Reperation af Iphone 4.

Apple d.  31. juli. 2012, skrevet af Nordby21
Vist: 4946 gange.

Nordby21

Superbruger
Tilføjet:
31-07-2012 18:15:49
Svar/Indlæg:
201/38
Hey guys!

Det her bliver en af de lange... Jeg købte min Iphone online af TDC for MEGET snart 2 år siden (der er derfor stadig garanti på) Nå men alt virker sådan set, men undtagelse af home-knappen, den skal trykkes meget hårdt ned, og nogle gange virker den slet ikke.. Jeg lever med det, og tænker pyt.. Men Nu er den altså blevet så irriterende at jeg gik op i en TDC butik og sendte den til reperation. (afstikker- De giver ingen låne telefon, og defor ringer jeg og vil så ikke betale dataforbrug, da jeg kun har en gammel lorte tlf uden net.. Det vil de ikke og var pisse uforskammet, og jeg siger i min arrigskab derfor min abonnement op!) Nå jeg hører intet, men gik idag ned i butikken og forhørte mig min telefon... De havde noteret den forkerte mail, så derfor havde jeg intet hørt.. Nå men De siger at der mangler 3 skruer indeni telefonen!! JEG HAR ALDRIG HAFT DEN ÅBEN!! JEG HAR IKKE ENGANG SAT SIMKORTET I, DET HAR TDC SELV GJORT!! Nå men de kalder det en uautoriseret åbning og derfor bortfalder garantien!!! WTF!!?? Jeg ringer straks til Telecare, som er dem hvortil TDC har sendt telefonen.. De siger ganske som forventet at de kun kan tage stilling til det de ser og har taget billeder af (mangler at få dem tilsendt), nå men den ellers rare dame jeg snakker med siger jeg skal gå tilbage i TDC butikken og få dem til at ringe til telecare og oprette en Apple-sag, så betaler Apple nemlig formentlig.. Det haved hun hørt om før... Det gør jeg så.. Tdc butikken ringer til mig og siger nu havde de haft kontakt til Telecare som havde afvist at kende noget som helst til apple-sager eller hvordan sådanne oprettes.. TDC siger derfor at de intet kan gøre og hvis jeg vil have udbedret fejlen skal jeg betale 6100,-kr. ellers skal jeg betale 250,- for bare at få den udleveret..

Spørgsmål er så.. ER DER NOGLE DER KAN HJÆLPE HER?? hvad fanden skal jeg gøre, hvem skal jeg have fat i? eller er der nogen af jer der har hørt eller oplevet noget lignende?

Puha....

Med venlig hilsen

Mads Nordby
Niel

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2012 18:22:42
Svar/Indlæg:
335/68
Altså det er en træls situation du er havnet i.. Men som jeg ser det, er der kun en løsning. Betale de 250 kr, som det koster når man sender en tlf. ind og fejlen er ens egen. "Ved godt du fejlen ikke er din, som du antyder". Når du så har modtaget den vil jeg tage ned til en lokal apple rep mand og få ham til at lave den samt sætte de rigtige skrue i. Det koster nok 500, men så har du en tlf. som virker og hvor alt spiller.

Det er mit bedste bud, det lyder ikke som om der er nogen hjælp at hente nogle steder.

Nordby21

Superbruger
Tilføjet:
31-07-2012 18:30:38
Svar/Indlæg:
201/38
Detlyder meget logisk og nemt.. Men det er nu lidt en princip sag.. jeg har intet forkert gjort i dette tilfælde, og kan ikke få mig selv til at betale de latterlige 250,- fordi a)Apple har glemt at putte tre skruer i. b)TDC har givet mig en brugt i standsat telefon, som så ikke var helt op til standart. c)En lille teknikker har forlagt skruerne og kan ikke finde dem igen og skyder så skylden på mig.

Niel

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2012 19:15:05
Svar/Indlæg:
335/68
Jep men som du selv udlægger det, har du ikke rigtig andre muligheder. Desværre.

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
31-07-2012 20:29:09
Svar/Indlæg:
5039/109
Det er virkelig ringe af TDC og Telecare.

Jeg er 100% sikker på at der er kommet et lag belægning inde i mellem de to kontakt flader der er inde i selve knappen. Det er nemt at rense, og har gjort det flere gange nu.

Jeg har en pose liggende med ekstra skruer, fordi jeg netop smed nogle væk, og bestilte et komplet sæt til omkring 50 kr.

Hvis du får den hjem og den stadig fejler det samme, så skal jeg nok hjælpe dig helt gratis, de 3 skruer og rensningen.

Die_Happy

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2012 20:37:24
Svar/Indlæg:
3385/80
Det er hvad du får for at købe Apple 😲

Med det sagt, så har du kun forbrugerklagenævnet som sidste udvej.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Die_Happy d. 31-07-2012 20:38:30.

Nordby21

Superbruger
Tilføjet:
31-07-2012 23:56:12
Svar/Indlæg:
201/38
Mr. MazdaMadsen Det lyder sgu dejligt, og tak for det.

Forbrugerklagenævnet er først en mulighed når TDC har færdigbehandlet min klage, og yderligere kan jeg ikke bruge min tlf mens klagen er aktiv... der kan jo gå MEGET lang tid! Jeg ville virkelig gerne gå hele vejen, ikke så meget for min skyld, men for princippet.. lød ellers fint... nå men ser hvor jeg kommer hen, med at gå i butikken og skabe mig som et lille barn og råbe højt.. hvis ikke andet må de jo bare give mig min tlf, de 250,- kan de godt skyde en STOR hvid pil efter.. Derefter er det MazdaMadsens vej 🤣 Forresten er det ikke lidt et clue at der er belægning mellem fladerne på en HELT ny tlf? har den så ikke været brugt før? Husk på at fejlen hele tiden har været der, kun blevet værre..

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
01-08-2012 00:12:05
Svar/Indlæg:
5039/109
Kan også være stikket der sidder yderligt i connectoren.

Danielwj

Elitebruger
Tilføjet:
01-08-2012 08:15:12
Svar/Indlæg:
63/5
What? Kan du ikke prøve at uddybe hvad du egenligt mener.

#5 Nemlig, det er kun Apple brugere som har prøvet at få deres telefon afvist på forkert grundlag. Der er nemlig et stort komplot og sammensværgelse mellem telekæden og TDC om direkte hate på Apple brugere, hvilket resultere i sager som #0... eller noget ik?

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Danielwj d. 01-08-2012 08:16:24.

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
01-08-2012 08:32:54
Svar/Indlæg:
5039/109
Knappen sidder på et lille stykke flex kabel, som sidder i en lille connector med en lille lås på. Nogle gange kan de godt ryge løs, og give dårlig forbindelse.

Nordby21

Superbruger
Tilføjet:
04-08-2012 10:58:01
Svar/Indlæg:
201/38
NY udvikling! Efter at have skrevet en LANG klage til TDC, samt været oppe i butikken og skabt mig som et lille barn, har Telecare nu valgt at kører den som en garanti sag, Jeg får nu tilsendt en sprit ny telefon. FEDTFEDTFEDT! Overvej hvor meget til grin man havde været hvis man bare havde betalt!? det er snyd og bedrag.. Jeg er glad for at jeg var stædig! 😛

Blackwater

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2012 13:57:23
Svar/Indlæg:
869/100
#10 LIKE +1

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
04-08-2012 14:37:38
Svar/Indlæg:
5039/109
Det var da lækkert.

Nordby21

Superbruger
Tilføjet:
05-08-2012 10:14:20
Svar/Indlæg:
201/38
Ja det kan nogle gange godt betale sig at gå lidt amok og holde fast på sin ret. Man skal ikke affinde sig i at være den lille..