Enable boot menu hjælp

Diverse d.  28. juli. 2012, skrevet af philip337
Vist: 829 gange.

philip337

Superbruger
Tilføjet:
28-07-2012 02:03:47
Svar/Indlæg:
452/124
Hej, jeg sider her med en "Asus X51Rseries" og jeg skal boote op fra CD'EN men jeg kan ikke enable boot menu i bios, kan ikke finde det. Er der muligvis en anden måde?
Har fundet en måde at starte op fra CD/DVD drive, men det gør den ikke, den starter bare normalt, som den ikke skal.

Lidt hjælp ville være TOP DOLLAR 🙂
martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
28-07-2012 02:40:47
Svar/Indlæg:
2826/100

Måske et dumt spørgsmål, men hvad er det for en cd du prøver at boote fra? Hvis det er en du selv har lavet er der en relativt stor chance for at den ikke er bootable, på en del pc'er kan du trykke F12 eller F10, F12 plejer at være netværksboot, men har oplevet den har været brugt til at lave en temp. bootorder.

philip337

Superbruger
Tilføjet:
28-07-2012 02:51:47
Svar/Indlæg:
452/124
#1 Ja det er én jeg har hentet selv, pis da..
Det er fordi jeg fandt ud af jeg kan ikke installere fik driver på Windows 7. Altså de er ikke "Compatible" med Windows 7, kun Vista og XP. - F*ck PIS!
Så skal jeg skaffe en Original windows vista disk, og installere vista, derefter installere grafik, og så upgradere til Win7. Det er fanme kompliceret.
Er der mon en anden måde? Når jeg prøver at installere grafik driver i "Vista mode" så kommer den ikke videre når den installere kompomenter. - Er lidt stuck her :P

Nittenti

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2012 09:23:25
Svar/Indlæg:
1495/34

Hvis du vil have så gammel en maskine op og køre Vista/7, så må du arbejde lidt for sagen!

Hvis du har licens nummeret til din Vista, så er der masser af flinke mennesker der har uploaded et image af deres originale Vista skive på nettet - det kun et spørgsmål om hvor hurtig din netforbindelse er, der afgør hvor lang tid det tager at lave lave en ny Vista skive (Google er din ven).

Måske et fjollet spørgsmål, men når du prøver at installere Vista driveren: Vælger du så "Kør som Administrator" ?

Hvor mange af resultaterne fra en Google "ATI Radeon Xpress 1100 windows 7 driver" har du læst ?

Jeg kan se at flere har fået det til at virke med Catalyst legacy 9.8 (x64) driveren, har du kigget efter den ?

philip337

Superbruger
Tilføjet:
28-07-2012 14:41:30
Svar/Indlæg:
452/124
#3 Lidt længere historie..
Maskinen er så gammel, så grafik driver er kun til Vista og XP, men den kørte med Windows 7 før som var en opgraderet version af Vista. Det kunne jeg gøre. Men først skal den have Vista igen, og så installere driver, derefter upgradere til win7. Som jeg også skrev i #2.
Har Windows 7 original CD med licens, men det er Vista jeg henter fra nettet og ligger ned på CD, som ikke går vel.

Jeg prøver "Catalyst legacy 9.8 (x64" drivern ;)
Jeg skriver når jeg har fundet ud af om det virker eller ej.