Jeg er i gang med at opgrader min pc med Q6600 og ddr 3 ram(som jeg beholder)til socket 1156 bundkort.
Jeg har købt en i5 760 billigt (ved godt at socket 1155 burde være det jeg havde valgt,men som nævnt jeg fik en hurtig i5 cpu, billigt), har købt nyt bundkort (meget få brugte socket 1156 bundkort til salg) en vild cpu køler og lidt støv filter samt senere i dag en ekstra original fractal blæser til mit kabinet.
Jeg har endnu ikke fået cpuen selv om det skulle have været 2 dage siden den blev sendt, har før fået noget sendt der tog mindre end 24 timer fra jeg bestilte til jeg havde det.
Håber jeg for min hurtige cpu.
Gør jeg ikke, skal jeg stadig have en anden cpu(da jeg har solgt cpu,cpu køler og bundkortet jeg har), helst en i5 og skal det være en ny bliver det nok kun desværre en i3 MEN med den cpu køler jeg har købt kan en cpu oc's mere end med nogen anden cpu køler med kun 1 blæser så den burde kun blive meget hurtig (over 4 ghz).
Jeg har samlignet i3 530,540,550 og 560 modellen med hinanden.
I3 540 har en funktion som de andre ikke har, den har Embedded Options Available det er noget med forlænget support, men er der ikke nogen der kan fortælle mig hvad det reelt betyder.
Ikke nok med en i3 540 har denne funktion, den er også billigere end en 530 selv om den er hurtigere.
For mig at se er det eneste forskel på en i3 530,550 og 560 Bus/Core Ratio (540 har som den eneste Embedded Options Available) ellers er de ens.
Kunne man så ikke bare oc den billiste og så har den præcis så meget power som en i3 560?
Jeg regner med at hvis jeg er så uheldig ikke at få den brugte i5 760 jeg har købt(via paypal), at jeg måske køber en ny i3 540 og ocer den til mindst 4.0 ghz, men hvis nu jeg ikke vil nøjes med en i3 cpu, men vil have en brugt i5, kun handler f2f og vil ikke at betale mere end ca 500-600kr (gerne lidt mindre), hvad for en i5 skal jeg så gå efter for at chancerne er gode for at få en hurtig i5 til max 500-600kr?
Jeg tænker også på om der der en speciel model som er oc venlig som en i5 2500k og f.eks i7 2600k? Ved der findes en i5 655k model http://www.edbpriser.dk/proces...
Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af gasolin d. 26-07-2012 02:49:40.