Det du har der er rimelig sikkert kun en fiber modtager, jeg fik i hvert fald ikke nogen router med dengang jeg fik fiber (små 10 måneder siden hvor jeg bor nu).
Angående dit spørgsmål om portene ikke burde svare så er svaret at det skal de ikke, en port i routeren fungerer på den måde at din router videresender pakker hvis de kommer på en bestemt port.
eksempel.
lad os sige du har en webserver liggende hjemme, http bruger port 80, din server har den interne adresse 172.16.1.10.
Hvis du vil have den port "åbnet" kræver du nu at du går ind i routeren og laver en port forwarding af port 80 til den interne ip 172.16.1.10.
Har du så servicen oppe at køre på din server vil du nu få svar på port 80, hvis servicen ikke kører på din server vil du ikke få noget svar da det kræver en kørerne service som lytter på en bestemt port for at få den port åbnet.
så long story short, alle porte er lukkede hvis ikke der er en service som sidder og lytter på den bestemte port.
Hvis du vil teste om der er hul igennem kan du evt. prøve at installere en FTP server, hent filezilla og åben port 20-21 i din windows og se om den så ikke svarer hvis du prøver at tilgå porten udefra 🙂
Og DAMN hvor fik jeg skrevet meget, hvis der er noget af det som ikke giver mening så skriv lige et indlæg i tråden, så skal jeg nok svare i morgen når jeg er stået op og ikke er så træt 😛