Hvilken Gaming Laptop skal man vælge?

Diverse d.  01. august. 2012, skrevet af kvdk
Vist: 10001 gange.

kvdk
 
Overclocker
Tilføjet:
01-08-2012 10:48:03
Svar/Indlæg:
10/2
Hey,

Jeg er efterhånden ved at være lidt rusten på hardware fronten. Og derfor håber jeg at jeg kan trække lidt på jeres ekspert viden herinde! :)

Jeg er på jagt efter en god Gaming Laptop. Årsagen er at jeg rejser en del, og derfor gerne vil kunne have den med mig på farten, så man kan sidde nogle aftener på hotel værelset og spille lidt, når man keder sig! :)

Mit budget er nok omkring d. 15k, det burde man kunne få noget HW for. Dog betyder udseendet også en del, da jeg formentlig ikke gider slæbe 2 computere med, og derfor skal jeg kunne tage bærbaren med ud til kunderne. Dvs. en Alienware er nok udelukket, da den vil tiltrække lidt for meget opmærksomhed! ;)

Har haft kigget på Asus's G serie, og synes man får en rimelig god værdi for penge, plus deres design er meget plane.

Det er vigtigt for mig, at det er nemt at udskifte ram og hdd i laptoppen, plus at der skal være plads til min. 2 HDD's.

Hvilket GFX skal man gå efter?

jeg vil nok komme til at spille spil af denne kaliber:

D3, SC2 + expansion, SWTOR, CS etc. Så ikke noget vildt krævende rent GFX. Men vil dog godt være fremtidssikret, så gider heller ikke købe noget billigt.

Håber i har nogle ideer! :)
Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-08-2012 12:22:33
Svar/Indlæg:
4536/104
#0
1: Forvent ikke nogen super gamer hvis den skal være slim/clean i designet, det går ofte ud over kølingen hvis designet skal være bare lidt clean, hvilket så igen limiter hvad hardware der kan ligge i dem osv.

2:
GFX er det absolut vigtigste i den bærbare, gå efter GTX675 eller HD79xx series gfx som single eller multi setups.

Cpu´en er fint med såfremt du får en hvilken som helst gen 3. Core I5 eller Core I7 cpu.

HDD vil jeg nok gå efter noget 250-750gb Special HD(flash+mekanisk kombineret). eller en 128 gb ssd + en 250-500gb mekanisk disk, eller en 256gb ssd allene.

3: Hvilke spil forventer du at skulle køre fra den og hvor flydende + hva opløsning osv forventer du ?..
15k kommer man imo ikke langt for hvis man vil ha 60-100fps i de nyste spil på en bærbar.



rudian
 
Overclocker
Tilføjet:
01-08-2012 12:26:02
Svar/Indlæg:
223/0
Her er et godt bud.

HP Envy 17-2090eo

http://www.wupti.com/Produkter...



Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-08-2012 12:28:29
Svar/Indlæg:
4536/104
#0 .

4: Hp Envy (hvis de ligner hvad de gjorde i gamle dage)..

kunne eventuelt være et bud, de plejer at ha et nice design, og være ok med på hardware fronten, menes dog at der var nogle problemer med dem en årgang for noget tid siden.


Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-08-2012 12:30:17
Svar/Indlæg:
4536/104
#2 så ikke lige hvad du havde skrevet før mit indlæg i #3.

,men syntes ikke de specs er særligt gode på den envy, og til 12k er det altså ALT for dyrt for en 2nd gen I7 (ikke en gang 3rd gen) + et last gen middelklasse gfx (HD6850mobile).
er imo slet ikke 12k værd.


Lussiboy
 
Superbruger
Tilføjet:
01-08-2012 12:44:04
Svar/Indlæg:
259/32
Kunne dette være et bud? Har selv en asus gamer bærbar. Utrolig god køling. :yes:

http://www.komplett.dk/k/ki.as...

Det er for det meste nemt at skifte ram og hdd i bærbare. Det med 2 hdd'er, hvis det er fordi du vil have en ssd og en hdd, kan du jo vælge at købe en hybrid, som er en blanding af en SSD og HDD, i én 2,5 "harddisk". 🙂 Der er jo overskud i budgettet til det.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Lussiboy d. 01-08-2012 12:51:15.


Johannesen6
 
Overclocker
Tilføjet:
01-08-2012 12:53:31
Svar/Indlæg:
35/5
Mit forslag:

http://www.komplett.dk/k/ki.as...

Specielt hvis designet betyder en del. Den kan også fås i 15", men med lidt mindre gfx.

Der er ikke plads til 2 hdds i hverken 15" eller 17" udgaven, desværre. Til gengæld har den 750 GB plads og så vidt jeg ved en lille SSD lignende løsning der sørger for hurtig opstart og betjening. Alternativt kan du bruge en del af budgettet på at købe en stor SSD og udskifte med (du kan få 256 GB helt ned til 1500 i dag).


DUUS
 
Superbruger
Tilføjet:
01-08-2012 13:12:57
Svar/Indlæg:
215/14
Jeg har den laptop som #6 linker til.... og kan kun sige at den er nice... ikke for stor (den er til at have med rundt) men stadig har den en del muskler at spille med..

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af DUUS d. 01-08-2012 13:13:20.


kvdk
 
Overclocker
Tilføjet:
01-08-2012 14:15:01
Svar/Indlæg:
10/2
#1

"D3, SC2 + expansion, SWTOR, CS etc. Så ikke noget vildt krævende rent GFX. Men vil dog godt være fremtidssikret, så gider heller ikke købe noget billigt."

Vil gerne op i en 1920x1080 opløsning, men ikke nødvendigvis ingame. Men det skal skærmen kunne trække.

Hvis der kun sidder et GTX670 er det så for lidt? (henvisning til den Asus herunder)

#5

Det er præcis den jeg har kigget på. Dog synes jeg den har fået lidt tæv i nogle anmeldelser. I sær lyden får ikke så pæne ord med på vejen.

Fra PC world:

Pros
Display is bright, with good viewing angles
Attractive design makes it look sleeker than it is
Cons
General performance isn't very good
Speakers sound terrible
Bottom Line
This somewhat cheap gaming laptop has unimpressive performance and awful speakers, but it offers a beautiful screen.
(http://www.pcworld.com/article... )

Du skal ikke altid antage det er nemt at skifte. Kiggede på en gamer bærbar for et årstid siden, der skulle du have bagplade af, + keyboard osv. for at komme ned til HDD's :)

Derudover er min plan helt klart at investere i en OCZ Vertex 4 256 GB SSD. Den er udover de 15k. :)

#6 + #7

Den Samsung ser sku lækker ud. Men der sidder kun et GT650 i? Bliver det ikke lidt småt med performance man kan få ud af det?

Hvilke spil spiller i på den, og med hvilken kvalitet/opløsning?


Johannesen6
 
Overclocker
Tilføjet:
01-08-2012 14:55:24
Svar/Indlæg:
35/5
Jeg har den ikke selv (endnu, er bestilt), så har ikke personlige erfaringer.

Grafikkortet er med i notebookcheck's "high end", men du skal nok ikke forvente at den kan køre de allermest krævende spil i ultra - men det lyder det heller ikke til at du har tænkt dig.

Til gengæld holder den strøm i over 6 timer ved surf på wifi (med HDD, nok mere med SSD isat da den alt andet lige er mere strømbesparende), hvilket vel er sød musik når man skal have den med rundt omkring?

Ellers: Se reviews. Det er ikke en decideret gamerbærbar, og har derfor også de fordele der hører med til ikke at være det.


#10
kvdk
 
Overclocker
Tilføjet:
01-08-2012 15:35:54
Svar/Indlæg:
10/2
#9

Har siddet og læst om den, og må indrømme jeg bliver mere og mere glad for det jeg høre.

Her er en god video om udskiftning af HDD'en. Det kan lade sig gøre, men hele bagpladen skal af. Dog kan man glemme om at skifte mere end den ene ram blok. :)

http://www.youtube.com/watch?v...

Også med link til et forum, hvor der bliver snakket igennem. :)

http://forum.notebookreview.co...


Johannesen6
 
Overclocker
Tilføjet:
01-08-2012 15:46:52
Svar/Indlæg:
35/5
Tak for links - var dog bekendt med netop disse. Jeg er også en af dem der undersøger i vildskab inden jeg køber 🙂

For mig var valget nemt, hehe, har også snart Samsung alt. TV, mobil og snart bærbar.

Jeg tror personligt at Samsung bliver helt store i nærmeste fremtid da de IMO er de bedste til at kombinere design med den nyeste teknologi og funktioner så det går op i en højere enhed.


#12
kvdk
 
Overclocker
Tilføjet:
01-08-2012 16:03:15
Svar/Indlæg:
10/2
Ja, skal være 100% sikker når jeg køber noget. Har haft en Dell XPS, som jeg har været meget tilfreds med. Men den er ved at runde 4 år nu. Så den trænger til en udskiftning. :) Men synes Dell er faldet en del af på den, også design mæssigt. Jeg valgte min primært pga. design dengang, og fordi den havde god ydelse oveni.

Man kan sige, du får ikke den vildeste Gamer PC, men du får nok god hardware, og så kombineret med det gode design, og batterilevetiden, så er det sku nok svært at konkurrere med. I sær også da jeg også godt kunne finde på at bruge den til film/serier, når man er på farten. Udover selvfølgelig en iPad. :)

Den skulle have fortrinlig lyd, og god skærm. Så G75, taber nok her, selvom den har et bedre GFX, men det er næsten også det eneste den har der er bedre.

Men der går lige 2 måneder endnu før jeg kan købe den, da det først er der jeg er tilbage i DK. Så har 2 måneder til at lave recon! :) Så der kan jo nå at ske meget på de to måneder.

Samsung er gode, er helt enig! Har endda Samsung vaskemaskine derhjemme! ;) Men deres telefoner, er jeg ikke så glade for. Men det er mere det OS de har lagt på. Er ikke fan a TouchWiz. Har en Galaxy Nexus lige nu (Samsung hardware). Og deres hardware fejler intet! Lækkert design.

Nå vi må nok hellere tilbage ontopic! ;)


#13
kvdk
 
Overclocker
Tilføjet:
01-08-2012 16:08:24
Svar/Indlæg:
10/2
Kom lige til at se, har den kun 1 mini jack stik? Dvs. det er et kombi stik til både mic og lyd?


#14
DUUS
 
Superbruger
Tilføjet:
01-08-2012 18:16:31
Svar/Indlæg:
215/14
Jeg spiller world of tanks MAX og BF3 på high i 1080P

#13 yep det er et combi stik

Jeg sidder med den lige her.. så hvis der er noget du vil vide eller se så skal jeg nok svare/smække en video sammen


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af DUUS d. 01-08-2012 18:34:27.


Starny
 
Superbruger
Tilføjet:
01-08-2012 19:58:26
Svar/Indlæg:
318/76


#16
kvdk
 
Overclocker
Tilføjet:
02-08-2012 10:23:00
Svar/Indlæg:
10/2
#14

Har du spillet SWTOR på den?
Har du OC'et den, se den video, jeg linkede til herover. Han havde vidst OC'et sin GPU rimelig kraftigt.

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan den er i forhold til følgende:

- Programmering/arbejde, er den god at skrive på, er keyboardet godt. Kan man holde ud at sidde at kode/skrive på den i flere timer ad gangen?

- Se film/høre musik på den, hvordan er skærmen/lyden i den. Har læst den har fået rigtig gode anmeldelser på lyd og billede. Er det faktisk også sådan når man bruger den til daglig?

- Er der noget du savner ved den, efter du har købt den. Er der noget hvor du tænker, det kunne have været fedt, hvis den også kunne lave kaffe, eller lignende?

Det var lige det jeg havde nu her, vender tilbage hvis der melder sig flere spørgsmål. :)

Tak for hjælpen!


#17
kvdk
 
Overclocker
Tilføjet:
02-08-2012 10:52:12
Svar/Indlæg:
10/2
Derudover så jeg lige denne. Hvordan er den sammenlignet med 700Z7C?

http://www.komplett.dk/k/ki.as...


(FIH)TheDon
 
Overclocker
Tilføjet:
02-08-2012 10:58:35
Svar/Indlæg:
225/13


#19
kvdk
 
Overclocker
Tilføjet:
02-08-2012 11:05:40
Svar/Indlæg:
10/2
#18, savner lidt nogle billeder af den. Det er svært at se hvordan den præcis ser ud.


(FIH)TheDon
 
Overclocker
Tilføjet:
02-08-2012 11:17:42
Svar/Indlæg:
225/13


#21
DUUS
 
Superbruger
Tilføjet:
02-08-2012 15:36:03
Svar/Indlæg:
215/14
#16

Nej jeg har ikke spillet SWTOR på den... (ikke spillet det siden marts)

Har ikke haft den OC da jeg tager den med syd på i næste uge og frygter at den så bliver for varm når jeg kommer frem til et varmere klima

Jeg har ikke haft nogen problemer med at arbejde på den... keybordet i sig selv har jeg ikke haft issues med (Dog kan jeg ikke lide den måde piletasterne er lavet på, men efter som jeg ikke bruger dem så går det nok), det touchpad den har kræver dog lidt tilvænning.

Har ALDRIG set en laptop med så god en skærm og så god lyd som denne Samsung har.

At det ikke er 4 USB 3.0 men 2/2 2.0 & 3.0 plus den bloatware som den kommer med er jeg ikke en fan af