Jeg har fået en tordenflue ind mellem front og panel på min splinternye 27" Samsung skærm! Troede de lavede ting tætte idag, så dette ikke kunne ske! Og jeg er med garanti LANGT fra den eneste der har prøvet det.
Men hvad siger garantien til dette?
Jeg vil jo mene at produktet ikke lever op til "normal hverdagsbrug" hvis den ikke kan stå fremme på skrivebordet om sommeren.
Og medmindre der var bevis for at jeg havde misvedligehold skærmen. Eller selv havde proppet fluen derind, så vil det gå ind under normal brug, og garantien vil dermed dække det.
Er fluen levende eller død ?. Levende tordenfluer inde i skærmen kan man som oftest lokke ud ved at have en lille bord lampe ståede tæt på skærmen på en af siderne. Torden fluerne søger hen mod lyset og varmen herfra. Så plejer de nok at kunne finde vej ud af skærmen.
Jeg har haft et pænt antal små sorte insekter inde i min Samsung skærm i løbet af årene. Til din trøst kan jeg fortælle at de alle er forsvundet igen af sig selv. Også den fra denne uge. Aner ikke hvor de bliver af.
I min Difusion skærm fra Bilka som hænger en 1/2 meter fra Samsung har der aldrig været insekter.
Sært de forsvinder igen :).. men det da heldigt nok. Måske de løsner sig. Og ryger ned i bunden, hvis man forsigtigt lige går en tur med den. Eller "ryster" den lidt :)
Sært de forsvinder igen :).. men det da heldigt nok. Måske de løsner sig. Og ryger ned i bunden, hvis man forsigtigt lige går en tur med den. Eller "ryster" den lidt :)
Sært og sært det ved jeg nu ikke... Når vi død forsvinder alle bløddelene jo også med tiden.... 😛 Og nok ikke det store skelet i sådan en tordenbasse.... 🤣 🤣
Ej det rigtigt, de fordufter nok bare.. men det har de jo så ikke gjort i den dell skærm jeg fik. Og der er jo tit steder som billederammer osv hvor der snildt kan sidde nogle i mange år.. men en fladskærm bliver også vaem, måske det har noget at aige..
Jeg har en HP W2207, hvor der har været tordenfluer i de sidste par år. To stk, der sidder det samme sted som den dag de døde. De er desværre ikke forsvundet endnu...
Her er et af de bedre fra SIOUX: "puha ja..har også problemmer med de små bæster. men jeg smed bare et billede af svigermor på som baggrund, og siden har de ikke været der" 😀
Jeg fik også en tordenflue i min skærm i sidste uge. Lige pludseligt imens jeg spiller bf3 opdager jeg noget der ligner en sort pixel som bevæger sig rundt. Virkelig underligt.
Heldigvis havde jeg for nogle år tilbage læst er par tråde her på siden om problemet hvilket gjorde at jeg hurtigt faldt til ro igen.
Fluen fandt selv vej ud af skærmen igen.
EDIT: Ps har også en samsung skærm. Håber ikke der også kommer tordenfluer i man samsung galaxy s3 😛
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af E2X d. 08-08-2012 20:51:21.
Jeg havde en LG skærm med zero-pixel garanti, den fik jeg rma for med tordenflue i :) I princippet ved en standardbruger jo heller ikke om det er pixelfejl eller flue, desuden skal der imo ikke kunne kravle dyr ind i skærmen.
Ny Bruger
Tilføjet: 18-07-2014 16:26:14
Svar/Indlæg:
13/1
Min BenQ 24" har også lige fået besøg af 10 stykker, ved sgu ikke hvad jeg skal gøre den har stået stille i 2 uger nu uden temperatur nær de 15-20 stykker... Nogle tips her?
Prøv først med støvsugning - derefter en omgang dåse trykluft. Hvis man ikke regner med, at kunne lave en RMA kan man gå videre til kompressormetoden (hvis man har - eller kan låne en) - dog med forsigtighed selvf. Hold først god afstand og gå så langsomt nærmere 😀