Hjælp, brugt D5 top ankom ødelagt

Vandkøling d.  30. juli. 2012, skrevet af Molok
Vist: 1080 gange.

Molok

Overclocker
Tilføjet:
30-07-2012 17:20:29
Svar/Indlæg:
16/6
Hej

Jeg har for nyligt købt en Alphacool HF D5 TOP i acryl brugt. Og jeg har lige åbnet pakken hvor jeg til min ærgelse opdager at der er slået en flig af under transporten, det er jo risikoen med brugt og jeg vil ikke hænge sælger ud på nogen måde da han har været eksemplarisk at handle med og dette kunne ske for enhver.

Mit spørgsmål er om det er forsvarligt at lime fligen fast igen og om det vil have nogen ydelsesmæssig virkning ikke at gøre det, skaden kan ses på disse billeder:

http://photobucket.com/hfd5

Jeg regner med at bruge en tokomponent lim, kan ikke huske hvad mærke det er da det er en gammel sjat, men den burde være både vandfast og stærk, men da det er indvendigt i pumpen og fligen er lille nok til at kunne komme ud i resten af systemet er jeg lidt nervøs for om jeg tør tro at limen kan holde under konstant vand og tryk fra pumpen.

Hvad ville I gøre?

Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af Molok d. 30-07-2012 17:24:24.
crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2012 17:38:44
Svar/Indlæg:
7765/230
ville nok bare prøve at køre uden den flig, skal nok virke alligevel vil jeg tro...
Hvis problemer så bare noget araldit eller hvad du nu har...sikkert også araldit...

Die_Happy

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2012 19:30:39
Svar/Indlæg:
3385/80
Jeg ville lade l*rtet være som det er - tror næppe det betyder særlig meget.

Hvis du endelig vil lime det fast, så brug en lim der er beregnet specifikt til akryl - alt andet er dømt til at fejle på forhånd.

Limen: http://www.interglas.dk/lim_ti...

Kan sikkert fås i mange andre udgaver.

Wise

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2012 21:21:29
Svar/Indlæg:
1604/60
Pumpen arbejder jo efter centrifugal princippet, så det er meget begrænset hvor meget den flig betyder, generelt er toppen jo væsentligt forbedret i.fht standart toppen.

Så smid stumpen ud, for hvis limen nu ikke holder, så er det noget skidt at have sådan en lille stump kørende rundt i systemet. 😕