Bruger
Tilføjet: 30-07-2012 15:48:01
Svar/Indlæg:
4/1
Hej HWT Jeg står i den situation at jeg skal på efterskole og skal have en ny bærbar computer. Jeg har set lidt på Asus Zeenbook UX32VD men problemet er at der kun er 24GB SSD. Mit spørgsmål går på om det er nok til Windows, Microsoft Office og Football Manager 12 og lidt andre små programmer? 🙂 Link: http://www.komplett.dk/k/ki.as...
#6 I teorien ja, disken vil automatisk finde ud af hvilke filer som bruges mest, og disse vil den så lægge op i SSD-cachen. Så hvis du har en 2-3 programmer du bruger, vil disse blive lagt op i cachen sammen med Windows boot-filerne, (da disse jo også bruges forholdsvist meget.)
Den er ret hurtig i forhold til en normal harddisk. Tag evt. et kig på dette review af en lignende "hybrid harddisk". http://www.hardwaresecrets.com...
De 2 hybrid diske er da ikke hurtigere end de 2 almindelige HDD i den test du linker til ?
Kun Momentus XT 750GB kan følge med, men hurtigere det er den ikke.
Din pc vil føles hurtigere da en del af Windows nok vil blive placeret i de 24GB Cache/SSD, men starter du for meget op så skal data læses fra HDD delen som jo kun kører 5.400 rpm.
Som andre har skrevet, så har du ingen indflydelse på hvilke data der bliver placeret på de 24GB Cache/SSD.
Vil du have fart over feltet, så skift hybrid disken ud med en rigtig SSD (køb en billigere Zenbook og skift disken til SSD)
#11, Som du kan se i testen er disken hurtigere når f.eks. Windows booter. Dvs. at ved gentagende handlinger, Windows boot, og opstart af gængse programmer vil være væsentlig hurtigere end en normal harddisk.
#13 Ja, hvis man har pengene til at smide efter en SSD, så skal man købe en SSD. Men hvis man ikke har pengene og har brug for 500gb. plads og der stadig gerne må være ok fart på drengen, så er en hybrid harddisk det bedste valg.
#13 Ja, hvis man har pengene til at smide efter en SSD, så skal man købe en SSD. Men hvis man ikke har pengene og har brug for 500gb. plads og der stadig gerne må være ok fart på drengen, så er en hybrid harddisk det bedste valg.