EL: Revolutionen kommer inden 20 år

Hyggehjørnet d.  15. juli. 2012, skrevet af Tha_noob :)
Vist: 2771 gange.

Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 11:08:57
Svar/Indlæg:
3854/175
Ja, EL vil åbenbart lave en revolution her i DK..
Mere her: http://www.bt.dk/politik/el-to...

:no:
Ingdam
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 11:25:22
Svar/Indlæg:
1771/62
De er bare så skudt! Forstår ikke der er nogle der kan stemme på sådan et parti.


Silent
 
Skribent
Tilføjet:
15-07-2012 11:31:26
Svar/Indlæg:
3222/204
Spændende hvis vi intet politi har sikke nogle 🤡


angloamerikansk
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 11:32:57
Svar/Indlæg:
978/160
At nogen i det her ellers så oplyste land kan så meget som overveje at stemme på El er mig fuldstændig Ubegribeligt. Det er et parti for BZ'ere, flygtninge og andre som nasser på alle de andre. Ingen politi eller militær, 30.000 om måneden til arbejdsløse osv osv osv 🤡


Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 11:34:39
Svar/Indlæg:
3854/175
#2 Ja det skal nok blive sjovt 😲 🤡

Det er sjovt at hverken EU eller NATO bliver nævnt. Tror ikke på at EL er tilhængere af dem, men måske de håber at vi kan få "stats-kontanthjælp" af EU :no:


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 11:40:26
Svar/Indlæg:
7765/230
En flok bøgetosser hele banden.. :yes:


Polarfar
 
Senior Skribent
Tilføjet:
15-07-2012 12:15:54
Svar/Indlæg:
2309/846
EL er et perfekt eksempel på hvor skadeligt det er at ryge hash 😛


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 12:38:00
Svar/Indlæg:
7765/230

EL er et perfekt eksempel på hvor skadeligt det er at ryge hash 😛

Polarfar skrev d. 15-07-2012 12:15:54

tror nærmere det er en akut coke-psykose partiet lider af... :yes:


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 12:52:28
Svar/Indlæg:
10398/435
olol!!

"Den private ejendomsret over produktionsmidlerne er ophævet. Virksomhederne er offentlige eller under medarbejderens kontrol"

Host host.. Planøkonomi er prøvet før. Et par stykker døde. http://en.wikipedia.org/wiki/G...


morcheeba
 
Overclocker
Tilføjet:
15-07-2012 13:59:23
Svar/Indlæg:
216/10
Lad mig starte mig indlæg sådan: JEG stemmer på EL og jeg er stolt af det. Jeg er stolt af at eje empati/sympati i forhold til visse andre (Åbenbart også folk herinde) Jeg kan ikke forstå jeg skal kaldes "bøgetosse" og beskyldes for at ha "en akut coke-psykose" og egentlig værst af alt samfundsnasser??

Ved jo nærmest ik hvor jeg skal starte, Men lad mig da hører hvor folk stemmer nu de er så hårde ved den yderste venstrefløj går jeg slet ik ud fra i hører til på denne side af midten??? Antager i er borgerlige og kan jo kun spørge om i har gået med skyklapper på de sidste 10 år? Ved ik hvor i kommer i danmark men åbenbart ik i nærheden af dem som har det svært? Synes i helt seriøst at folk på kontanthjælp har det godt idag med det satser som findes? Mener i at det er fair at leve for 300kr om ugen?

#4 Nej EL er imod EU hvilket flere jo er herhjemme? Men EU er ik fandens bedste system hvilket vel er tydeligt lige for tiden? Nato, dem er de self også imod da de ik tror på væbnede løsninger som sådan.

#6 Tror du skal komme mere ud og finde ud af at man ik begynder at stemme EL fordi man ryger Hash ;)

#8 Nææ men virker kapitalismen?? og hvilke konsekvenser har den?

Glæder mig til at hører svar på mine spørgsmål så vi ka få en fin lille debat igang. Håber der kommer lidt konstruktivt istedet for "De er alle tosser".



animal-mik
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 14:06:51
Svar/Indlæg:
908/160
#9 - kan du nævne et kommunistisk land som har det "bedre" end danmark ?. Se produktiviteten indenfor det offentlige - der er intet "incitament" for ekstra arbejde - offentlige ydelser er de højeste i vesten.
Prøv at tage til Spanien og sige "flygtning" hjælp - og så se hvad du får der, også som arbejdsløs. Vi kan ikke alle gå og klippe hår på hinanden..
Se "Carina" sagen - hun har næsten mere udbetalt end normalt arbejde folk og meget mere end feks personer der arbejde i Aldi/fakta/posten - hvad synes du om det ?.
(sig nu ikke hæv lønnen - så går det som i grækenland..)


Bøgetosser og akut psykose - no comments - det er der i alle retninger - både højre og venstre ;)

siger ikke kapitalismen virker perfekt - men hellere det end alternativet "lad og alle sidde i ring og holde hænder" mentaliteten - Og at det er statens penge før individet..


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af animal-mik d. 15-07-2012 14:12:51.


morcheeba
 
Overclocker
Tilføjet:
15-07-2012 14:17:18
Svar/Indlæg:
216/10
#10 Nævn et kapitalistisk land der fungere ? Fungere er jo relativt og personligt mener jeg ik DK fungere. Der findes masser eksempler på lander der har prøvet på at fåd et til at fugnere men som alle ved er disse endt i diktatur hvilket jo som sådan ik har særlig meget med marxisme/kommunisme. Den med sovjet/kina dur ik helt da dette var leninisme/stalinisme/maoisme osv. Intet af det er jo ren marxisme.

Så fordi de ikke gør det i spanien så behøves vi heller ik? Hvis vi skal bygge et samfund op på hva vi som individ selv har brug for er det jo ultra liberalisme og hvem kan gå ind for hver man for sig??

Altid noget du synes tosserne findes på begge sider ;)

Problemer er jo vi ik har set marxismen fungere i sin rene form af den simple grund at mennesket af natur er grådigt som en i helvede, hvilket også afspejler sig i kapitalismen. Derfor har vi aldrig set et velfungerende land endnu. Der har altid siddet nogle som har raget til sig. Derimod har vi med sikkerhed set at den nuværende opbygning af verden IKKE fungere.

Det er også meget godt at snakke det store billed men savner lidt svar på om det er fair at skulle sidde på kontanthjælp i dk og leve for 300kr om ugen? At psykisk ikke kan få den nødvendige hjælp fordi det koster penge osv ?


Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 14:21:26
Svar/Indlæg:
3854/175
#9 Meget muligt kapitalismen ikke virker ordenligt, men det planøkonomi godt nok heller ikke, det tror jeg vi har set eksempler på.

#11 Meget muligt 300 kr. ikke er specielt meget, men det er satanedme meget, når personen ikke har ydet så meget som en arbejdstime for dem!


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Tha_noob :) d. 15-07-2012 14:23:23.


morcheeba
 
Overclocker
Tilføjet:
15-07-2012 14:34:39
Svar/Indlæg:
216/10
#12 Men hvorfor forsvares kapitalismen så indædt når vi nu alle ka konkludere at det ikke virker ? Hvorfor er folk ik klar på at gøre op med det og få et system der virker bedre??

Hvad nu hvis man har en psykisk lidelse der gør man ikke er i stand til at ha arbejdet? Hva nu hvis samfundet har svigtet de folk så de bare ikke kan arbejde? Har du overhovedet prøvet at skulle købe mad, andre husholdningsting + være social med andre for 300kr om ugen?

Nu ved jeg ikke hvem du er som sådan men en ting er sikker, Du har som min. fået 10 års skolegang uden at ha ydet til samfundet? Evt fået viderudd af samfundet?


#14
Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 14:38:45
Svar/Indlæg:
4657/53
Nu er der ingen der får 300kr om ugen i kontanthjælp i Danmark.

Jeg må heller ligge låg på mig selv.
Men hver gang der er en på kontanthjælp der får en kr, er der en arbejder der mister en kr. 😕


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 14:40:47
Svar/Indlæg:
7765/230
#12
Quote:"#11 Meget muligt 300 kr. ikke er specielt meget, men det er satanedme meget, når personen ikke har ydet så meget som en arbejdstime for dem!"

Lige netop der hopper kæden af og du beviser du ikke er en skid bedre end alle de andre bøgetosser...
Men self. også pisse nemt at være så skråsikker, når man bor hjemme og lever af far og mor's offervilje.. 😴


morcheeba
 
Overclocker
Tilføjet:
15-07-2012 14:47:02
Svar/Indlæg:
216/10
#14 Nej der er ingen der får så lidt men skal du ha dig en 1værelses er det hvad der er tilbage. Har en kæreste der lever sådan og vil med glæde sætte hendes budget op. Jeg mener ik det er meget når man står med en person der har oplevet omfattende svigt fra det samfund, der så siger hun ik er værdig til et ordenligt liv pga hun ik arbejder. Ond cirkel ?

#15 Læs evt svar til #14 for det med de 300kr.

Men nu forholder dig sig jo så bare sådan at jeg ikke bor hjemme. ikke nyder godt af mine forældres offervilje. Så nej din påstand om jeg ikke er en skid bedre holder ikke. Jeg har udd og arbejder idag på deltid da der desværre ikke er et job indenfor mit fag pt. Men lad mig da endelig hører hvorfor min kæreste er samfundsnasser for de 6500 hun får og så din førtidspention??? Du hiver flere ud af systemet end hun gør så hvorfor så fordømmende?


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af morcheeba d. 15-07-2012 14:53:55.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 14:54:58
Svar/Indlæg:
7765/230
#16
Klap lige hesten engang og træk i bremsen... :yes:
Mit svar i #15 var til #12 og ikke dig.. 🤣 🤣 🤣
Jeg ved jo ikke en skid om hvor gammel du er eller hos hvem du bor....burde måske have været et hint inden du gik bersærk på mig... :yes:


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 15-07-2012 14:58:08.


#18
Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 15:04:08
Svar/Indlæg:
4657/53
Nu bestemmer din kæreste jo selv hvor hun vil bo.
Og den førtidspension hun får ved hun jo også hvad der er hver måned.
At hun så bor et sted hvor det koster en del i husleje bestemmer hun jo selv.
Men jeg gider bare ikke høre på det ynk, at de ikke har penge nok.


morcheeba
 
Overclocker
Tilføjet:
15-07-2012 15:04:13
Svar/Indlæg:
216/10
#17 Beklager meget :) Pisser mig bare af at hører folk sige de er deres egen skyld, og gik jo helt kold i dit svar da du jo selv var på førtid :) Beklager Skal jeg slette det eller lade det stå for at holde det åben ? :)

Bliver bare pist af at andre åbenbart synes (For at tage min kærestes eksempel)det er fair at leve under fattigdomsgrænsen pga hun ik mentalt er i stand til at passe et arbejde pga en opvæsk som mange kun læser om på forsiden af EB/BT. Men det er jo self hende der er noget galt med, Ikke samfundet der ikke sat en stoppe for de ting der skete i hendes hjem. Ikke noget galt med det samfund som har valgt hendes "Behandling" til at være hun til dagligt går blandt udviklingshæmmede og går til psykolog 1 gang hver 14 dag... Nu er hun 24år og været under systemet i 6 år og vil forsat være det i mange år frem (Mit gæt). Mon ik det koster samfundet flere penge i sidste ende at betale hendes kontanthjælp end det havde kostet at anbringe hende udenfor hjemme tidligere, Eller give hende den nødvendige hjælp efter hun blev 18 istedet for år efter år bare at smide kontanthjælp efter hende.

Men i har jo ret, det jo helt hendes egen skyld, Hun har ik ydet noget til samfundet endnu. Fair nok en ung pige knap kan få til manden, skal gå med hullet tøj fordi der ikke er råd til nyt.

Nu har jeg smidt lidt på bordet. Glæder mig til at høre alle jer borgelige komme med en fornuftig forklaring på hvordan dette skal være anstændigt overfor folk?


morcheeba
 
Overclocker
Tilføjet:
15-07-2012 15:06:45
Svar/Indlæg:
216/10
#18 Kære Riis, ynk kalder du det. Lad mig henvise til nederste del i #19 og lad mig hører? og nej hun er ikke førtids. Var mig der lavede en fejl iforbindelse med crankyrabbit. Min kæreste får som sagt 6500 før skat.

Dyr lejlighed, Mener ik 2400 for en 1 værelses + forbrug. er dyrt. Ihvertfald ikke i Aalborg.

Mener du seriøst det er ynk når folk klager over 300kr til alt om ugen ?


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af morcheeba d. 15-07-2012 15:07:47.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 15:08:43
Svar/Indlæg:
7765/230
#19
Du lader det bare stå, det er fint nok med mig.. :yes:
Og kan se at Riis ikke læser en skid bedre end du gør idag..
Riis det er mig der får førtidspension og ikke hans kæreste... 😛 🤣 🤣
Hvorn synes i selv det går... 😳 😛


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 16:05:35
Svar/Indlæg:
10398/435
#9, #13,

Intet økonomisk system er perfekt. Heller ikke kapitalismen, som du nævner. Der mangler regulering af kræfterne - det må man istandsætte/styrke for at komme videre mod et fungerende økonomisk system.

Nogle er dog værre end andre. Planøkonomien som EL giver udtryk for er ønskværdigt, kostede 18-35 millioner livet i Kina. Sovjetunionen prøvede sig også med planøkonomi, og den union findes ikke længere.

Mht. skyklapper de sidste 10 år. Har du haft dine på?
Fra wiki: "Fra 2003 var den danske økonomi overraskende stærk med store overskud til følge. Regeringen brugte det meste af disse overskud til en reduktion af statsgælden. I slutningen af marts 2006 meddelte Danmarks Nationalbank at udlandets gæld til Danmark nu var større end Danmarks gæld til udlandet."

Danmark brugte altså årene på at afbetale oparbejdet gæld. Vi kunne således tillade os at tage ny gæld for at komme gennem krisen. Og vi er kommet lettere gennem krisen end mange andre lande.. Danmarks krone er derfor anset som "hard currency" af udlandet.

Status før SOC,RV,SF kom til: http://borsen.dk/nyheder/oekon...

Mht. EU. Enig, det er hul i hovedet - igen kan vi kigge til sovjet. Man kan ikke ensrette folk/lande som ikke er ens. Man kan ikke lave en fælles møntfod uden fælles finanspolitik.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Illuminati d. 15-07-2012 16:06:16.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 16:08:22
Svar/Indlæg:
20170/383
#9

Lige et spørgsmål, hvor gammel er du og har du nogensinde tjent dine egne penge ?


morcheeba
 
Overclocker
Tilføjet:
15-07-2012 16:40:46
Svar/Indlæg:
216/10
#22 Der er også en stor forskel på måden planøkonomi bliver indført. Selvom jeg stemmer EL er jeg dog ikke enig i af planøkonomi er vejen frem. Dog ønsker jeg at "Ejeren" tjener så meget som de ofte gør. Større firmaer nu om dage er jo nærmest kun til for at tjene penge til aktionærene, uanset omkostninger det måtte have for medarbejder, miljø osv osv. At sige Danmark ville komme til at ligne kina og vi alle dør er jo netop forskellen på vores styresystem og deres. EL ville indføre det hvis de stod med mandaterne og alt det der. Der vil ik tilnærmelsesvis være den samme ragen til sig. Dog vil dette ikke kunne fungere fordi landende omkring ville have svære ved "fungere" sammen med Darnmark (Meget lang forklaring du ved det jo sikkert alligevel).

Det er jo også meget flot at de borgerlige fik betalt af. I artiklen står der de sidste 20-30 som også har haft røde regeringer så den sidste blå høster frugten. Samtidig med dette er der jo også mange økonomer som har påpeget at vi kunne have stået endnu bedre hvis de borgerlige havde været bedre til at administere pengene. Ergo de lever ik helt op til det de påstår med at være så kloge på det med pengene. Som sagt jeg synes det er fint der er blevet betalt af på gælden som sådan, Men på hvilke bekostninger ? Vi har en offentlig sektor som sejler iforhold til de penge der bliver brugt på den. Folk tabes på gulvet som aldrig før, vi hører om den ene socialle sag efter den anden. Hvorfor denne stigning i alt dette?

Alt handler ikke om jagten på den evige vækst men også lidt om de folk vi rent faktisk lever ved siden af. Personligt tror jeg vi kunne spare mange penge på at finge ud af hvorfor vi bløder istedet for bare at sætte et plaster på. (Forebygge istedet for at behandle)

#23 26år og tjent mine egne penge siden jeg var 15. Boet ude siden jeg var 17. Været på kontanthjælp 1 måned da jeg vendte hjem fra arbejde på Grønland og stod uden arbejde. Så jeg taler som sådan ikke min egen sag.


Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 16:41:54
Svar/Indlæg:
3854/175
#13 Jeg har netop afsluttet folkeskolen og skal starte på HTX til august, så du har ganske ret i at jeg har fået 10 års skolegang uden - endnu - at have ydet noget til samfundet.

Men en eller anden dag, så får jeg nok et job, hvor jeg tjener penge, og de penge kommer jo så i statskassen, hvorved jeg bidrager til at betale andres skolegang, så de kan få en uddannelse og senere i livet bidrage til samfundet.

Derimod, så når/hvis du er på bistand/kontanthjælp whatever, så kan du ligge på sofaen og se Paradise Hotel, uden egentlig nu eller senere at bidrage til samfundet - forudsat at du ikke får et job 😉


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Tha_noob :) d. 15-07-2012 16:44:34.


zubrowka01
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 16:48:58
Svar/Indlæg:
867/18
Det mest produktive man kunne foretage sig, var at samfundet gjorde sig fri af de værste nassere - finanssektoren!

Ligesom kommunismens ineffektive, korrupte og nepotistiske statsapparat, har vores markedsøkonomier udviklet en meget lignende struktur:

Magthavere, der styrer slagets gang i toppen af den økonomiske pyramide, og arbejdere der belønnes alt efter hvor gode de er til at indpasse sig i systemet.

Undrer det ikke jer, at de rigeste mennesker i denne verden, aldrig har skabt noget?

Jeg ved godt der er undtagelser, som bill g. og andre moderne it-eventyrer, men på listen over verdens rigeste findes næsten ellers kun "ejere" der ved hjælp af finansiering af andres fortagsomhed, skaber sig store formuer, som de igen bruger til at udvide deres ejerskabs-portfolio og tjene endnu flere penge.

Banker og finansinstutioner er i udgangspunktet til for at formidle kapital, borgerne imellem.

Resultatet i dag, er dog at finanssektoren er blevet ejer af kapitalen, og borgerne blevet reduceret til arbejdere frem for medejere, uanset om du er direktør, opfinder eller samlebåndsmedarbejer.

Læs selv op på begreber som fractional reserve banking, nationalbanker og statsgæld, eller se filmen "money as debt" og de mange andre film der forklarer hvorfor vores økonomiske system ikke er det, det ligner udadtil, og hvorfor der ustandseligt opstår systemfejl som finanskrise.



morcheeba
 
Overclocker
Tilføjet:
15-07-2012 17:11:52
Svar/Indlæg:
216/10
#25 Yes men hvorfor skal du straffes så hårdt bare pga du har været uheldig og ikke ha dig et arbejde den dag du fylder 18?? Hvis en person nu får en job som 19årig. Er det så fair at personen skal leve under fattigdomsgrænsen i 1 år bare pga personen var uheldig dag 1 som myndig? Er det fair? Jeg mener vi burde passe lidt bedre på folk omkring os end vi gør idag.

#26 Amen så at sige :)

Som tilføjelse kan jeg sige Capitalism: a love story, af Michael Moore er en knap så "tung" at komme igennem som mange af de andre.


Villads
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 19:14:11
Svar/Indlæg:
1495/69
"Nu bestemmer din kæreste jo selv hvor hun vil bo."
Det her passer jo ikke Riis, men det er den slags de borgerlige elsker at fyre af når de skal nedgøre de som har problemer.
Det er svært at finde bolig når man er fattig.
Du forveksler situationen med din egen hvor det naturligvis er sandt.

2400kr for en 1 vær. med låg synes jeg er dyrt, men det bliver meget svært at finde billigere.


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
15-07-2012 19:43:19
Svar/Indlæg:
2826/100
#20

6500 før skat, kommer der ikke bolig sikring oven i det? betaler hun penge for sin psykiater? betaler hun penge for at komme til lægen?

jeg ved ikke hvad der er sket i forbindelse med din kæreste eller hvad hun fejler, men personligt synes jeg det system som vi har i Danmark er fornuftigt, det kunne være bedre men det kunne satme også være værre.

#26

vil du gøre mig den tjenste at fortælle mig forskellen på det system EL vil have og det vi har i dag med hensyn til at eje virksomhederne? Den måde EL foreslår vil det være staten som kommer til at eje alle virksomheder, så de personer som sidder foran i staten vil være dem som reelt set har alt magten i stedet for alle de bankfolk, direktører mm. som er i virksomhederne i dag.

#27

How do you figure? Er vi enige om du er færdig i folkeskolen som 15-16 årig? så har du 2-3 år til at tage en uddannelse, hvis du tager en længere uddannelse får du SU så snart du bliver 18, så snart du er færdig med din uddannelse eller lige inden du er færdig melder du dig ind i en A-kasse og kan derefter hæve penge hver måned i 2 år, har du stadig ikke fundet noget herefter ryger du først på kontant hjælp.

Igen kunne det sagtens være bedre, men det kunne i den grad også være værre.

Når det så er sagt så har jeg personligt den mening at hvis en person bliver syg eller ikke kan arbejde af andre årsager, så skal personen have lov til at have et ligeså godt liv som alle andre som vil kunne arbejde og tjene penge selv. Desværre er det bare sådan at jeg personligt kender en del som får diverse ydelser som førtidspension mm. uberettiget, hvis der er tilpas mange som udnytter systemet på den måde kan det ikke undre nogen at flere og flere bliver irriteret og begynder at skære alle over en kam.

I tilfælde af folk ikke skulle have gættet det har jeg absolut intet til overs for at folk tænker som de desværre gør i enhedslisten, et samfund vil aldrig kunne eksistere på den måde. Måske i en kort periode, men derefter vil det uden tvivl bryde sammen.


#30
Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 20:26:02
Svar/Indlæg:
4657/53
Nu kom jeg jo så til og bytte rundt på en kontanthjælps modtager og en førtidspensionist ☹

Men du har ret at det kan være svært og finde noget i den lave ende af skalaen.
Men hvis jeg læste rigtig så får hun 6500kr og har vel 3000kr i husleje med forbrug.
Så er der 3500kr til og leve for.

#28 Nu er jeg så ikke på støtte fra staten, men jeg er ret sikker på at en på understøttelse der bare ligger på sofa det meste af dagen har det samme i indkomst som jeg har.
Forskellen er bare at jeg tager de lorte vikar job til en skod løn, som ingen andre vil ha.
Og ja jeg har reguleret i de faste udgifter så jeg kan betale mine regninger.
Det betyder jo så også er det er slut med pizza / burger osv. Da de penge skal gå til benzin så jeg kan komme ud og tjene nogle flere penge.

Jeg kunne jo også bare gå ned og melde mig arbejdsløs og få fra A kassen. Det er jo den lette løsning, som de fleste jo nok tager.







martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
15-07-2012 20:33:27
Svar/Indlæg:
2826/100
#30

Han skrev 6500 Før skal 🙂 Så desværre

Men er skam helt enig med dig, personligt tager jeg hellere et dårlig betalt arbejde end at sidde hjemme, desværre er det ikke alle som har det sådan, pt. har jeg 2 jobs, den ene er hvor jeg er i lære, det andet er mere løst, men det sidste vil dog kunne holde mig kørerne når jeg udlært hvis jeg af en eller anden grund ikke kan blive hvor jeg er.

Dette er dog igen off topic 🙂


Polarfar
 
Senior Skribent
Tilføjet:
15-07-2012 21:20:15
Svar/Indlæg:
2309/846
#9
EL failer så voldsomt ene og alene fordi de med sikkerhed ikke har lært noget som helst i historietimerne.

De er så forhippede på at indføre lighed i samfundet at friheden ryger. Socialistiske samfund er ikke frie, de er lige, og man kan ikke begge dele på een gang !

Vis mig på verdenskortet venligst et eneste Socialistisk styret land der fungerer, hvor folk er glade og frie, og hvor man får som fortjent.

Nej - det findes nemlig ikke !

- og køb så en historiebog fra efter 1989, læs den, analyser den, og prøv så igen. Denne gang med faktuel viden i baghovedet.

Dermed ikke sagt at jeg er en varm fortaler for kapitalisme. Det er en mindst lige så ringe modpol. Men jeg vil f..me ikke afgive min frihed til at være til og vælge.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Polarfar d. 15-07-2012 21:24:31.


zubrowka01
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 21:32:31
Svar/Indlæg:
867/18
#29 Hov hov, jeg har på ingen måde nævnt eller sagt jeg er enig i enhedslisten's forslag, nu tillægger du mig holdninger jeg ikke har givet udtryk for.

Anyways, nu jeg har din opmærksomhed, så kan jeg kun opfordre dig til at google video: "money as debt", det er de bedste 45 minutter du kommer til at bruge i lang tid (næstbedste hvis du har en kæreste og forærer hende en lyserød lambogini)

Jeg har ikke løsningen, jeg nøjes med at konstatere at det nuværende økonomiske system er gennemkorrupt.

Hvis i ikke tror mig, så læs selv op på hvordan det økonomiske system er bygget op, hvordan vi alle sammen over skatten betaler til (private) bankejere, hvordan de rigeste finansfolk er blevet rige.

Eksempel: Jeg har en bank - jeg går ned til nationalbanken - låner til o,2 procent - sætter mig ned med en kunde - og låner ud til 6 procent - 5,8 procent lige i foret.

Eksempel 2: Jeg er en bank med 1000kr på kontoen. Takket været fractional reserve banking, kan jeg nøjes med 10% indehavende. Dvs, jeg kan låne 10000kr ud - penge, der kun findes som tal på en skærm og som et gældsbevis. Jeg kan også låne ud til en anden bank - der vupti, takket være samme process, kan låne 98000kr ud. Osv. Resultat: økonomiske bobler der krakkelerer og efterlader banker uden noget i banken, så at sige. Når markedet krakker, og folk vil hæve deres penge, så er det enten farvel til banken - eller "redningspakke", betalt af staten.

Taberne er alle dem uden for finanssektoren, der ikke fik reddet sig en masse cash på kontoen, men har deres penge i omløb i form af aktier, pensioner, indehavender, osv..

Jeg ku blive ved, men.. læs selv og bliv indigneret!



zubrowka01
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 21:35:26
Svar/Indlæg:
867/18
#32 Danmark, norge, sverige, finland, tyskland, frankrig, ect er alle socialdemokratier, dvs social(istiske) demokratier der sørger for en omfordeling af goderne, så vi alle sammen blir rigere.

edit:

Og til dem der nu trækker en rød tråd mellem socialisme - kommunisme - marxisme - og diktatur

Så er det vist jer der trænger til en historietime:

Marx var markedsøkonom af den anden verden - han mente at det ultimative mål for staten var at nedlægge sig selv, så snart at økonomien var blevet demokratiseret og midlerne fordelt lige blandt borgerne. Simpelt sagt

At alle kommunistiske lande igennem tiden også har været diktaturer, er formodentlig et resultat af at det fra starten har været utroligt belejligt for magthaverne at plukke her og der fra marx's økonomiske analyser og bruge dem i eget favør til at blive siddende på magten.

Igen, jeg er absolut ikke marxist, men læs lige op på jeres økonomifilosofi inden i udtaler jer

Socialisme er den styreform i selv lever under i dag - socialdemokratier, der er både socialistiske og demokratiske





Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af zubrowka01 d. 15-07-2012 21:46:03.


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
15-07-2012 21:41:29
Svar/Indlæg:
4981/47
Det kan vel også være det samme når de stadig kører det cirkus størstedelen af dem, der er jo ingen der gider dansk politik efterhånden, man er jo nød til selv at stille op som politiker for blot at have en minimal indflydelse på noget overhovedet 😛

#34

Og hvor bliver den rigdom så af ? 😛 Jeg syntes sku snart det er min tur til at få del af den store kage, eller noget 🤣


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
15-07-2012 21:46:45
Svar/Indlæg:
2826/100
#33

Hvor ligger jeg ord i munden på dig henne?? 🙂


zubrowka01
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 21:49:54
Svar/Indlæg:
867/18
#35 vi kan godt blive enige om at demokratiet til tider kan synes fraværende i dk, og at magten er noget centreret om toppen..

Og hvor bliver den rigdom så af ?
Det er jo netop pointen - når finansejerne baberer 10-20-30-70% af samfundets overskud og bruger det på luksus - ja, så bliver vi alle sammen fattigere over tid - ironisk nok også finansejerne selv, da vækst og produktion bliver kraftigt begrænset 😕


zubrowka01
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 21:51:26
Svar/Indlæg:
867/18
#36

citat fra #29 vil du gøre mig den tjenste at fortælle mig forskellen på det system EL vil have og det vi har i dag

Det kan jeg så ikke - for har hverken læst forslaget eller går ind for det!


Villads
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 21:58:45
Svar/Indlæg:
1495/69
Ohhh men rigdommen er her.
Jeg har lige fået en strålebehandling imod kræft i mundhulen til 600.000 - 800.000Kr plus en mavesonde til xxxxKr og 3 nye tænder i stedet for dem de rev ud før behandlingen. Plus det løse såsom taxakørsel da jeg blev for syg til at tage bussen.

Alt dette betalt af sygesikringen.
Dét er rigdom og tryghed. 🙂


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 22:18:22
Svar/Indlæg:
10398/435
#34, direkte fra wiki under "socialisme":
"Socialdemokraterne kan dog i realiteten ikke betegnes som socialistisk længere, da partiet i dag er tilhænger af såvel den private ejendomsret som markedsøkonomi, selv om store dele af dets medlemmer betegner sig som "demokratiske socialister".


Villads
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 22:19:47
Svar/Indlæg:
1495/69
Ja gudskelov da. Ellers var det ikke til at holde ud. 🙂


Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 22:37:01
Svar/Indlæg:
3854/175
#39 Vi kunne heller ikke undvære dig herinde ❤ 😛 😉


Villads
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 22:42:55
Svar/Indlæg:
1495/69
Tak skal du ha' noobiboy. 🙂 ❤


Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 22:49:08
Svar/Indlæg:
3854/175
😳 ❤


zubrowka01
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 22:57:40
Svar/Indlæg:
867/18
#39 håber det går dig godt 😲 😢

#40
lige oven over dit citat står der i wiki

Ifølge denne opfattelse findes der i Danmark to store undergrupperinger under den reformistiske socialisme, nemlig den folkesocialistiske og den socialdemokratiske. Disse to reformistiske retninger findes i hhv Socialistisk Folkeparti (SF) og Socialdemokraterne.


Villads
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 23:00:17
Svar/Indlæg:
1495/69
#45 Jo tak det går fremad. Kræften er væk.

Jeg er heller ikke helt klart over hvor EL skal klassificeres henne, men efter skattereformen tror jeg de andre to skal reklassificeres. 😢


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Villads d. 15-07-2012 23:00:39.


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
15-07-2012 23:03:51
Svar/Indlæg:
2826/100
#37

Ahh, my bad, tog fejl af dig og morcheeba


zubrowka01
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 23:10:52
Svar/Indlæg:
867/18
#46

Tror da bare helle skal melde sig ved konservative's hovedkontor og gi os de gode gamle socialdemokrater tilbage - man kan jo slet ikke kende partiet efterhånden 😐


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
15-07-2012 23:12:00
Svar/Indlæg:
2826/100
#48

Bare rolig, Helle hun stikker sikkert snart af ned til et eller andet job i EU, er det ikke det hun arbejder så hårdt for?


Polarfar
 
Senior Skribent
Tilføjet:
15-07-2012 23:29:56
Svar/Indlæg:
2309/846
#34
jeg har bestemt intet imod socialdemokrater. Det er socialismens yderfløje, i dette tilfælde EL jeg opponerer imod. Der er jo himmelvid forskel på en socialdemokrat og en kommunist.

De ting der virker i et samfund viser sig jo gang på gang at være et sted midt i mellem yderfløjene. Altså en for så vidt kapitalistisk markedsøkonomi, men med en statslig regulering der forhindrer den i at løbe løbsk. Det med den statslige regulering glemte de i USA for nylig. Det gik ikke så godt har jeg hørt.



zubrowka01
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2012 14:54:35
Svar/Indlæg:
867/18
#50

Agree

Det er nu et svært valg i dansk politik i øjeblikket

Vil man ha socialdemokratisk politik, så skal man stemme til venstre for den nuværende regering, de er jo mere højre end venstreorienterede, både værdipolitisk og økonomisk - og der er ikke mange valg derude.

Der er nok base for et helt nyt parti på venstrefløjen, der positionerer sig midt i mellem socialdemokrater og sf, og som står for "klassiske" socialdemokratiske dyder med et strejf af skepsis overfor finansindustrien.

Tror ihvertfald det er derfor Ø har så stor succes - ikke pga deres partiprogram.


Villads
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2012 16:35:52
Svar/Indlæg:
1495/69
Tror ihvertfald det er derfor Ø har så stor succes - ikke pga deres partiprogram.

Ja det tror jeg også du har ret i.
Der er vist mange der ikke har tænkt særlig dybt over deres nye valg af parti, men ok sådan er det jo til alle tider.

Hvis man kan stemme rødt det ene år og blåt det andet, så kan jeg ikke se at man har fattet meget om politik.

Jeg er socialistisk indstillet og stemmer derefter.
Efter at S og SF så viligt har taget af mine penge for at give dem til de rige er jeg efterladt i et vacuum.
Hvad skal jeg gøre? 😢
EL kan jeg ikke stemme på.


Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2012 16:36:14
Svar/Indlæg:
4536/104
(Ekstremister) fra begge fløje er skøre i hovedet Imo.

Problemerne er at, man kan ikke få et system til at fungere ved at give væk i pose og sæk, og det er logisk, til gændgæld ville det heller ikke være smart at sætte folk på sulteløn, eller sætte folk til slave aktive forhold ,eller for den sags skyld lave det til Mini USA, grundet meget lave skatter, og ingen frie ydelser osv.

Det er en balance gang, og den bør helst ballanceres bedst muligt, vi ønsker bestemt ikke tilstande hvor kriminalitenten osv stiger på grund af at folk ikke kan overleve når de står uden job, men vi bør heller ikke ha fuldtids førtidspentionister og kontanthjælps modtagere som får lige så meget som de lavere lønnede jobs.
Der skal regulereing til, men ikke for meget, hvis vi ender i en politistat så er der sku ingen der får noget godt ud af det (ud over politikerne muligvis).. (kina tilstande anyone).. Carina sagen var blevet misforstået på mange pungter, hun fik udbetalt en del, grundet enlig mor til 3 børn mener jeg det var, + div ekstra tillæg grundet ting og sager, det er mig bekendt langt fra de fleste der får i den dur udbetalt, selvom det nu også virker som for meget for hende.

Den bedste løsning ville nok være hvis vi kunne finde en løsning hvor der blever langt hånd om så vi ikke ender ud i de finans problemer vores banker osv er endt i, + har en stat der ikke skal blande sig i alt, + på samme tid har mulighed for at ha et velfærds system der virker, men hvor det klart kan svare sig at være i arbejde. + IKKE mindst, har politere der ikke skraper penge til sig når alle andre skal spinkle og spare og rammers af afgifter og skatter.

Modsat nu hvor vores skønne Politikere ikke ville gå ned i løn, og de fleste af dem ikke engang offentiggøre deres lønninger. SE DET er fanme gyseligt og korrupt. :no:


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2012 17:10:29
Svar/Indlæg:
10398/435
#53, enig.

Vil selv tilføje at jeg er ganske tilfreds med det samfund vi lever i nu. Derfor ser jeg helst ikke en revolution af dette. Skulle den komme som EL postulerer, så tror jeg den vil så usikkerhed omkring Danmark, og markedet vil straffe dette i en grad som bliver meget ubehagelig.


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2012 18:15:00
Svar/Indlæg:
10398/435
Hvor skal jeg bryde ind henne liste:
http://ekstrabladet.dk/nyheder...

Man kunne evt. lave sammenkørsel af data om hvornår de rige tager på ferie og linke med Google Street.

Så kan man optimere i tilfælde som disse:
http://ekstrabladet.dk/112/art...





Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2012 18:41:56
Svar/Indlæg:
4536/104
Btw, sry for en del stavefejl tidligere, sad og skrev fra et semi ustabilt 3G hotspot på færgen fra Samsø. Så havde ikke tid til at rette igennem for stavehatte og dets lige.


Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2012 18:55:02
Svar/Indlæg:
4536/104
#52 good point..

Tror jeg personligt går tilbage til 1 af mine grund holdinger og stemmer på de samme som jeg gjorde da jeg var 18-22.


Guybrush
 
Overclocker
Tilføjet:
17-07-2012 10:51:28
Svar/Indlæg:
24/4
#11 og andre EL'er. Psykiske får hjælp( ja flere penge hjælper, men hvor gør de ikke det i forskning?, men det er en anden debat jeg med glæde tager), kontant hjælp kan man sagtens leve af. du taler for ren dyrket marxisme, men argumentere selv hvorfor det ikke er muligt. jeg kender ikke EN EL som lever efter marxisme. men tilgengæld mange som altid mener at rige er svin som skal betale for andre. jeg mener at marxisme er perfekt, som alt andet perfekt er det utopi. Dog er en masse af Marx's teorier der ikke kan modbe vises af den simple årsag at tiden bliver brugt som parameter men aldrig fastsat.
I stedet for at kalde.mennesker grådige, så kald det menneskelig natur og drop det at være jaloux på dem der vil og kan.

Skal vi snakke EL Johanna, burde hun ikke prøve at få et arbejde ? opleve hvordan det er at kæmpe frem for at brokke sig og kræve andre gør. Hvor mange af EL's vælgere betaler i dag top skat og er fuld tilfreds med at gå ned i løn ? (Trick spørgsmål)


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-07-2012 16:42:20
Svar/Indlæg:
10398/435
Søren Egge Rasmussen fra Enhedslisten udtaler:


- Jeg håber at politiets registreringer af tidligere episoder, anholdelserne i søndags samt politiets billedarkiv kan være medvirkende til at sagerne opklares, så den politiske vold i Århus kan blive stoppet. Jeg synes det er glædeligt, at høre at politiet hurtigt rykkede ud onsdag morgen og efter få minutter ankom til Sejrøgade med tre patruljevogne.
http://www.enhedslisten.dk/for...

Hvilket politi?


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-07-2012 16:50:42
Svar/Indlæg:
10398/435
Nå okay.. rettelse. Politi alligevel. (Og det gør det jo meget bedre).

- Hvis nogle reagerer mod det med terror og vold, vil de selvfølgelig blive sat på plads, ligesom man bliver sat på plads i dag. Ethvert samfund må beskytte demokratiske beslutninger, siger gruppeformanden.

- Det bliver vel svært, når I vil afskaffe politiet og hæren?

- Derfor er vi nødt til at sige, at politi under en eller anden form vil også eksistere fremover.

Her kommer bonussen så!!

Mikael Hertoft (EL) medlem af "Forældre mod politibrutalitet":

"Politiet fungerer som et voldsapparat, der undertrykker sociale bevægelser som en kamp for et ungdomshus i København. Men selvfølgelig vil der altid være brug for en landbetjent, fordi der er uenighed i familierne," siger han.

Vent, hvad?


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Illuminati d. 17-07-2012 16:52:39.


Polarfar
 
Senior Skribent
Tilføjet:
20-07-2012 14:20:01
Svar/Indlæg:
2309/846
http://www.bitterblog.dk/2012/...

Så smukt skrevet at man må knibe en tåre 😎


zubrowka01
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2012 16:04:15
Svar/Indlæg:
867/18
#52 Tror der er mange i samme båd som du, der mangler et alternativ


#61 Ja, man får lyst til at græde

- over en total mangel på forståelse for politk og et fravær af empati.

Argumenteringen i den blog er da totalt under lavmålet, og opildner mindst lige så meget til had som de ekstreme på modsatte fløj.

Bloggerens hovedargument med at folk der stemmer el gør det pga johannes gode look, er jo .. langt ude. Så basher han lige mogens lykketoft, bruger samme argument med modsat fortegn, at manden ikke er den mest charmerende politiker.

Dernæst bruger han lige en stakkels syg dame som årsag til samfundets mangel på produktivitet. Man får det jo helt dårligt af at en rask, velfungerende arbejdsvirksom kan rakke ned på syge og dårligere stillede på den måde som han gør...


Seriously, lad os få nogle politiske argumenter på banen. El har jo fat i noget, når de siger at det nuværende økonomiske system ikke fungerer - og derfor høster de stemmer.

Ingen andre partier har haft modet til at sige det etablerede finanssystem imod endnu, sålænge det forholder sig sådan, vil el blive ved med at stå som eneste protestmulighed..