Ny bærbar til de gamle og mekanisk keyboard til mig.

Diverse d.  06. august. 2012, skrevet af Grogak
Vist: 1012 gange.

Grogak

Superbruger
Tilføjet:
06-08-2012 21:10:10
Svar/Indlæg:
113/32
Har fået til opgave at kigge lidt efter en bærbar til de gamle, da de er træt af at have en stationær stående.

Budget er mellem 3000-4000kr.

Den skal kun bruges til internet og et word ligende program. Kan ikke lige huske hva det hedder, men minder om word og er gratis.

De vil gerne have en så hurtig computer så mulig computer for pengene, så den kommer hurtigt ind i windows osv.

Nogen der har nogle foreslag ? Har ikke selv særlig meget styr på hva mærke osv man skal kigge efter ved en bærbar. Har altid slev brugt stationær.

Så lige et spørgsmål selv angående keyboards. Har selv et Logitech illuminatet som jeg er glad for. Lækkert keyboard, men har hørt meget godt om mekaniske keyboards.

Nogen der kan sige hva for noget jeg skal kigge efter ? Har ikke mange muligheder for at komme i en butik og prøve de forskellige mærker, da ikke lige bor i nærheden af nogle butikker som udstiller mekaniske keyboards.

Eneste krav er at det ikke skal være Razor. Alt for meget gøjl på det synes jeg.

Vil bare have noget stilrent og godt at skrive på/game på.

Tak på forhånd.
M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2012 21:43:47
Svar/Indlæg:
4112/53
Tastaturet tænker jeg på Logitech's G-serier.
Har selv det oprindelige G15 med blåt lys og 18 G-knapper, og det er jeg fint tilfreds med.

Ang. klappen til de gamle, så skal du bruge en fin andel af finanserne på en SSD (30-60GB burde være rigeligt for dem), da det er hdd/SSD der er afgørende for opstartes tiden, efter fulgt af RAM mængden og til sidst CPU hastighed.

simon14

Enthusiast
Tilføjet:
06-08-2012 23:07:39
Svar/Indlæg:
135/19
#1 ram mængden? 4gb er da overkill for at bruge openoffice og surfe på nettet

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2012 09:20:29
Svar/Indlæg:
4112/53
#2 hvis der ikke er system hukommelse nok under opstarten, er det også en kraftig flaskehals.
Men ikke i nærheden ad hdd/ssd læsehastighed, bevares.

Azo

Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2012 10:44:21
Svar/Indlæg:
286/5
Razer kommer snart med deres BlackWidow (alm. og Ultimate) i en 2013 version. Mat finish der ikke suger fingeraftryk til sig som den 'gamle' glossy version. Det skulle være et af de bedste mekaniske gaming keyboards på markedet, men prisen er også derefter.

http://store.razerzone.com/sto...

Grogak

Superbruger
Tilføjet:
07-08-2012 17:34:00
Svar/Indlæg:
113/32
#1 Er ikke vild med det logitech keyboard. Alt for meget geil på det.

#4 Som jeg skrev i første post, jeg er heller ikke fan af Razor.

Er heller ikke vild med Steel series for den sags skyld. Eller jo det ville være et lækkert keyboard til mig, men kommer til at mange windows tasten på det. Eneste der gør at jeg ikke bestille et Steel series :(

Det hæmmer jo udvalget en del, men andre der kender nogle gode mekaniske keyboards ?

KEFiR-

Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2012 11:12:58
Svar/Indlæg:
274/69
Mekanisk med MX Cherry FTW.
Har selv et Filco Ninja Majestouch-2 og er vild med det.

Kan ikke udstå logitech G-serie tastature, har haft dem men tasterne er virkelig dårlige.

Har selv skiftet fra Logitech illuminatet

Grogak

Superbruger
Tilføjet:
08-08-2012 19:13:17
Svar/Indlæg:
113/32
Har kigget på det filco, men det løber op i en næsten 1400kr med dk layout knapper.

Virker ellers som et meget lækkert keyboard !

Men har fundet nogle keyboards, some hedder Ducky shine. Det virker som noget rigtig kræs ! Backlighting. Eneste jeg lige har at udsætte på det er at jeg ikke kan finde det med cherry black og white led med nordisk layout.

Det kan fåes med lilla led og cherry black, men gider sku ikke lige farven lilla.

Nogen der ved hvor jeg eventuelt kan få fat i et white led cherry black ducky keyboard ? Med nordic layout, eller noget der minder om det.