købte for et par måneder siden en acceleo extreme 2 plus til at køle mit hd 6950 ned.
den virkede da også rigtig fint da den var tilsluttet med den medfølgende molex adapter.
Idag valgte jeg så at sætte den til det blæser stik som sidder på grafikkortet, for at jeg kunne udnytte temperaturstyret køling. - det resulterede i at blæserne overhovedet ikke vil dreje rundt længere.
har prøvet at: sætte tilbage i molex adapteren sætte den i en anden strømforsyning (sådan en man bruger i fysiktimerne med ampere-meter og det hele) prøve alle mulige kombintioner af + og - ledningerne.
intet kunne få blæserne til at dreje rundt igen. ampere-meteret viste 0 ampere.
for mig set er der ikke mere jeg kan gøre. håber den går på reklamationen.
men hvis der er nogen der har en ide til en løsning, så er jeg åben!
Moderator
Tilføjet: 12-07-2012 19:07:34
Svar/Indlæg:
4982/47
Medmindre PWM stikket er blevet vendt om ved montering af plastik holderen giver det ikke rigtigt mening... (det gør det så heller ikke at der følger en 7v adapter med til PWM blæsere, men det er en helt anden sag 😛 )
Moderator
Tilføjet: 12-07-2012 19:22:29
Svar/Indlæg:
4982/47
Hehe sikkert noget defekt PWM på en/flere af blæseren der fik dem til at brænde sammen så 😛
Omvendt hvis man kan producere et sæt blæsere + smide PWM på dem til en pris af 5$ ialt, siger det vel også lidt om kvaliten uanset evt garanti osv... PWM er trods alt en betydelig merudgift på blæser jo 😉
nå, så fik jeg bestilt den blæser der. jeg kommer vel til at betale der 25% i moms når jeg købe ri udlandet? når herregud de er vist kun omrking en 20'er :)
Da min fætter købte et kamera i usa ,fik han bare en regning på moms kort efter:o jeg venter og ser hvad der sker. Taget i tolden lyder da ret så illegalt :D