Bilka og defekt GPS?

Diverse d.  19. juli. 2012, skrevet af Burgurne
Vist: 1448 gange.

Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2012 23:28:02
Svar/Indlæg:
5874/1287
Købte en ny GPS i mandags, da vi skulle "et smut" til Hameln i Tyskland (er i nærheden af Hannover) i en Yaris diesel (gaaab). Turen derned virkede den perfekt, og ledte os gennem Hamburg, da der var en hulens masse trafik på motorvejen.
Da vi så skulle hjem var den svær at tænde, og efter ca 1 times kørsel frøs den. Nuvel, man er vel Windows mand, så jeg slukkede for apparaturet, tændte det igen, og så virkede den igen ... i ca 2 timer. Så frøs skidtet igen. OK, samme tur med sluk/tænd. Ved Hamburg blev vi igen ledt ind gennem byen, og da vi befandt os midt i Hamburg, så frøs lortet IGEN, og denne gang kunne jeg sgutte tænde den igen. Så vi fik set en hel del af Hamburg inden jeg fandt ud af den by igen. Prøvede flere gange at tænde for den, men næ nej. Bare sort skærm. Efter 17841 bandeord ramte vi motorvejen nordpå igen. På hele hjemturen sad jeg og digtede på den erstatning jeg mente mig berettiget til af Bilka, men da jeg holder hjemme i indkørslen, og prøver en sidste gang at tænde for dimsen, så VIRKER DEN SGU!
Nu kan jeg ikke få den til at holde OP med at virke, så hvordan fa..... forklarer jeg det til den skolepige der står i Bilka og modtager defekte varer? Umiddelbart ser den jo fin ud nu.

BTW, det er en Garmin 2595LMT
Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
19-07-2012 23:33:56
Svar/Indlæg:
15982/637
Fortæller skolepigen det du har skrevet. Jeg har før afleveret defekt elektronik der sporadisk har sat ud uden problemer hos Bilka. Jeg synes faktisk de har en god retur og rma service.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2012 23:37:08
Svar/Indlæg:
5874/1287
OK, bytter de den, eller skal man undvære den i længere tid for rep? (den er købt i mandags, så den er ret ny)


LangeJan
 
Overclocker
Tilføjet:
19-07-2012 23:44:58
Svar/Indlæg:
8/0
Nu heller ikke min erfaring at det er skolepiger der bemander Bilkas Servicecenter, og synes de plejer at være meget rimelige. Jeg vil tro den bliver sendt ind til producenten.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
19-07-2012 23:45:13
Svar/Indlæg:
15982/637
Nå den er ny plejer de at være flinke til at ombytte hvis de har det på lager.


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
19-07-2012 23:57:16
Svar/Indlæg:
1500/79
Hvornår har du sidst opdateret kortet og softwaren ?:)


Brander9400
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2012 04:43:33
Svar/Indlæg:
2231/97
Jeg har aldrig haft problemer i Bilka. (Aalborg)

Afleveret noget og fået pengene tilbage så jeg kunne gå ind og købe noget andet. Har aldrig skulle vente på en repration.


bornholm
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2012 07:06:14
Svar/Indlæg:
2958/84
Har du overvejet at den måske kun virker i Danmark og kun med de danske satellitter. 😛


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2012 08:47:48
Svar/Indlæg:
5874/1287
Selvfølgelig virker den i det område som der er kort til 😉 (hele Europa), og JA, den er opdateret med kort og software, og den er registreret på garmins hjemmeside.

LangeJan, her er det nu ikke unormalt, at det er "skolepiger/drenge" der står forrest hos Bilka, men ikke dermed sagt, at de er urimelige, kun at det måske kan være svært at forklare en periodisk fejl. For os computer-eksperter er det selvf. ikke så usædvanligt, men for folk der er vant til at se alle slags varer, kan det måske virke underligt. Der er jo ikke så mange periodiske fejl i en bog, en webergrill eller en liter mælk 🙂


Springer
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2012 08:54:07
Svar/Indlæg:
765/28
Hvordan var vejret da du var afsted?
En GPS i forruden i direkte sol kan godt gå hen og blive ret varm. - Det kan være forklaringen på at den virker i DK (vi har jo ikke sommer i øjeblikket) og at den virker efter den har været slukket et par timer (den er kølet af igen)


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2012 08:56:50
Svar/Indlæg:
7765/230
Netop fordi de ikke er de skarpeste knive i skuffen de der Bilka medarbejder, tager de bare varen retur uden de store spørgsmål og udbetaler dig pengene, så du kan købe noget nyt..
Så afsted til Bilka med dig.. :yes:


Mark0
 
Superbruger
Tilføjet:
20-07-2012 09:12:45
Svar/Indlæg:
121/11
rma.garmin.dk - der kan du som slutkunde sende GPS'en direkte til Garmin. De har normalt en turn-around-tid på under 48 timer..


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2012 10:20:40
Svar/Indlæg:
5874/1287
Har nu været i Bilka, og "skolepigen" sendte mig om til Service-afdelingen, som bare gav mig et udleveringskort på en ny GPS af samme model.

Let og enkelt 🙂 så stor ros til Bilka og deres kunde-service.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
21-07-2012 13:16:21
Svar/Indlæg:
15982/637
#12: Ja jeg har i alle de år jeg har handlet i Bilka aldrig haft problemer med at få ombyttet, returneret eller repareret et produkt.