Elitebruger
Tilføjet:
23-07-2012 07:31:44
Svar/Indlæg:
2186/186
Jeg har problemer med at overclocke i7 2600K (3,4) Ghz processer på dette board.
Problemet er nok mere, at jeg ikke rigtig kender til de ne Bios systemer.
Jeg har ikke rodet med overclocking siden P4 hvor man skulle clocke på FSB.
Jeg ved at man på de nye processere, skal clocke ved at skrue op for multiplier.
Jeg har været igennem BIOS indstillingerne fra A-Z og har sat alt til manuelt og frakoblet alt hvad der hedder energy saving.
Jeg har manuelt justeret spænding på CPU tilo 1,255 og har manuelt indstillet det som i Asus Bios hedder CPU ratio til 42, dette må være det samme som multiplier.
Det vil sige, at suystemet står i BIOS til 100 Mhz CPU ratio 42 altså 4,2 Ghz
Det er vandkølet så temp er helt i orden og ram kører 2133 mhz.
Men når jeg er inde i windows og tjekker via cpu-z, så står multiplier kun til 16x 100 mhz.
Via det tilhørende Asus probe II kan jeg se, at når jeg tjekker frekvensen på cpu så står den kortvarigt på ratio 42 og 4,2 Ghz, men så går den straks ned på 16 igen, så den kører 1,6 Ghz
Når jeg tjekker computer information via windows, så står den til @3,4 Ghz
Jeg benytter win 7 pro
Jeg har som sagt prøvet alt i BIOS og også forsøgt at cleare BIOS og starte den op fra standard og her står den også til multiplier x16
Er der noghen som har erfaring med disse processere og den BIOS og er det i hele taget et problem i BIOS, for her har jeg gemt den til Ratio på 42 og sat alt til manuelt.