxy s2 på mange måder er en bedre telefon hardwaremæssigt, så mangler den noget "finish" softwaremæssigt og designmæssigt ifht. iPhone 4S. Jeg synes stadig at kvaliteten af apps i Apple store er markant højere end i android marked!

Android og samsung telefoner mangler bare den sidste finish. Det er stadig super gode telefoner som tilredsstiller de fleste behov, men apples produkter er bare mere gennemførte!

Derfor, hvis du er på "budget" så køb en samsung da den helt sikkert er en god telefon. Hvis du har "penge nok" køb en iPhone fordi den giver lige præcis det sidste!

Android bliver dog bedre heletiden og forskellen på iOS og android bliver mindre, men pt. er iOS stadig bedre!

Jeg ville dog ikke købte en iPhone 4S nu, men vente til iPhone 5.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Mercu d. 11-07-2012 20:15:21.

Labze

Overclocker
Tilføjet:
11-07-2012 20:16:37
Svar/Indlæg:
164/24
Jaa det er jo den evige kamp om iOS og Android dette handler om. Personligt foretrækker jeg Android pga dens mange muligheder.

iPhone er en fantastisk telefon, til nogle mennesker. Det der er på den spiller bare i langt de fleste tilfælde, men der stopper det så også. iPhone var sjov dengang den var unik, men tager du en iPhone idag og sammenligner den med 10 andre iPhones, ja så vil du se præcis det samme. Jeg synes ærlig talt at designet på iPhone 4 er gået hen og blevet kedeligt, og synes ikke just den er behagelig i hånden pga den firkantede kanter, og når man nu har haft en skærm der er over 3.5", så går man bare ikke derned igen.

Derimod på en Android telefon, tager du 10 tilfældige samsung galaxy s3 vil det eneste der ligner hinanden være selve telefonen. Mulighederne for at customize Android til præcis hvad du vil er nærmest endeløse.

For et 1½ år siden ville jeg have anbefalet en iPhone, men idag kan jeg ikke se en eneste fordel ved en iPhone ift en high-end android telefon. Der er ikke sket noget interresant ved iPhone i det sidste lange stykke tid og det kommer der heller ikke til før om et år, iOS 6 var lidt af en skuffelse hvad angår nye features.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2012 21:21:22
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Den nye Samsung er åndssvagt lækker. Men, nu er jeg endt i Apple-land, så jeg vælger nok på en iPhone her til efteråret 🙂

Tag den af dem, du synes er mest lækker? Bare fordi du køber en iPhone, er du ikke tvunget til at købe en MacBook, AppleTV, iPod, Time Capsule... etc. På samme måde, som du heller ikke er låst til kun at købe produkter fra Samsung, hvis du vælger S3'eren.

Det er, som så meget andet, trods alt bare en telefon 🙂

CF

Elitebruger
Tilføjet:
12-07-2012 19:02:06
Svar/Indlæg:
4689/105
Der er helt klart fordele og ulemper ved begge ting, men det bedste er nok hvis du kan få mulighed for at prøve dem lidt af i en butik, eller ved nogle venner.

Jeg synes iOS er lækkert, men skærmen på iPhones er simpelthen for lille til mig efterhånden. Nu sidder jeg med en Galaxy S2 og den har "kun" en skærm på 4" hvis jeg husker rigtig. Selvom det ikke lyder som en stor forskel, er det nok til at jeg føler mig "begrænset" på en iPhone.

Det er nok lidt det samme som med TV; har du først har vænnet dig til en 50" i stuen, så kan du aldrig affinde dig med en 40".

Så alene på det grundlag er iPhone udelukket for mig. På næsten alle andre områder synes jeg faktisk en iPhone er bedre at sidde med, men det med skærmen gør rigtig meget for mig.

... size matters... only guys with small ones says otherwise 😉